'Niall, kalm, het komt goed.' Wanneer de bel gaat verspreidt een zenuwachtig gevoel zich over mijn lichaam en ik kijk Harry twijfelend aan.
'De vorige keer lukte het ook niet om Liam en Maaike uit elkaar te halen, waarom nu wel?'
'Dat wil ik niet horen, Horan!' Louis kijkt me streng aan. 'Als je er zo over denkt heeft het geen eens zin om deze discussie met Paul aan te gaan!'
Liam knikt. 'Vecht voor je meisje!'
Ik knik, de jongens hebben gelijk!
Als ik dit echt wil -en dat wil ik ook- moet ik voor Maaike vechten, en dan lukt het, daar ben ik zeker van!
'Hoi, Paul.' Met een zelfverzekerde glimlach begroet ik hem wanneer hij de kamer in komt lopen.
'Hallo, waarom moest ik zo spoedig komen? Ik heb hier afspraken voor af moeten zeggen.'
'Voor ons is dit heel belangrijk, Paul.' Louis kijkt hem doordringend aan.
'Vertel, met een beetje geluk kan ik mijn afspraak nog halen.'
Maaike kijkt Paul aan. 'Niall en ik willen een relatie samen..'
Ze wordt onderbroken door Paul. 'Die hebben jullie al, ik wil het hier niet weer over..'
Nu onderbreek ik hem. 'Laat Maaike uitpraten, wat ze wilde zeggen is dat we een relatie willen die openbaar mag worden.'
'Kort samengevat.' Liam praat verder. 'We willen dat je Maaike en ik uit elkaar halen, en Niall en Maaike een echt stel laat vormen.'
Ook Louis wil wat zeggen en ik glimlach. 'Maaike en Niall zijn echt verliefd, Liam en Maaike niet. Dit soort relaties zijn nooit goed, maar wanneer een van de twee -in dit geval Maaike dus- echt verliefd wordt hoor jij dat toe te laten en de nep relatie te verbreken.'
Paul knikt. 'Ik denk dat de aandacht van die twee over een half jaar wel weg is, dan haal ik ze misschien wel uit elkaar.'
'Nee.' Harry spreekt hem tegen. 'Je weet net zo goed als ons dat je dat dan alsnog niet doet! Je doet het nu!'
Plotseling pak Louis zijn mobiel uit zijn zak en ontgrendeld hem.
Verbaast kijk ik hem aan. 'Wat doe je? Geef je het nu al op?'
Louis negeert me.
Verbaast kijk ik voor me uit, hoe kon hij het zo snel al opgeven?!
'Kijk!' Plotseling houdt Louis zijn telefoon voor Paul zijn gezicht. 'Miall, de ship naam van Niall en Maaike.'
Heel even is Louis stil, verbaast kijk ik hem aan, maar dan verschijnt er weer een glimlach op mijn gezicht.
Ik weet wat hij van plan is!
'Zie je hoe vaak die is geplaatst onder posts van fans?!'
Paul duwt Louis zijn mobiel weg. 'Ze bedoelen vast andere mensen.'
Ik schud lachend mijn hoofd. 'Nee, dat bedoelen ze niet.'
Ik pak de telefoon van Louis over en druk op de hashtag waardoor foto's van mij en Maaike tevoorschijn komen.
Met een grote glimlach kijk ik mee naar alle foto's, sommige zijn echt en andere zijn edits, in ieder geval zijn ze geweldig!
'Oké...' Paul kijkt ons twijfelend aan. 'Ik ga er over nadenken.'
Liam onderbreekt hem fel. 'Nee! Je haalt Maaike en mij gewoon uit elkaar, echte liefde wint alles, en als je het nog niet doorhad, Niall en Maaike zijn echt verliefd!'
'Oké, oké, jullie hebben mij overgehaald...' Paul kijk chagrijnig voor zich uit. 'Jullie weten wel wat dit gaat betekenen?!'
Ik kan niet eens antwoord geven op zijn vraag.
Ik ren zo snel mogelijk naar Maaike toe en trek haar in een stevige knuffel.
Dan druk ik een kus op haar lippen. 'We hebben gewonnen!'
JE LEEST
Let's Sing Girl • 1D • VOLTOOID • #1
Fanfiction'Ze slaapt nog,' mompelt een stem. 'Dat zien wij ook wel,' moppert een ander. 'Hoe kan ze zo lang slapen op deze dag?' 'Sst... 'k wil slape,' mompel ik in gebrekkig Nederlands naar de drie meiden voor me. 'Gek! We dac...