58.Niall

3.2K 150 25
                                    

'Niall?' Maaike duwt de deur open en kijkt me aan, ze bijt op haar lip.

Ik kijk haar vragend aan. 'Is er iets, Maaik?'

Ze knikt. 'Het is niet erg, maar ik eh...Ehm...'

'Je kan alles zeggen tegen mij, Maaike.' Ik sta op van de stoel waar ik in zat en loop naar haar toe, mijn handen uitgestoken voor een knuffel.

Een uitdrukking die ik niet kan plaatsen staat op haar gezicht wanneer ze zich in mijn armem stort.

Is ze zenuwachtig, in paniek, bang?

Ik kijk haar onderzoekend aan terwijl ik over haar rug wrijf met mijn hand. 'Gaat het wel?'

Ze knikt zachtjes en kijkt me dan onzeker aan. 'Ik weet niet goed hoe ik dit moet zeggen...'

Ik glimlach naar haar. 'Dat geeft niet, probeer het maar, je kan het wel.'

Ik kijk Maaike onderzoekend aan.

Waardoor is ze opeens zo zenuwachtig geworden?

Is er iets gebeurd?

'Oké...' Maaike haalt diep adem. 'Over het uitgaan van laatst..'

Ik knik. 'Ja?'

'Ik herinner me er niets van, en ik weet niet wat wíj gedaan hebben, maar...' Maaike durft me niet aan te kijken terwijl ze het zegt, en plotseling lijken haar schoenen erg interessant te zijn.

Dan dringt het met een schok tot me door. 'Je denkt dat je zwanger bent?'

Maaike knikt langzaam en kijkt me met een bange blik in haar ogen aan...

'Oh..Eh...' Ik heb letterlijk geen idee wat ik hierop moet zeggen...

'Dan halen we toch zo'n test?' Mijn stem staat twijfelend en slaat een keer over, maar Maaike lijkt het niet te merken.

'Ja.' Ze knikt zachtjes.

-

Niet veel later geef ik de test aan Maaike.

Diegene waaraan ik gevraagd heb om er een voor me te kopen had me lachend aangekeken. "En, Niall, al zwanger?" En "Lukt het al een beetje?"

Ikzelf kon er niet echt om lachen.

En zeker niet nu Maaike de test doet.

Straks is het werkelijkheid...

Straks is Maaike echt zwanger?

Ik heb geen idee of we het veilig gedaan hebben...

Maar dan had het ziekenhuis het toch wel geweten?

Ze hebben haar onderzocht!

Ik bijt op mijn lip en kijk zenuwachtig naar de deur van de badkamer.

Straks heeft ze echt een kleintje in haar!

Hoe moet dat met de tour, met het opvoeden van de kleine?

Ik ga Maaike dit niet alleen laten doen!

En wat zal Paul hiervan zeggen?

Zal hij haar naar huis sturen?

Misschien zegt hij wel dat het kindje van Liam is....

Dat kan niet, toch?

Het zou echt van mij moeten zijn...


Ik heb gewoon 1100 lezers erbij gekregen sinds het vorige hoofdstuk, ik geloof het niet?!

Super bedankt voor de 9K!!


Let's Sing Girl • 1D • VOLTOOID • #1Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu