*lang hoofdstuk*
'Waar zijn jullie?' Louis zijn stem schalt door de auto, we bellen met hem.
'Nog vijf minuutjes voordat we thuis zijn, denk ik.'
'Lou?' Ik grinnik. 'Hebben Harry en Fay het huis gesloopt of niet?'
Louis is een moment stil voordat hij weer begint te praten. 'Het is nog heel, ze hebben zelfs dingen aan het huis gedaan!'
Ik kijk Liam verbaast, maar glimlachend aan. 'Wat hebben ze dan gedaan?'
Louis lacht. 'Ze hebben een aantal muren geverfd en behangen, kasten in elkaar gezet en noem maar op.'
'Ow..' Ik grinnik. 'Het is nieuw voor me dat Fay kasten in elkaar kan zetten!'
'Dat hoorde ik, Maaike!' Fay haar stem klinkt nu door de auto, lachend schud ik mijn hoofd.
'Hoe was het bij jullie ouders?' Ook Harry mengt zich in het gesprek.
Ik glimlach. 'Mijn moeder maakte me het super ongemakkelijk, maar Liam zijn moeder is echt geweldig!'
Liam lacht. 'Letterlijk alles zat tegen voor Maaike toen we bij haar moeder waren.'
Ik schud mijn hoofd. 'Nee hoor! Wel bijna alles. Liam mocht wel het huis in, en dat verbaast me eigenlijk heel erg.'
Ik hoor lachende mensen aan de andere kant van de lijn, iets wat mijn ook aan het lachen maakt.
'We zijn er, ik ga ophangen.'
Net wanneer ik op wil hangen komt Louis met de telefoon aan zijn oor gedrukt het huis uit, lachend kijkt hij me aan.
Opgewonden zwaai ik naar hem, het is echt fijn om weer thuis te zijn!
Ik stap de auto uit en geef Harry, Fay en Louis een knuffel. 'Is Niall er nog niet?'
Harry kijkt me grijnzend aan. 'Rustig maar, Maaike. Je geliefde kwam rond drie uur 's nachts pas terug, hij is echt kapot van de reis dus die slaapt nog.'
Ik knik begrijpelijk. 'Denk je dat ik naar hem toe mag?'
'Sure, waarom niet? Ik denk dat wij hem veel onaangenamer wakker maken.'
Natuurlijk laat ik me dat geen twee keer zeggen en loop zo snel mogelijk het huis in, op naar Niall.
Wanneer ik bij Niall zijn kamer aangekomen ben open ik zo zacht mogelijk de deur en blijf even in de deuropening staan.
Hij is echt super schattig als hij slaapt!
Ik ga naast hem op het bed liggen en druk een kusje in zijn nek.
Slaperig kijk hij op. 'H-hmm?'
Wanneer hij mij ziet verschijnt er een slaperige glimlach op zijn gezicht en slaat nog half slapend zijn armen om me heen.
'Ik heb je gemist, Maaike.' Hij heeft duidelijk moeite met wakker blijven doordat hij zo moe is.
'Ik jou ook, word maar rustig wakker.'
Een dankbare glimlach verschijnt op zijn gezicht en ik kruip wat dichter tegen hem aan.
De volgende tien minuten blijven we zo liggen.
'Hoe was je mini vakantie?' Niall speelt met een plukje haar terwijl hij het vraagt.
'Het was wel leuk, Liam zijn moeder is echt een schat, ik vond het echt jammer dat we daar al weer zo snel weg gingen.'
'Je bent daar een week gebleven!' Niall lacht. 'En je eigen moeder dan? Daar bleef je maar 2 dagen!'
Ik knik. 'Weet ik, maar het was vooral heel ongemakkelijk daar. Ik was eerder blij dat we daar weg gingen.'
JE LEEST
Let's Sing Girl • 1D • VOLTOOID • #1
Фанфик'Ze slaapt nog,' mompelt een stem. 'Dat zien wij ook wel,' moppert een ander. 'Hoe kan ze zo lang slapen op deze dag?' 'Sst... 'k wil slape,' mompel ik in gebrekkig Nederlands naar de drie meiden voor me. 'Gek! We dac...