'Maaike.' Ik ben net klaar met de video wanneer Paul me roept. 'Zou je even naar mijn kantoor willen komen?'
Ik knik en sta op, Niall is een paar minuten geleden weg gegaan zodat hij iets kon gaan eten.
Niall en eten, ik grinnik zachtjes.
Ik duw langzaam de deur van het kantoor van Paul open en ga zitten in een van de stoelen wanneer hij naar me knikt.
'En, Maaike.' Hij glimlacht naar me. 'Voel je je al een beetje op je plek bij de jongens?'
Ik knik naar hem, lichtelijk ongemakkelijk. 'Ja, eigenlijk wel. Ik hoop dat de jongens dat ook met mij hebben.'
Ik besluit het niet over Harry te hebben en kijk Paul weer aan.
Hij glimlacht naar me. 'Dat weet ik wel zeker, hoe is je band met Liam?'
'Ehmm..' Ik kom even niet uit mijn woorden wanneer ik zijn vraag hoor. 'Goed, we hebben het gezellig samen en begrijpen elkaar wel, volgens mij.'
Fijn, goed bezig Maaike, kan je nog onzekerder overkomen dan dit?
'Voel je wat voor Liam?' Paul kijkt me serieus aan.
Ik hap naar adem. 'W-Wat?'
'Voel je wat voor Liam?'
Mijn ogen worden groot. 'Nee! Nee... Alles wat ik voor Liam voel is een groeiende vriendschap, ik weet dat ik hem kan vertrouwen en hij is er voor me als ik hem nodig heb, maar..'
Paul onderbreekt me. 'Dan heb je vanaf nu wel gevoelens voor hem.'
Ik kijk hem niet begrijpend aan en dat zeg ik dus ook tegen hem. 'Ik begrijp het niet?'
'Je wordt een stel met Liam.'
Ik schud mijn hoofd. 'Nee, Liam en ik voelen niets voor elkaar op vlak van de liefde, liefde kun je niet dwingen!'
Paul glimlacht nep naar me. 'Jullie hebben beiden een contract, dus jullie hebben geen keus.'
Ik blijf hem tegenwerken. 'Dit kunt u niet maken, Liam is eerder een broer van mij dan dat hij mijn nép vriend is!'
'Jij, Maaike, kan het niet maken dat Liam straks uit One Direction ligt als jij dit niet doet. Bovendien heb ook jij een contract getekend dus je moet naar mij luisteren.'
'U bent walgelijk!'
Paul trekt zijn wenkbrauw op. 'Als je Liam zijn toekomst wilt verpesten kan je me nog één keer tegenspreken.'
Ik hou mijn mond dicht en zeg niets meer.
'Dat dacht ik al, je bent verstandig.'
'Weet Liam dit al?' Ik kijk hem vol haat aan, maar alsnog zeg ik niks dat hem tegenwerkt.
Ik wil Liam zijn toekomst niet ruïneren!
'Nee, eerst wilde ik jou inlichten, Liam werkt wel mee. Hij zal meteen verstandig zijn.'
Ik pers mijn lippen samen en sta op.
Boos wil ik het kantoor uitlopen wanneer Paul me nog een keer roept.
Ik stop met lopen, maar draai me niet om naar hem.
'Maaike, als je dit aan iemand verteld, naast Liam, Harry, Niall of Louis zal ik je spijt laten krijgen.'
JE LEEST
Let's Sing Girl • 1D • VOLTOOID • #1
Fanfiction'Ze slaapt nog,' mompelt een stem. 'Dat zien wij ook wel,' moppert een ander. 'Hoe kan ze zo lang slapen op deze dag?' 'Sst... 'k wil slape,' mompel ik in gebrekkig Nederlands naar de drie meiden voor me. 'Gek! We dac...