'Wil je naar de film gaan? Ik denk dat er wel een leuke draait?' Het komt er veel te twijfelend uit en dat ergert me...
Maaike glimlacht naar me. 'Ja sure! Jij mag een film uitzoeken.'
Ik kijk haar verbaast aan. 'Boeit het je dan niet naar welke film we gaan?'
Ze haalt haar schouders op en staat op uit de stoel waar ze in zat. 'Eigenlijk niet zo veel. Zolang het maar niet zo'n cliché film is, waarbij ik de hele verhaallijn kan raden, want dat is echt vreselijk! ' (A/N Dit heb ik zó vaak!!)
Ik glimlach. 'Oké, we gaan naar een cliché film! Nu wil ik dat eens zien!'
Maaike schudt lachend haar hoofd en geeft me een zacht duwtje. 'O, echt niet! Bovendien zullen de mensen die de film kijken me gaan haten!'
Ik begin te lachen. 'Dan huur ik de hele zaal voor ons tweeën!'
Maaike haar ogen worden groot. 'Nee, andere mensen mogen ook gewoon film kijken!'
Ze mompelt er nog iets achteraan wat erop lijkt dat ze was vergeten dat wij dat gewoon konden doen zonder op je geld te letten, maar dat kan ik ook verbeeld hebben.
Na ons fatsoenlijk klaar gemaakt te hebben loop ik met Maaike de trappen van het hotel af, we konden met de lift, maar ik was te lui om op het knopje van de lift te drukken.
Ik weet dat dit meer werk is, maar daar moet ik maar niet aan denken.
Een spontane grijns plant zich op mijn gezicht.
Ik werp een snelle blik naast me, waar Maaike loopt.
Ze ziet er prachtig uit, en op dit moment snap ik wel dat er iemand zo verliefd zal worden op deze schoonheid.
Ik heb Maaike als vriendin uitgenodigd om naar de film te gaan en niet als míjn vriendin.
Dat wil ik niet eens en dat is ze ook niet!
Maaike is aardig, lief en behulpzaam, maar ik zal nooit verliefd op haar worden.
'Maaik?' Het is eruit voor ik er erg in heb.
Ze schrikt op, ze was duidelijk in haar eigen wereldje. 'Ja?'
'Ik wil nog eens sorry zeggen voor onze eerste ontmoeting.' Ik kijk haar in haar ogen aan. 'Ik was een dick.'
Maaike glimlacht aardig naar me. 'We gaan opnieuw beginnen vanavond, maak je daar geen zorgen om, ik ben het al láng vergeten.'
Het komt er vol zekerheid uit, maar haar ogen laten me wetend at ze het nog niet helemaal vergeten is.
Ik besluit er niks van te zeggen, voordat ik de avond verpest..
'Oh... en Maaike?' Ze kijkt me aan en knikt voordat ze een zachte ¨Ja¨ mompelt. 'Ik hoop niet dat je dit als een date ziet?'
Natuurlijk weet ik dat wanneer ze dat wel zo ziet dit súper ongemakkelijk zal gaan worden, maar zoals gewoonlijk verwoorde ik het niet zo goed als ik gewild had...
'Nee, natuurlijk niet. Gewoon als vrienden.'
(A/N) Super erg bedankt dat door jullie dit boek nu op #40 staat van alle fanficties!! Dat betekent erg veel voor mij!
JE LEEST
Let's Sing Girl • 1D • VOLTOOID • #1
Fanfiction'Ze slaapt nog,' mompelt een stem. 'Dat zien wij ook wel,' moppert een ander. 'Hoe kan ze zo lang slapen op deze dag?' 'Sst... 'k wil slape,' mompel ik in gebrekkig Nederlands naar de drie meiden voor me. 'Gek! We dac...