89. Maaike

2.4K 119 210
                                    

*Lang hoofdstuk*

'Ben over een half uur weer terug!' Met een klap valt de deur dicht en verbaast kijk ik naar Harry, of in ieder geval naar waar Harry net nog stond.

'Wat gaat hij doen?' Vragend kijk ik Niall aan.

'Hij gaat een vriend ophalen uit de stad.' Niall glimlacht naar me en komt naar me toe gelopen. 

'Uit de stad?' Ik trek mijn wenkbrauw op, maar alsnog verschijnt er een glimlach op mijn gezicht, opgewonden kijk ik naar Niall. 'Gaan wij ook naar de stad?'

Niall schudt lachend zijn hoofd. 'Nee, geen goed plan.'

'Waarom niet?' Ik kijk hem vragend aan en trek een pruillipje. 'We laten Harry echt wel met rust hoor!'

'Je ziet er moe uit, Maaike.' Niall trekt me tegen zich aan en wrijft over mijn haar. 'Ga maar slapen, dan gaan we een andere keer, oké?'

Ik knik als teken dat hij me overgehaald heeft en loop zwijgend naar boven.

Ik ben inderdaad wel moe...

'Slaap lekker, Maaik.'

Ik mompel nog iets in de richting van ¨bedankt¨  naar Niall en kleed me dan om.

Ik stap in bed en val al snel in slaap, maar lang duurt mijn vredige slaap jammer genoeg niet, want ik word al weer wakker gemaakt.

'MAAIKE!' Wanneer ik recht overeind in bed schiet komt er een een golf van misselijkheid in me op.

Meteen -als ik de persoon voor mij gezien heb- vergeet ik die misselijkheid weer.

Ik barst in huilen uit en trek Fay in een knuffel. 

Ze knuffelt me stevig terug en een glimlach verschijnt zich op mijn gezicht.

Ik heb haar echt gemist!

En niet zo'n klein beetje ook.

Waarom wist ik niet dat ze zou komen?

Heeft zij de jongens een bericht gestuurd, of deden zei dat?

Ik heb immers gezegd dat ik Fay erg miste? 

Plotseling kijkt Fay me aan en komt naast me zitten. 'Je had me wel mogen vertellen dat je een huis met Liam gekocht had!'

Ik glimlach. 'Je weet het nu toch?'

Ze knikt als teken dat ik gelijk heb en laat haar blik door de kamer gaan. 'Maar... Waarom zo snel? Ik weet dat je een relatie hebt met Liam, -wat je me trouwens ook best persoonlijk had mogen vertellen-maar zo snel al samenwonen? Normaal wil je toch altijd de tijd nemen met relaties? En samenwonen is nogal een grote stap!'

Ik knik ongemakkelijk.

Ze vertelt de waarheid!

Normaal gesproken was ik altijd voorzichtig met jongens, maar hoe ik me de laatste paar weken gedragen heb bij Niall en Liam, dat was alles behalve voorzichtig!

Maar alsnog was samenwonen met Liam anders!

Natuurlijk is dat het, want we hebben geen echte relatie!

Dit is samenwonen omdat we goede vrienden zijn, en ik toevallig zwanger ben, maar laten we daar maar even niet aan denken nu... 

Dan bedenk ik me dat ik Fay nog antwoord moet geven, met een rood hoofd kijk ik haar aan. 'Het voelde gewoon goed om dit te doen, denk ik.' Het laatste fluisterde ik, en ik zucht opgelucht als ik merkt dat Fay dat niet gehoord heeft.

Let's Sing Girl • 1D • VOLTOOID • #1Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu