27. Maaike

4.6K 190 25
                                    

'Niks vergeten?' Niall komt mijn kamer binnenlopen en ik schud mijn hoofd.

'Volgens mij niet en anders merk ik het wel.' Ik glimlach kort naar hem wanneer Louis achter Niall bij de deuropening komt staan.

'Paul zegt dat we op moeten schieten, de tourbus staat klaar.'

Ik knik en hijs mijn tas over mijn schouder. 'Ik ben klaar.'

'Oké!' Roept Niall enthousiast. 'Let's go!'

Ik glimlach weer en Niall begint met lopen.

Louis komt naast me lopen. 'Gaat het met je, gisteren leek je nogal... onder de indruk van de paparazzi.'

'Uhm...' Ik vertraag mijn pas totdat ik stil sta en kijk Louis aan. 'Denken jullie dat ik Harry omkoop?'

'Wat?' Louis knippert verward met zijn ogen. 'Nee! Nee, hoe kom je daarbij?'

'Dat was de vraag, de man vroeg hoe ik Harry omgekocht heb.'

'Oh...' Louis weet duidelijk niet wat hoe moet zeggen 'Dat is erg...'

'Zijn jullie klaar?' Liam geeft Louis een klopje op zijn schouder en knikt naar mij. 'In de tourbus kun je altijd nog praten.'

Ik kijk naar beneden en knik naar Liam. 'Ja, ik kom.'

Ik begin weer te lopen en wacht bij de achteruitgang op de jongens.

Ik duw de deur op een kiertje open en kijk naar buiten, fans hebben al door dat ¨One Direction plus Maaike¨ naar het volgende hotel gaan en wanneer ze al merken dat de deur ook maar iets open gemaakt is beginnen ze al te gillen.  

Verschrikt sluit ik de deur weer, Niall grinnikt. 'Wat is er?'

Ik grinnik ook en Niall geeft me een zacht duwtje. 'Ben je niet gewend dat er mensen naar je gillen bij de minste beweging? Wat raar!'

Ik begin zachtjes te lachen. 'Ja, want dat is volkomen normaal!'

'We kunnen...' Harry komt aanlopen, stopt en grijpt naar zijn buik wanneer ik hoestbui volgt en komt vervolgens weer strompelend op ons af gelopen. '... gaan' 

'Gaat het Harry?' Ik plaats een hand op zijn rug, maar hij slaat hem weg. 

'Ja, het gaat.' Zonder nog iets te zeggen duwt Harry de deur open en verdwijnt zo snel mogelijk naar de tourbus.

Ik zucht zachtjes en loop hem achterna.

De jongens geven sommige fans nog een knuffel, of een handtekening en komen dan ook naar de tourbus.

We gaan allemaal zitten en de tourbus  begint met rijden.

Ik glimlach ongemakkelijk naar Harry, hij kijkt boos terug waardoor ik mijn blik afwend.

'Goed, Harry over het optreden hè...' Liam kijkt ons een voor een aan. 'Ik weet niet hoe jij erover denkt, maar ik denk niet dat je al moet gaan optreden.'

'Wat!' Harry kijkt Liam geïrriteerd aan. 'Waarom dat?'

'Harry, Liam bedoelt het goed!' Niall kijkt hem aan. 'Je ziet er niet bepaald beter uit.'

'Je zegt dit alleen zodat je weer met Maaike op kan treden, of niet?' Het kwam er fel uit.

Ongemakkelijk sta ik op en kijk naar de jongens. 'Ik... Ik wil niet tussen jullie komen.'

Louis kijkt me strak aan, heeft een afkeurende blik op zijn gezicht wanneer hij zich tot Harry richt. 

'Ik ga wel even naar een andere ruimte.' Het komt er moeilijk uit en ik ben blij wanneer ik me eindelijk om kan draaien en naar de ¨slaapcabine¨ loop. 

Ik pak mijn oortjes uit mijn tas en zet muziek op.

One Direction natuurlijk.

na het album ¨Four¨  gedraaid te hebben zet ik Torn op van Natalie Imbruglia, we hebben gisteren besloten dat we een paar covers gaan spelen.

Als ik nog een keer op moet treden ken ik dat liedje tenminste!

'Maaike?' Liam komt glimlachend naast mijn bed staan waar ik op ben gaan zitten. 'We zijn er. Kom je?'

Ik knik naar hem, trek de oortjes uit mijn oren en sta op van het bed.

Ik neurie het liedje Torn, want wat doe je anders wanneer je een liedje in je hoofd hebt?

Zonder dat ik het merk wordt het neuriën iets harder en al snel zing ik zachtjes mee.

I thought I saw a man brought to life
He was warm he came around like he was dignified
He showed me what it was to cry

We komen bij de balie aan en ik zing het volgende deel van het liedje.

Well you couldn't be that man I adored
You don't seem to know.
seem to care what your heart is for
Well I don't know him anymore
There's nothing where he used to lie
The conversation has run dry
That's what's goin' on


Ik schrik op wanneer de jongens plotseling met me mee zingen, maar zing dan weer met ze mee.

Nothing's fine I'm torn
I'm all out of faith
This is how I feel
I'm cold and I am shamed
Lying naked on the floor
Illusion never changed
Into something real
I'm wide awake and I can see the perfect sky is torn
You're a little late
I'm already torn

So I guess the fortune teller's right
I should have seen just what was there
and not some Holy light
But you crawled beneath my veins and now
I don't care - I have no luck -
I don't miss it all that much
There's just so many things


Mensen en fans zijn om ons heen komen staan en klappen ik begin te glimlachen.

I can touch I'm torn
I'm all out of faith
This is how I feel
I'm cold and I am shamed
Lying naked on the floor
Illusion never changed
Into something real
I'm wide awake and I can see The perfect sky is torn
You're a little late
I'm already torn

Ik stop met zingen wanneer er een jong meisje op me af komt rennen en haar armpjes om me heen slaat. 

'Hallo Maaike.' Ze kijkt me verlegen aan. 

Ik glimlach liefdevol naar haar wanneer ik haar terug knuffel. 

'Hallo meis.'

Let's Sing Girl • 1D • VOLTOOID • #1Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu