77. Maaike

2.8K 138 293
                                    

'Maaike.' Een zachte stem zorgde ervoor dat ik wakker word. 

'Hmmm...' Een raar geluid verlaat mijn keel wanneer ik mijn ogen open en in Niall zijn gezicht kijk.

Hij lacht zachtjes. 'We wilden gaan lunchen. Wil je ook? En we zijn gestopt langs de weg, dus misschien wil je ook je benen even strekken?'

Een vragende blik verschijnt op mijn gezicht. 'Hoe laat is het dan?'

Niall drukt zijn mobiel aan voor het antwoord en laat zijn scherm zien. 'Half een.'

Ik ga rechtop zitten in bed, direct word ik misselijk. 'Ik sla over, waarom hebben jullie mij niet eerder wakker gemaakt?'

Niall wordt lichtjes rood. 'Je sliep zo schattig.'

Ik glimlach slaperig. 'Zin in het concert van vanavond?'

Niall knikt. 'Heel erg! Kom je kijken?'

Ik knik overdreven. 'Ja! Natuurlijk!'

Niall glimlacht naar me en trekt me dan in een knuffel. 'Ik hou van je, Maaike.'

'Ik ook van jou, Horan.' Ik grijns en sla mijn benen over de bedrand.

Ik negeer de misselijkheid en stuur Niall de slaapcabine uit. 'Ik ga me omkleden.'

Niall loopt braaf weg en ik kleed me aan, dan pas dringt het tot me door dat ik geen fijne outfit heb om aan te doen.  'Niall!' 

Ik steek mijn hoofd om de deur en kijk Niall smekend aan. 'Mag ik alsjeblieft een trui van je lenen?'

De jongens beginnen te grijnzen en ik word rood.

 Gelukkig knikt Niall. 'Zoek maar uit.'

Ik geef hem een dankbare blik en gris een hoodie uit zijn tas.

Als ik hem aangetrokken heb loop ik naar de ruimte van de tourbus waar de jongens zijn.

'Goede keuze, Maaike! Maar Niall heeft nog meer leuke shirts!' Harry kijkt me grijnzend aan, ik geef hem een zachte stomp tegen zijn arm. 

'Shut up!' Lachend schud ik mijn hoofd.

'Jongens!' Plotseling stapt Paul de tourbus binnen. 'De soundcheck wordt een uur eerder gedaan, over een half uurtje moeten jullie klaar staan.'

De jongens knikken en dan richt Paul zijn aandacht op mij. 'Maaike, mag ik je even spreken?'

Ik sta verbaast op en loop Paul achterna. 'Ik was me vannacht iets aan het bedenken, sta je open om iets te proberen?'

Ik kijk Paul vragend aan, kan hij nog vager zijn met zijn woordkeuze?!

'Het licht eraan wat.' Ik haal mijn schouders op.

'Ik vind het zonde dat je je YouTube kanaal verwaarloost nu je met de jongens op tour bent, dus ik wilde met je overleggen of je af en toe gedeelten van de dag wil filmen en die online wil plaatsen, dan krijgen de fans een beter zicht van wat er backstage gebeurd.'

Ik kijk Paul verbaast aan.

Ik verwaarloos mijn kanaal helemaal niet!

Ik heb gewoon geüpload toen ik op tour was!

Wel.... Een... Nee, twee keer!

Oké, misschien verwaarloos ik mijn kanaal wel een beetje...

'Ik stem voor.' Ik glimlach.

Ik weet dat Paul dit alleen zegt zodat One Direction nog meer aandacht krijgt, maar dat boeit me niet.

Als ik iets mag doen wat ik leuk vindt, vind ik dat niet erg!

'Mooi zo.' Paul knikt goedkeurend. 'Dan moet ik nog een ding zeggen over de video's.'

'Vlogs.' Verbeter ik hem.

Hij kijkt me enigszins geërgerd aan. 'Vlogs, dat kan ook. Je mag ze pas online zetten als Liam en jij bekend gemaakt hebben dat je zwanger bent.'

'Oké, prima.' Ik antwoord expres kortaf.  

Hij dwingt ons nu gewoon om het te vertellen! 

'Eerst gaan we het aan onze eigen families bekend maken, Paul.' Ik kijk hem dwingend aan.

Hij knikt.'Dat weet ik.' 


Zoals beloofd heb ik het verhaal opgestuurd naar fanflicks (2 Sept.), als ik antwoord terug krijg laat ik het jullie weten!

Jullie votes en reacties maken me erg vrolijk, laten jullie die dit hoofdstuk ook weer achter?




Let's Sing Girl • 1D • VOLTOOID • #1Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu