63. Maaike

3.6K 154 56
                                    

*Lang hoofdstuk*

Tikkend met mijn vingers op de vensterbank, kijk ik naar buiten.

De zon schijnt, en het is een warme dag...

Ik kijk naar een vogel die snel voorbij vliegt, wanneer Louis binnenkomt. 'Maaike?'

Een chagrijnige toon staat in zijn stem, verschrikt kijk ik om.

'Ik heb met Paul gepraat...' Louis zijn ogen staan vol woede.

Wanneer ik voorzichtig knik, praat hij verder. 'Het kan hem geen ene zak schelen dat de band zich naar zijn ondergang toe werkt, voor Paul is alleen de pers belangrijk.'

Mijn mond valt open. 'Dat kan niet! Hij is jullie manager!'

Louis knikt, zijn handen trillen van woede... 'Dat heb ik hem ook al gezegd..'

Ik kijk hem troostend aan. 'We gaan dit oplossen, One Direction mag niet door zo iets uit elkaar vallen.'

Louis knikt. 'Mee eens...'

Dan pas vallen de wallen onder zijn ogen op, hij is wit en heeft niet de speelse, vrolijke of ondeugende blik in zijn ogen staan.

Het lijkt Louis niet eens meer!

'Gaat het wel, Louis?' Mijn blik staat bezorgd wanneer ik hem aankijk.

'Ik ben gewoon een beetje moe, maak je maar geen zorgen om mij.' Louis kijkt me dankbaar aan. 'Ik ga maar eens slapen,dan.'

Ik knik. 'Je mag hier wel slapen, dan neem ik jouw kamer. Je bent er nu toch al, en ik hoef nog niet te slapen. Jij wel.'

Louis knikt, en stapt mijn bed in.

Wanneer ik mijn spullen heb gepakt, slaapt hij al.

Een kleine glimlach vormt zich op mijn gezicht.

Vroeger had ik een moord gedaan om dit te mogen zien, en nu ben ik gewoon met ze op tour.

Met mijn spullen loop naar de kamer van Louis en leg ze daar neer.

Ikzelf loop terug naar de kamers van Harry, Niall en Liam.

Als zij zichzelf ook zo behandelen als Louis nu doet, moet ik echt iets doen.

Wanneer ik merk dat Harry en Niall niet op hun kamers zijn besluit ik naar de gezamenlijke ruimte te gaan die speciaal voor One Direction gehuurd is.

Voorzichtig duw ik de deur open en ik tref inderdaad de twee jongens aan.

Beide zijn ze in slaap gevallen, Harry op de voor hem veel te kleine bank en Niall middel op de vloer.

Een steek gaat door mijn hart heen, Harry ziet er net zo slecht uit als Louis, uitgeput en wit...

Maar dan kijk je naar Niall besluit je dat Louis en Harry er nog redelijk goed uitzien!

Ik zak bij Niall neer, zweet staat op zijn voorhoofd en zachtjes, om hem niet wakker te maken, veeg ik het weg.

Ook Niall ziet er uitgeput en wit uit, maar nog twee keer erger dan Harry en Louis samen..

De lege flessen drank die om Niall heen staan, geven me de kriebels.

Zeg alsjeblieft dat hij een feestje gaf, en dit niet helemaal alleen opgedronken heeft!

Ik kijk nog een keer naar de jongen voor mij, het is duidelijk dat hij niet zijn best doet om er verzorgd uit te zien...

Hij heeft niks met zijn haar gedaan, waardoor het plat op zijn hoofd zit, het ziet er raar uit.

Let's Sing Girl • 1D • VOLTOOID • #1Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu