59. Maaike

3.3K 141 53
                                    

Ik hou mijn ogen stijf dicht wanneer ik de test gedaan heb.

Wat als ik zwanger ben?

Hoe ga ik dat aan mijn ouders vertellen?

"Hey pap, mam. Ik was dronken en heb het gedaan met een jongen. Ik ben zwanger nu en jullie worden opa en oma."

Alleen de gedachte daaraan is al vreselijk!

Dat kan echt niet!

Ja, als ik een kind zou hebben zou ik willen dat die van Niall was, maar alsnog,  we kennen elkaar nou ook weer niet zó lang...

Ik open voorzichtig mijn ene oog, alsof er elk moment een heel eng monster me zou kunnen bespringen.

Mijn mond valt open en tranen vullen mijn ogen.

Mijn stem slaat over wanneer ik Niall roep.

Wanneer hij mijn gezicht ziet kijkt hij me even aan. 'Je bent zwanger?'

Zijn mond valt open.

Ik zeg niks en laat hem de test zien.

'Dat betekend dat je zwanger bent?' Niall kijkt me vragend aan terwijl hij mijn tranen wegveegt. 'Je gaat vast en zeker een goede mama worden.'

Ik werp me in een knuffel en direct slaat hij zijn armen om me heen.

'Dat, Niall, betekend dat ik níet zwanger ben.'

Ja, ik huilde, maar dat was ter opluchting.

Ik wil gewoon niet zwanger zijn, niet nu...

Wanneer ik -en Niall- weer wat rustiger zijn, word ik opgehaald door Liam.

'Paul wil ons spreken.' Liam glimlacht naar me.

Ik knik en samen lopen we zijn kantoortje binnen.

'Zin om naar de bioscoop te gaan?' Paul houdt twee kaartjes in zijn hand en zwaait er veel te vrolijk mee in het rond.

Ik zucht. 'Prima.'

Paul glimlacht. 'Het is alleen zo dat jullie vééls te verliefd zijn om op de film te letten, toch?'

Mijn mond valt open. 'Je wilt dat we elkaar af gaan lebberen in de bioscoop?'

Paul glimlacht. 'Ik had voor een andere woordkeuze gekozen, maar ja.'

Liam gromt wanneer Paul verder praat. 'Daarna gaan jullie lekker samen uit, drinken wat en hebben lol met zijn tweeën.'

Ik loop boos het kantoor uit en bestel vervolgens een aantal flessen wijn.

Wanneer ze bij mijn kamer aangekomen zijn neem ik er een grote slok van.

Ik was er eindelijk aan gewend dat Liam en ik verplicht iets moesten hebben, maar nu we in het openbaar moeten gaan zoenen?

Ik weet dat drank niet de oplossing was voor problemen, maar nu helpt het me wel om wat losser te komen...

Na weet ik veel hoeveel slokken nog meer, voel ik me licht worden in mijn hoofd.

Met een plotseling veel te vrolijk humeur loop ik naar Liam zijn kamer.

'Maaike?' Liam loopt op me af. 'Je ruikt naar drank, wil je nu al dronken zijn?'

Hij kijkt me hoofdschuddend aan en zucht dan. 'Drank is geen oplossing... Ook al snap ik je nu wel, eerlijk gezegd.'

Een paar uur later zitten we samen in de bioscoop.

Met tegenzin druk ik een kus op Liam zijn lippen.

Ja, ik weet dat we ook konden kiezen om niet te zoenen, maar we hebben een bodyguard mee die ons in de gaten houdt...

Wanneer de film afgelopen is, waar ik niks van meegekregen heb, lopen we samen naar een club.

Naarmate de film langer bezig was kreeg ik minder moeite met het zoenen van Liam.

Misschien omdat ik me inbeeldde dat Liam Niall was?

In ieder geval hielp de drank me om Niall te zien, en niet Liam...

Hoe gemeen dit ook klinkt, het hielp!

Met Liam wil ik niet zoenen met Niall wel...

En misschien hield ik mijzelf teveel voor de gek met de gedachten dat Niall bij me was, want toen Liam ook behoorlijk dronken was en we de bezemkast zagen werd de verleiding om weer met "Niall" alleen te zijn in de bezemkast véél te groot.

En kon ik me dus ook niet tegenhouden...

Alweer niet...


Wat vinden jullie hier nou van? XD Domme Maaike!

(Ik vind het laatste stuk van dit hoofdstuk zo stom urgh.... :/ )

Wie had verwacht dat Maaike zwanger zou zijn van Niall?

-

Dit boek heeft nu door JULLIE op #14 gestaan van Fanfictie, wie van jullie heeft Wattpad gehacked? :P

Super bedankt voor de 10K lezers, en de 1K stemmen!! Ik geloof het gewoon niet!

Let's Sing Girl • 1D • VOLTOOID • #1Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu