IK ZWEER JE DAT IN DIT FILMPJE NOG NOOIT EERDER GEZIEN HEB^ DIT IS ENG!
'Hoi mam.' Een trieste ondertoon staat in mijn stem wanneer mijn moeder de deur open doet.
Direct trekt ze me in een stevige knuffel. 'Hallo, lieverd! Hoe gaat het?'
Ik zucht, maar zeg niets.
Ik mag overigens ook niet zeggen dat ik Maaike mis...
Mijn moeder kijkt me bezorgd aan. 'Oké, niet zo lekker dus?'
Ik glimlacht kleintjes. 'Ik ben gewoon moe van de reis en tour.'
Mijn antwoord is deels waar!
Ik ben oprecht moe van de reis en de problemen op tour helpen ook niet echt mee...
Ik bedoel dat het super is dat Maaike mee op tour gaat.
Dat het super is dat ze voor Harry in viel toen hij ziek was.
Het is echt geweldig dat ze mijn vriendin is, ook al mag niemand dat weten.
En dat is het probleem, of een van de problemen...
Ik mag mijn liefde voor haar niet uiten in het openbaar.
Ik mag het niet laten zien bij mijn moeder, want zelfs die mag het niet weten!
Maaike is zwanger en door de manier hoe viel de band bijna uit elkaar.
Mijn moeder haalt me uit mijn gedachten. 'Niall, het is koud buiten, kom je?'
'Ja mam.'
'Was is er toch, jongen?' Mijn moeder wrijft over mijn schouder terwijl ze me naar binnen duwt. 'Je bent erg afwezig sinds je hier bent, en dat is nog niet eens vijf minuten!'
'Wil je er over praten?'
Ik schud mijn hoofd, ook al schreeuwt mijn hart ¨JA¨... 'Nee hoor, niet nodig. Ik ben gewoon moe.'
Mijn moeder kijkt me twijfelend aan. 'Wil je wat langer hier blijven dan? Hier kom je vast wel goed tot rust!'
Ik glimlach lief naar de vrouw voor me. 'Het hoeft niet mam, ik wil je niet tot last zijn.'
Direct protesteert mijn moeder. 'Je weet dat je dat nooit zal zijn, Niall!'
Ik knik. 'Dat weet ik, maar het hoeft echt niet.'
'Ik ga mijn tas maar eens op mijn kamer zetten.' Ik grijp mijn tas van de bank af en loop naar boven voordat mijn moeder me nog kan overhalen.
Aan de ene kant wil ik wel blijven, en aan de andere kant ook weer niet.
Ik vind het super leuk om mijn moeder weer te zien, maar als ik er voor kies hier te blijven moet ik nog langer zonder Maaike, en ik denk niet dat ik dat ga overleven...
'Niall?' Wanneer ik de trap op loop roept mijn moeder me. 'Greg komt zo ook langs, hij wilde je graag weer zien.'
Ik glimlach, en direct vergeet ik dat ik Maaike mis. 'Is goed!'
JE LEEST
Let's Sing Girl • 1D • VOLTOOID • #1
Fanfiction'Ze slaapt nog,' mompelt een stem. 'Dat zien wij ook wel,' moppert een ander. 'Hoe kan ze zo lang slapen op deze dag?' 'Sst... 'k wil slape,' mompel ik in gebrekkig Nederlands naar de drie meiden voor me. 'Gek! We dac...