Vermoeid loop ik naar de eetzaal, geslapen heb ik niet echt vannacht.
Waarom weet ik niet, maar het irriteert me!
Ik wil gewoon slapen!
Met een plof zet in mijn bakje muesli op de tafel en schuif mijn stoel naar achter.
Net wanneer ik ga zitten komt Liam binnen. 'Morgen, Lou.'
Ik knik naar hem. 'Morgen...'
Liam schuift bij me aan tafel nadat hij eten voor zichzelf heeft gepakt. 'Je ziet er uit als een stuk oud vuil, niet goed geslapen?'
Ik trek mijn wenkbrauw op en kijk Liam vermoeid aan. 'Valt het erg op?'
Liam krijgt een grote glim lach op zijn gezicht, geen idee waarom, dan knikt hij. 'Ja, nogal eigenlijk.'
De manier waarop hij het zegt laat me lachen. 'Thanks, Payno.'
Hij grinnikt. 'Lou?'
Ik knik en kijk hem vragend aan. 'Ja, meneer?'
Een grijnst verschijnt weer op zijn gezicht. 'Ik wil een huis kopen of laten bouwen voor Maaike, maar ik weet niet zo goed hoe ik dat aan moet pakken. Waar het moet gaan staan, en hoe het eruit moet zien, enzovoort.'
Ik bijt op mijn lip. 'Ik denk dat je bij Niall moet wezen hiervoor, hij kent Maaike het best van ons alle vier.'
Liam knikt bevestigend. 'Daar dacht ik ook al aan, maar ik weet het niet...'
'Je durft het niet te vragen?'
Liam kijkt beschaamt naar de tafel, maar knikt dan. 'Ik wil Niall niet weer overstuur maken.'
'Ik hoorde mijn naam?' Ik kijk op en zie Niall met een vragende blik bij de tafel staan.
Ik kijk Liam bemoedigend aan en knik naar hem.
Doe het gewoon, zeg het!
Liam kijkt Niall twijfelend aan. 'Ja, Eehm... Kom zitten.'
Niall komt naast me zitten en kijkt Liam verwachtingsvol aan. 'Ja, wat is er?'
Liam kijkt nog een keer naar me, ik knik weer en dan begint hij te praten. 'Door het kindje heb ik Maaike aangeboden een huis voor haar te kopen, maar ik weet niet hoe ze haar huis eruit wil laten zien.'
Niall knikt langzaam. 'Ze houdt het dus?'
Ik knik. 'Daar lijkt het wel op ja.'
'Oké.' Niall zucht. 'Daar ging ik ook wel van uit eigenlijk...'
Hij vermant zich en kijkt Liam dan vragend aan. 'Het is al zeker dat ze bij ons wilt blijven?'
Liam bijt op zijn lip. 'Dat heeft ze niet gezegd als ik ik eerlijk ben, maar ze zei wel dat ze het geweldig vind dat ik een huis voor haar wil kopen. Bovendien heeft ze een relatie met jou, ik denk niet dat ze jou achter zal laten.'
Ik glimlach naar de twee. 'Én.. Maaike haar contract is ook nog niet afgelopen, dus ze kan niet weg.'
Maar stiekem ben ik daar niet zo zeker van, want volgens mij is het wel al afgelopen?
Niall knikt, enigszins verrast, en kijkt dan Liam en mij een voor een aan. 'Ze weet wat dat betekent?'
Ik zucht. 'Waarschijnlijk ziet ze alleen de goede dingen...'
Liam knikt, aan zijn houding kan ik zien dat hij alleen de nadelen ziet... 'Ze zal haar ouders niet veel meer zien, haar vriendinnen ook niet echt meer en ze woont in het buitenland.'
Niall zijn stem klinkt zacht. 'Maaike zal wanneer ze bevallen is en wij op tour zijn het kindje alleen op moeten voeden, het lijkt me niet dat die op zo'n jonge leeftijd al mee gaat op tour.'
Ik onderbreek de twee. 'Hè! Wees eens positief! Ten eerste: na alle nadelen die jullie opnoemen zijn er minstens twee keer zo veel voordelen en ten tweede is het Maaike haar eigen keuze. Ze heeft nog niets gezegd en het is dus ook niet zeker of ze hier blijft.'
'Als ze er voor kiest zullen we haar nog amper zien... En dan zal ik mijn eigen kind niet op kunnen zien groeien...' Een trieste ondertoon staat in Liam zijn stem wanneer hij nadenkend voor zich uit kijkt..
JE LEEST
Let's Sing Girl • 1D • VOLTOOID • #1
Fanfiction'Ze slaapt nog,' mompelt een stem. 'Dat zien wij ook wel,' moppert een ander. 'Hoe kan ze zo lang slapen op deze dag?' 'Sst... 'k wil slape,' mompel ik in gebrekkig Nederlands naar de drie meiden voor me. 'Gek! We dac...