15. Maaike

5.3K 221 16
                                    

Liam komt op me aflopen. 'Je hebt echt talent Maaike, ik weet zeker dat het super gaat worden vanavond. '

Hij zegt het tegen me zonder microfoon. 

Ik glimlach dankbaar naar hem. 

Dan houdt hij zijn microfoon weer bij zijn mond en begint te praten. 'Wat vonden jullie er van?'

Gejuich barst los. 

Ik kijk naar Fay, Luna en Louise ze stalen van trots, iets wat me laat glimlachen.

 Jeetje wat wordt er veel geglimlacht hier...

'Het volgende liedje word Made In The A.M!' Niall wordt weer hyper en ik moet lachen.

'Weet je de tekst goed?' Louis lacht. 'Ik denk namelijk niet dat ik je hoef te vragen óf je het liedje kent.'

Ik schud lachend mijn hoofd. 'Nee, dat klopt. Ik ken hem heel goed. Dit liedje heb ik ook eens gezongen bij mijn optreden.'

'Mooi.' Glimlacht Louis en concentreert zich weer op het liedje.

Iets wat eer wel schattig uitziet eerlijk gezegd.

Ik begin te zingen.

Al veel te snel is het pauze.

De jongens lopen richting back stage en ik blijf een beetje ongemakkelijk staan.

Wat moet ik nou weer doen?

Ik besluit naar mijn vriendinnen te lopen.

Ik ga op de rand van het podium zitten dicht bij mijn vriendinnen zitten.

'Je was echt super goed, Maaik!' Gilt Fay opgewonden.

'Dankjwel, maar ik weet niet. Er is vast wel gefilmd dus ik ga dat filmpje wel eens bekijken.' Grinnik ik.

'Geloof Fay nou maar, ze heeft echt gelijk. Je was super.' Beaamt Luna.

Dan worden hun ogen groot en vallen hun monden open.

Ik kijk ze lachend aan. 'Meiden.... Doe niet zo gestoord.'

'Achter je.' Piept Fay.

Ik draai me vragend om.

Niall komt op ons aflopen en glimlacht vriendelijk voordat hij zijn hand op mijn schouder legt. 

'Hoi meiden.' Dan richt Niall zich weer op mij. 'Kom je backstage?'

Mijn ogen worden groot. 'Serieus?'

Niall knikt en kijkt naar mijn vriendinnen. 'Mag ik haar meenemen?'

Mijn vriendinnen knikken en een vlaag van jaloezie schiet door de ogen van Louise.

Ik bijt op mijn lip en loop achter Niall aan nadat ik bedankt heb gezegd tegen Luna en Fay.

Als Louise me dit niet gunt hoeft het niet voor mij part.



Let's Sing Girl • 1D • VOLTOOID • #1Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu