'Bye!' Ik steek een hand op naar Ashton, Calum, Luke en Michael en stap met de andere jongens de tourbus in.
Harry is al naar het hotel gebracht, omdat hij moe is en wilde slapen.
'Ging goed vanavond hè?' Glimlach ik terwijl ik mezelf met een glas cola op de bank laat zakken.
Liam glimlacht kort en knikt. 'Jawel.'
Niall trekt zijn wenkbrauw op. 'Je zegt het niet echt overtuigend.'
Ik knik. Dat was mij ook al opgevallen.
'Ik weet het...' Liam zucht. 'Het is gewoon..... Ja, ik weet het niet. Ik ben gewoon gewend aan Harry en dan....'
'Dan moet je op eens met een meisje optreden?' Niall kijkt Liam spottend aan.
Ik grinnik even.
'Ja, ik denk het. Met jongens kun je gewoon kloten...'
'Je wilt zeggen dat Maaike dat niet kan?' Ik kijk Liam vragend aan, maar eigenlijk weet ik zijn antwoord al lang.
'Nou eig...'
'Liam...' Ik zucht. 'Er zijn ook meiden waarmee je gek kan doen hoor.'
Liam knikt. 'Je hebt eigenlijk ook wel gelijk.'
Ik rol met mijn ogen. 'De grote meerderheid van onze fans zijn meiden en je hebt nog steeds niet gemerkt dat meiden ook stoer zijn? Na al die concerten die we gegeven hebben?'
Liam kijkt beschaamt naar beneden.
De rest van de reis is het stil en zeggen we niks.
Erg vind ik het niet.
Na concerten is het altijd wel fijn om een stilte te hebben.
Het gegil van fans is.... hoe geef je dat een goede naam?
Ik weet niet goed hoe je het moet beschrijven, het geeft je het gevoel dat ze om je geven en dat ze je begrijpen.
En hoe fijn dat gevoel ook is.... de rust aan je hoofd is wel fijn.
Ik pak mijn telefoon erbij en bekijk sociale media.
Ik glimlach wanneer ik alle positieve berichten zie.
Veel mensen vinden Maaike geweldig, en anderen minder.
Haat zal iedereen krijgen, hoe dan ook.
Ik besluit een tweet de wereld in te sturen.
Ook al waren er wat tegenslagen vanavond was super! Bedankt voor je hulp @MaaikeTheAmaZaynFangirl
Wanneer ik merk dat de tourbus stil staat stap ik uit en loop via de achteringang van het hotel naar binnen.
Op weg naar mijn hotel kamer hoor ik iemand gillen.
Een glimlach vormt zich op mijn lippen als ik de stem van Maaike herken.
'Maaike?' Ik doe de deur open en tref inderdaad Maaike aan.
Direct stopt ze met gillen.
'Gaat het allemaal goed?' Ik grinnikt.
Langzaam word Maaike rood en ze knikt.
Een blik van trots en geluk is in haar ogen te zien.
Het doet me goed om een fan zo gelukkig te zien.
Ik glimlach warm naar haar en sluit de deur weer.
Al snel hoor ik een kreet van geluk en ik draai me om en open mijn hotel kamer.
JE LEEST
Let's Sing Girl • 1D • VOLTOOID • #1
Fanfiction'Ze slaapt nog,' mompelt een stem. 'Dat zien wij ook wel,' moppert een ander. 'Hoe kan ze zo lang slapen op deze dag?' 'Sst... 'k wil slape,' mompel ik in gebrekkig Nederlands naar de drie meiden voor me. 'Gek! We dac...