Neuriënd zit ik samen met Liam in de auto.
Proberend niet aan de kus te denken die er gaat komen.
Ik draai het elastiekje om mijn pols steeds opnieuw rond en rond, een teken dat ik toch wel een beetje zenuwachtig ben.
De hele reis zeggen we niets, maar tot mijn verbazing is het niet ongemakkelijk.
Plotseling richt Liam zich op mij. 'Wat zijn je favoriete dieren in de dierentuin?'
Ik kijk hem lichtelijk verbaast aan, waar kwam die vraag opeens vandaan?
Liam kijkt me lachend aan. 'Is het zo'n rare vraag?'
Ik begin ook te lachen. 'Nee, eigenlijk niet, maar het was gewoon zo random.'
Liam grinnikt.
'Ik denk dat ik de leeuwen wel leuke dieren vind, ik weet het eigenlijk niet.' Ik lach zachtjes.
'Goede keus.' Liam glimlacht lief naar me.
'We zijn er!' Roep ik opgewonden wanneer ik de dierentuin in zicht zie komen.
Direct wanneer de auto stopt spring ik er opgewonden uit.
Dierentuin, pas op, hier kom ik!
Wanneer ik denk aan de lol die Liam en ik hier gaan maken vergeet ik waarom we hier zijn.
Ik pak vrolijk Liam zijn hand vast en trek hem mee naar de ingang van de dierentuin.
Achter me hoor ik hem lachen, iets wat mij een glimlach op mijn gezicht laat krijgen.
Ik probeer alle camera's en vragen die naar mijn hoofd geslingerd worden te negeren wanneer er een vraag is die me wel ¨bereikt¨: 'Zijn jij en Liam nu een stel, daten jullie?'
Meteen sta ik stil en laat Liam zijn hand los, omdat ik niet instaat ben wat te zeggen besluit Liam dat voor me te doen. 'We zijn geen stel, we kunnen het gewoon goed met elkaar vinden.'
Liam duwt me zachtjes verder en niet veel later staan we binnen in de dierentuin, niet dat we dieren aan het bekijken zijn, er is een groep fans naar Liam toegelopen en ze willen nu allemaal op de foto....
Iets wat ik ,natúúrlijk, heel goed begrijp, ik was ook een fangirl en dat ben ik nog steeds!
En toch hoop ik stiekem dat de meisjes snel weg zullen gaan en dat we kunnen genieten van alle dieren.
Liam houdt een klein gesprek met de meiden en komt dan met een verontschuldigende blik op me aflopen. 'Sorry dat het zo lang duurde.'
Ik schud mijn hoofd. 'Geeft niet, fans verdienen aandacht.'
Liam kijkt me met een speelse blik aan. 'Jij bent ook een fan, dus jij verdient ook aandacht.'
Ik glimlach en wordt lichtjes rood waardoor ik naar beneden kijk.
'Oké.' Liam glimlacht. 'Waar gaan we eerst naartoe, de leeuwen?'
'Liam!' Ik kijk hem lachend aan, heus wel doorhebbend dat hij nu gewoon aan het slijmen is. 'Hou eens op jij!'
Ik bedoel het speels en Liam doet gewoon mee. 'Ja, mam.'
Ik lach en loop samen met de grijnzende Liam -alsnog- naar de leeuwen toe.
Plotseling denk ik aan de woorden van Paul, hij kwam naar ons toe toen we naar de dierentuin wilden gaan. ¨Jullie mogen niet aan de pers bekennen dat jullie een stel zijn, wel wil ik dat jullie zoenen tijdens jullie uitstapje.¨
Ik snap de logica daar niet van, als we moeten zoenen, en de pers krijgt daar een foto van, is het toch al duidelijk dat we een ¨stel¨ zijn?!
Ik besluit mijn mobiel erbij te pakken en Liam een bericht te sturen, ook al staat hij naast me.
Als de paparazzi dit hoort zit ik in de problemen.
¨Ik denk dat ik klaar ben voor de kus, hoe sneller het gedaan is hoe beter.¨
Met trillende handen verstuur ik het appje en Liam kijkt me vragend aan.
Ik knik naar zijn telefoon als teken dat hij erop moet kijken.
Dit gaat zo ongemakkelijk worden!
Liam bijt op zijn lip wanneer hij mijn berichtje leest en knikt dan zachtjes. 'oké..'
Toch niet helemaal zeker van mijn zaak loop ik een klein stukje weg van Liam, dichter naar het glas waar de leeuwen achter staan.
Liam volg me, ik weet dat hij dit net zo vervelend vind als ik dat vind, en dat maakt het allemaal nog moeilijker...
Net wanneer ik in gedachten ben pakt Liam mijn kin vast en buigt voorzichtig naar voren.
Voordat hij zijn lippen op die van mij plaatst kijkt hij me nog een keer aan, ik knik naar hem als teken dat het goed is.
Ik kus hem terug en sluit mijn ogen, maar de flitsende lichten van de camera's blijven niet onopvallend.
JE LEEST
Let's Sing Girl • 1D • VOLTOOID • #1
Fanfiction'Ze slaapt nog,' mompelt een stem. 'Dat zien wij ook wel,' moppert een ander. 'Hoe kan ze zo lang slapen op deze dag?' 'Sst... 'k wil slape,' mompel ik in gebrekkig Nederlands naar de drie meiden voor me. 'Gek! We dac...