92. Harry

2.3K 112 191
                                    

Ik kom net de kamer binnen gelopen wanneer Fay aan het praten is, heel even richt ze haar blik op mij en glimlacht. 'Dus iedereen gaat zijn familie opzoeken, ik blijf dus alleen op dit huis passen?'

Ik trek mijn wenkbrauw op, waar praten ze over?

'Hoi, Haz.' Liam knikt glimlachend naar me. 'Maaike en ik gaan elkaar voorstellen aan elkaars ouders, en Niall en Louis gaan gewoon hun ouders bezoeken, wat ga jij doen?'

Ik haal mijn schouders onverschillig op. 

'Ik blijf hier wel.' Ik glimlach kort naar Fay, al snel glimlacht ze terug.

'En Gemma dan, Harry?' Maaike kijkt me onderzoekend aan. 'Wil je haar en je moeder niet opzoeken?'

Ik kijk haar bedenkelijk aan. 'Gemma is nog steeds druk bezig met haar project, en mijn moeder heb ik vorige weel al gezien.'

'Oké...' Maaike kijkt mompelend naar de grond. 

'Het is lief dat je zo bezorgd bent om mijn familie, maar ik weet het zeker, Maaike. Ik blijf hier.'

Maaike steekt verdedigend haar handen in de lucht. 'Het is goed, Harry! Ik bedoelde het goed.'

Ik negeer het. 'Ik ga slapen, tot morgen.'

Als op automatische piloot loop ik naar mijn kamer en maak me klaar om te gaan slapen.

'Harry?' Net wanneer ik in bed wil stappen komt Fay de kamer ingelopen.

'Wat is er?' Het kwam er zuchtend uit, iets waar ik meteen spijt van krijg.

Fay kijkt me onderzoekend aan, maar begint dan uiteindelijk toch te praten. 'Weet je zeker dat Gemma geen tijd voor je vrij wil maken? Je zit er echt mee, of niet soms?'

Ik zet een neppe glimlach op mijn gezicht. 'Ik weet zeker dat ze het wel wil, maar niet kan, ze heeft het nogal druk.'

'Waarmee kan ze het zo druk hebben dat ze haar broertje niet op kan zoeken?!' Fay kijkt me vragend aan, ze begrijpt er duidelijk niet van.

'Dat kan ze niet vertellen, Fay. Het is een soort beroepsgeheim dat ik moet accepteren, het is oké.'

Fay komt naast me zitten. 'Je stem zegt dat je het accepteert, maar je hoofd doet dat niet.'

Ik zwijg, Fay had gelijk, ik heb in de paar dagen dat ze nu bij me is een goede band opgebouwd met haar, zo goed zelfs dat ze wel weet hoe ik me voel. 

Ook al zeg ik iets anders.

'Je kan altijd met me praten hè, dat weet je. Ik ben misschien je zus dan niet maar...'

Ik onderbreek Fay. 'Zo voel je wel aan. Ik beschouw je wel als mijn kleine zusje.'

'Dat is lief, Harry.' Ze kijkt me met een blije glimlach aan, en ik trek haar in een knuffel.

Ik denk dat de relatie met mij en fay net zo iets is als die van Maaike en Liam.

Die zijn -net zoals Fay en ik- niet  verliefd op elkaar, maar kunnen ook niet meer zonder elkaar.

Fay trek zich uit de knuffel en staat op. 'Ik zal je nu maar laten slapen, goodnight Hazza.'

Ik mompel een ¨goodnight¨  terug en ga onder de dekens liggen.

Niet veel later val ik in slaap.

-

'HARRY! WORD! WAKKER!' Direct schrik ik wakker.

Met een chagrijnig gezicht kijk ik Louis aan. 'Moest dat?'

Louis knikt lachend. 'Iedereen gaat weg, ga je ons nog gedag zeggen?'

Er stond een plagende toon in zijn stem toen hij dat zei en ik schud grinnikend mijn hoofd.

Idioot dat het is!

Zwijgend trek ik een joggingsbroek aan.

'Schiet nou eens op, je doet sloom, Styles.' Ik schud weer mijn hoofd om de treiterende toon in zijn stem.

Ik geef hem een speelse stomp en loop de kamer uit.

Maar geen shirt dan...

Ik heb geen zin in nog meer commentaar van Louis, dus dan maar zonder.

I. Don't. Give. A. Carrot.

'Sexy hoor, Styles!' Niall lacht achter me en ik draai me naar hem om.

'Pas maar ook hoor, straks komt Fay nog achter je aan!' En natuurlijk komt Liam er ook aangelopen...

'Shut up!' Grinnik ik. 'Ik ben net wakker, ik kan geen comebacks geven nu!'

Niall slaat lachend op mijn schouder en loopt me dan voorbij.

Wanneer ik naar buiten loop giert de wind langs mijn lichaam.

Misschien had ik toch wel een shirt aan moeten doen...

Maaike komt glimlachend op me afgelopen. 'Hier, die lach nog in de auto. Trek die maar aan.'

Ze geeft me een vest aan en glimlachend trek ik hem aan. 'Dankje, Maaik.'

'Veel plezier bij je ouders, en die van Liam.'

Fay komt naast ons staan en geeft Maaike een knuffel. 'Én succes natuurlijk!'

 Maaike grinnikt en geeft dan mij ook een knuffel. 'Tot volgende week, Harold.'

Ik glimlach. 'Tot volgende week.'

Let's Sing Girl • 1D • VOLTOOID • #1Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu