101. Maaike

2.2K 112 72
                                    

*lang hoofdstuk*

¨People say we shouldn't be together. We're too young to know about forever.¨ Bij de eerste zinnen van ¨They Don't Know About Us¨ schiet ik overeind in bed.

Even kijk ik verward voor me uit, maar dan pas dringt het tot me door dat het mijn telefoon is die afgaat.

Ik pak mijn telefoon en kijk wie het lef heeft om mij te bellen om  acht uur 's ochtends.

Wacht even... Sinds wanneer belt Paul mij?

Zuchtend neem ik op, een slaperige ondertoon staat in mijn stem. 'Hoi, Paul, wat is er?'

Direct begint Paul te praten, en ik moet moeite doen om de woorden tot me door te laten dringen. 'Ik heb een interview geregeld voor jou en Liam bij de radio. Ik stuur je het adres door, jullie moeten er om tien uur zijn en half elf start het interview.'

Heel even ben ik stil.

Wat heeft hij nou allemaal gezegd?

'Een interview? Oké, ik geef het door aan Liam.'

Paul bedankt me en hangt vervolgens op.

Ik zucht en plaats mopperend mijn hoofd in mijn handen.

'Hoe -in vredes naam- kan Paul een interview regelen na zo'n dag als gisteren?' Mompel ik zacht.

Direct overspoelt een verdrietig gevoel me.

Waarom moest mijn vader nou weer zo reageren? Ik moet toegeven dat dat flink veel pijn doet.

Ik schud mijn hoofd. 

Je hebt zo meteen een interview, Maaike, en dan hoor je niet aan je vader te denken.

'Goedemorgen, meid.' Wanneer ik de gang op loop in mijn slaapkleding -wat alleen een veel te groot shirt van Niall is dit keer- kom ik de moeder van Liam tegen. 'Het je een beetje geslapen na gister?'

Ze wrijft over mijn arm wanneer ik antwoord geef. 'Een beetje.'

'Ga je al ontbijten? Ik heb nog niets klaar kunnen maken?!' Gelukkig gaat ze op een ander onderwerp over.

Ik schud mijn hoofd. 'Ik wilde even naar Liam, eigenlijk.'

Ze glimlacht. 'Is goed, meis. Jullie kunnen over een half uurtje wel komen ontbijten, dan heb ik wel een aantal dingen klaargemaakt voor jullie.'

'Dankjewel, Karen!' Ik glimlach dankbaar en loop dan naar Liam zijn kamer.

'Li, ben je al wakker?' Voorzichtig duw ik de deur open.

Liam knikt, hij is duidelijk nog niet lang wakker. 'Wat is er?'

Ik ga naast Liam op bed zitten en laat me achterover vallen waardoor Liam zachtjes lacht. 'Ben je moe?'

Ik grinnik. 'Paul belde me wakker.'

Liam trekt zijn wenkbrauw op en gaat beter overeind in bed zitten. 'Waarom, wat zei hij?'

'Hij heeft een interview geregeld voor ons bij de radio waar we zo heen moeten.'

Liam kijkt geërgerd voor zich uit. 'Daar komt hij ook weer lekker op tijd mee zeg...'

Ik knik. 'Je moeder maakt ontbijt voor ons klaar, en daarna moeten we weg.'

'Oké, dan ga ik me omkleden. Ik zie je zo beneden.'

Ik knik en loop weer terug naar mijn eigen kamer. 

Wanneer ik me aan het omkleden ben komt Fay binnen.

Let's Sing Girl • 1D • VOLTOOID • #1Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu