'Eindelijk!' Ik juich waarbij ik bijna in een hoestbui uitbarst. 'Ze is weg!'
Liam werpt me direct een boze blik toe. 'Hou nou eens op!'
Ik rol met mijn ogen en zucht. 'Ik mag haar gewoon niet, oké?'
'Nee.' Liam kijkt me doordringend aan. 'Je bent bang dat ze je plek inneemt, dat is iets anders dan haar niet mogen!'
Ik zwijg en kijk Liam niet aan, langzaam veeg ik het zweet van mijn voorhoofd.
Ziek zijn is echt bagger!
'Harry...' Liam zucht. 'Maaike neemt je plek niet in, jij gaat weer optreden wanneer je weer beter bent!'
Ik kijk Liam twijfelend aan. 'Sorry...'
Ik denk dat Liam gelijk heeft, misschien ben ik wel echt bang dat Maaike mijn plek inneemt...
'Hé!' Liam lach vrolijk naar me. 'Dat moet je niet tegen mij zeggen, zeg het tegen Maaike!'
Ik bijt op mijn lip en hoest, snel sla ik mijn hand voor mijn mond. 'Oké, ik zal met Maaike gaan praten.'
Niet veel later komen Niall en Maaike de kamer binnenlopen, ik kijk op.
Zuchtend besluit ik dat het dan nu toch echt tijd is om mijn excuses aan te gaan bieden aan Maaike.
'Maaike?'
Een twijfelende blik staat in haar ogen wanneer ze me aankijkt. 'Ja, Harry?'
'Zou je even mee willen komen?' Direct schiet haar blik bang naar Liam.
Hij knikt naar haar en duidelijk ongemakkelijk volgt ze me dan toch.
Ik was opgestaan en huiverde door de kou toen ik mijn deken van me af sloeg.
'Hoi.' Ik probeer haar aan te kijken, maar ze kijkt snel weg.
'Hoi.' Piept ze.
Ik glimlach naar haar wanneer we alleen zijn, een eindje verderop in de gang.
'Ik wil sorry zeggen.' Direct kijkt ze me aan.
'W-Wat?' Ze kijkt me vragend aan.
'Ik wil sorry zeggen, ik ben onredelijk geweest tegen je.'
'M-Maar...' Maaike haar mond valt een stukje open. 'Volgens mij verstond ik dat niet goed?'
Ik lach zachtjes om haar reactie wat me een hoestbui oplevert, Maaike wrijft zachtjes -en ongemakkelijk- over mijn rug.
'Je hebt het wel goed verstaan Maaike.' Ik kijk haar doordringend aan na mijn hoestbui. 'Ik wil -als jij dat ook wil- overnieuw beginnen, ik was echt een eikel tegen je.'
Ik meende alles wat ik zei, ik vind oprecht dat ik dom tegen haar deed en wil echt opnieuw beginnen!
JE LEEST
Let's Sing Girl • 1D • VOLTOOID • #1
Fanfiction'Ze slaapt nog,' mompelt een stem. 'Dat zien wij ook wel,' moppert een ander. 'Hoe kan ze zo lang slapen op deze dag?' 'Sst... 'k wil slape,' mompel ik in gebrekkig Nederlands naar de drie meiden voor me. 'Gek! We dac...