'Kunnen we gaan?' Ik kijk Maaike vragend aan en tik een ritme op het stuur van mijn auto.
'Ahah.' Maaike knikt en ik druk het gaspedaal in.
Maaike wilde er graag even tussenuit, dus ik heb aangeboden om met haar de stad in te gaan.
Niall wilde eigenlijk ook mee, alleen hij had een belangrijk telefoontje, geen idee waar die over gaat, maar dat hoef ik ook niet te weten eigenlijk.
Liam en Harry waren het erover eens dat Maaike en ik een keer iets leuks mochten gaan doen met z'n tweeën, prima toch?
In mijn ooghoek zie ik dat Maaike haar handen op haar buik liggen, onderzoekend kijkt ze ernaar.
Ik grinnik. 'Waar denk je aan?'
Maaike kijkt geschrokken op, is even stil, maar begint dan te praten. 'Ben ik al dik?'
'Dik?' Ik grinnik weer. 'Je bent niet dik, je bent zwanger.'
Maaike maakt een bedenkelijk geluidje. 'Kan ook.'
'Maar nee, je ziet nog niet echt veel verschil, maar er is wel iets. Als je er op zou letten of het weet valt het wel op.'
'Ow...' Maaike kijkt me gespannen aan. 'Kunnen we dan wijde truien gaan kopen straks? Niemand weet het behalve jullie en dat wil ik ook graag zo houden.'
Ik knik begrijpelijk. 'Doen we, wanneer zijn jullie het van plan te gaan vertellen aan jullie ouders?'
Maaike bijt op haar lip. 'Ze hebben in ieder geval het recht om het eerder te weten dan de fans.'
Ik knik. 'Maar, Maaik? Weten je ouders überhaupt af van de relatie tussen jou en Liam?'
Het voelt raar om te zeggen, omdat Niall en Maaike samen zijn, maar ik moet er rekening mee houden dat haar ouders het niet mogen weten...
Maaike haar ogen worden groot. 'Louis! Ze weten het niet! Hoe kan ik dat nou gaan vertellen?!'
Ze kijkt me in paniek aan. 'Wat moet ik zeggen? Hoi pap, mam, dit is mijn vriend en ik ben zwanger van hem? Ik kan dat niet! Louis, ik-'
Ik onderbreek haar, zet de auto langs de kant van de weg en pak haar bij haar schouders vast. 'Maaike, rustig! Jij en Liam gaan zo snel mogelijk kennis maken met jullie ouders, en een paar weken daarna vertel je dat je zwanger bent. Het komt goed. Als jullie ervoor zorgen dat het lijkt dat jullie stapel verliefd zijn op elkaar, komt het goed en dan zullen ze het begrijpen dat je zo vroeg zwanger bent van hem.'
'Maar...' Maaike haar stem slaat over. 'Ik ben niet stapel verliefd op hem, niet eens verliefd! Hoe gaan ze dat ooit geloven?!'
Ik glimlach bemoedigend. 'Maar dat ben je wel op Niall, je kan denken aan je liefde voor hem en alle uitspraken die je zal zeggen gaan eigenlijk over Niall, maar je ouders zullen denken dat het over Liam gaat!'
Maaike knikt bedenkelijk, maar schudt dan direct haar hoofd. 'De vorige keer dat ik inbeeldde dat Liam Niall was, ging het mis en daardoor ben ik nu zwanger van hem!'
Ik schud zachtjes lachend mijn hoofd. 'Ik zeg je niet dat je Liam aan moet gaan zien als Niall, maar uitspraken die voor hem bedoeld zijn kun je wel zeggen, zolang je Niall zijn naam maar niet zegt, en trouwens, je hebt besloten het te houden, dus je hebt wel een speciale band met Liam opgebouwd de laatste weken. Als dat niet zo geweest was had je het wel weg laten halen, en dan had Liam het ook nooit goed gevonden.'
Maaike knikt. 'Inderdaad, en daardoor weet ook wel zeker dat Liam en ik eruit gaan komen qua opvoeding van het kindje, alleen vind ik het sneu voor Niall.'
'Waarom? Ik denk dat hij het al geaccepteerd heeft.' Vragend kijk ik Maaike aan.
Ze haalt haar schouders op. 'Omdat ik -en hij denk ik ook wel- graag had gewild dat het kindje van hem was.'
Ik knik glimlachend. 'Jullie kindje samen komt nog wel, zorg eerst maar eens dat deze gezond is en blijft.'
JE LEEST
Let's Sing Girl • 1D • VOLTOOID • #1
Fanfiction'Ze slaapt nog,' mompelt een stem. 'Dat zien wij ook wel,' moppert een ander. 'Hoe kan ze zo lang slapen op deze dag?' 'Sst... 'k wil slape,' mompel ik in gebrekkig Nederlands naar de drie meiden voor me. 'Gek! We dac...