31. Maaike

4.5K 187 33
                                    

'Bovendien moet je kijken naar de lieve reacties, zoek je reacties maar eens op bij je kanaal. Die reacties zijn veel belangrijker om aandacht aan te geven.'

En dat was ik dus ook aan het doen, Liam zei tegen me dat ik de haat moet negeren en me moet focussen op de lieve reacties.

Ik klik mijn kanaal aan en mijn mond valt open wanneer ik mijn aantal abonnees zie en spuug bijna mijn koffie over de tafel heen.

Ik verslik me en Niall kijkt me vragend aan terwijl mijn hoofd rood word van het hoesten. 'Gaat het, Maaike?'

'Ja, ik ben alleen even verbaast.' Ik glimlach voorzichtig.

'Als je verbaast bent stik je in je koffie? Goed om te weten!' Niall grinnikt en ik schud lachend mijn hoofd.

'Waardoor was je verbaast?' Niall kijkt me lief aan.

'Mijn abonnees, er zijn er heel veel bijgekomen.'

734.870, dat is het aantal abonnees wat ik nu zie staan.

Niall knikt goedkeurend en komt achter me staan, zijn hand plaatst hij op mijn schouder en knijpt er zachtjes in. 'Hoeveel had je er eerst?'

'Ehmm...' Ik pak een plukje van mijn haar en draai het om mijn vingers heen. 'Ik had toen net de 500.000 abonnees, volgens mij.'

'Wow.' Niall lacht. 'Volgens mij vinden de fans je erg leuk!'

Ik glimlach dankbaar naar hem voor het soort compliment. 'Dat hoop ik dan maar.'

Niall knikt. 'Ga je wel video's uploaden nu je met ons op tour bent?'

Ik knik vastberaden. 'Ja, ik denk dat ik vandaag een video op ga nemen.'

Niall knikt bedenkelijk. 'Mag ik kijken?'

Ik word zachtjes rood. 'Je mag -alleen als je wilt hoor- ook wel mee doen?'

'Ja, leuk!' Niall glimlacht opgewonden. 'Welk liedje wil je opnemen?'

'Castle On The Hill?'

Niall knikt vrolijk. 'Klinkt goed.'

'Vind je het erg als ik vraag aan Louis en Liam -Harry is nog ziek?-  of ze ook mee willen helpen aan de cover?'

Niall knikt. 'Harry is inderdaad nog te ziek om te kunnen zingen, maar Liam en Louis kan je altijd vragen, natuurlijk!'

Ik glimlach, drink snel de laatste slok van mijn koffie op en sta op zodat ik naar Louis op zoek kan gaan.

'Louis?' Ik klop aan bij zijn kamer, hopend dat hij daar is.

'Kom binnen!' Louis zijn stem staat vrolijk en ik kom vrolijk binnen lopen.

'Hey, wat is er?' Louis draait zich naar me om en glimlacht warm naar me.  terwijl hij op het bed klopt waarmee hij aangeeft dat ik kan komen zitten.

Ik knik en ga zitten. 'Ik zou graag met Niall, Liam en jou een cover op willen nemen voor mijn kanaal, wil je helpen?'

Louis knikt en ik spring vrolijk op. 'Dankjewel Lou! Ik ga Liam zoeken.'

Louis knikt naar me. 'Liam is bij het zwembad volgens mij.'

Ik roep nog een 'bedankt!' naar Louis en loop dan naar het zwembad toe waar ik Liam al snel zie, hij is de enige in het zwembad.

'Liam?' 

Hij kijkt vragend op, maar glimlacht dan.  'Hoi, Maaike!'

'Hoi, ik had een vraagje.' Ik ga op de rand van het zwembad zitten en laat mijn benen in het water bungelen. 'Ik ga een cover opnemen met Louis en Niall, wil je ook meedoen? '

'Ja, natuurlijk. Ik kom zo.'

Ik glimlach dankbaar naar hem en sta weer op.

Bij de deur van het zwembad blijf ik nog even staan en draai me om.

Liam is het zwembad al uit en pakt zijn handdoek.

'Liam?' Hij kijkt op. 'Nog bedankt voor gisteravond.'

Hij knikt naar me. 'Geloof in jezelf, Maaike. Je kan alles wat je wil, als je er maar in gelooft!'

-

'Hallo en welkom bij een nieuwe video!' Louis spreidt zijn armen en lacht zachtjes naar mij.

Het was zijn idee om samen met Niall en Liam de video te openen, dus dat doen we nu ook.

Hij grijnst naar me.

'Vandaag hebben wij een video met...'

Ik spring tevoorschijn en roep vrolijk mijn naam, net alsof de video op het kanaal komt van de jongens en niet die van mij.

Na de opening pakken we de microfoons en beginnen met zingen, ik knijp mijn ogen lichtjes dicht tegen het felle zonlicht.

We vonden het leuker om buiten op te nemen, dus staan we in een klein parkje dicht bij ons hotel met een stuk of vijf bodyguards om ons heen.

When I was six years old I broke my leg
I was running from my brother and his friends
And tasted the sweet perfume of the mountain grass I rolled down
I was younger then, take me back to when I

Found my heart and broke it here
Made friends and lost them through the years
And I've not seen the roaring fields in so long, I know I've grown
But I can't wait to go home

I'm on my way
Driving at ninety down those country lanes
Singing to "Tiny Dancer"
And I miss the way you make me feel, and it's real
We watched the sunset over the castle on the hill


Een tweede hoofdstuk vandaag, omdat we de 2K gehaald hebben! Ik ben jullie zo ontzettend dankbaar! Luff u!!

Let's Sing Girl • 1D • VOLTOOID • #1Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu