Nog steeds lichtelijk ongemakkelijk neem ik plaats in een stoel, ik vind het super leuk dat Harry me mee vroeg voor een film, maar alsnog...
Moet ik zo snel al de dingen vergeten die hij gedaan heeft?!
Maar misschien stel ik me gewoon aan?
Ik zucht zachtjes en zet de reusachtige bak popcorn naast me in de stoel neer.
Ik weet dat ik heb gezegd dat ik het al lang vergeten ben, maar wat had ik anders moeten zeggen?
Dat hij inderdaad een eikel was en dan vervolgens daarmee de hele avond verpesten?
Nah, geen optie...
Toch speelt het beeld zich voor in mijn hoofd wat er gebeurt zou zijn als ik dat wel gezegd had...
*Verbeelding*
'Ik wil nog eens sorry zeggen voor onze eerste ontmoeting.' Harry kijkt me aan. 'Ik was een dick.'
Ik knik naar hem en wil zeggen dat het goed is wanneer ik iets zeg wat ik niet had moeten zeggen... 'Klopt je was inderdaad een eikel.'
Harry knikt bedenkelijk -in zijn ogen blinkt de pijn van mijn opmerking- en begint dan zacht te mompelen. 'Die kwam aan...'
Hij richt zich op mij. 'Ik denk niet dat deze avond nog wat gaat worden, waarschijnlijk onze hele vriendschap niet, dus ik ga naar huis.'
Mijn mond valt open, dat was totaal niet wat ik had willen zeggen!
'Doei Maaike.'
*Einde verbeelding*
Een rilling gaat door mijn lichaam heen wanneer Harry me aanraakt. 'Maaike?'
Ik knik, en hij kijkt me bezorgd aan. 'Gaat het? Je ziet er erg bleek uit.'
Ik knik, nog steeds geschrokken van mijn eigen gedachten, misschien waren ze wel een beetje overdreven, maar toch...
'Ja, het gaat wel.' Ik kijk hem dankbaar aan.
Een man voor ons draait zich naar ons om en kijkt ons geërgerd aan. 'Kunnen jullie nu stil zijn? De film is al lang begonnen.'
'Eigenlijk vraag ik me af of jij stil zal zijn als een vriend er zo bleek uitziet als de mijne.' Harry wijst naar mij en kijkt de man fel aan.
'Nou ja zeg!' De man wordt langzaam rood van boosheid. 'Wees gewoon stil!'
Harry krijgt een grijns op zijn gezicht, en gaat dan rustig achterover in zijn stoel zitten terwijl hij zijn blik op het scherm richt en naar mij fluistert of dat hij de bak popcorn mag.
Ik kijk hem vragend aan en knik dan voordat ik de bak aan hem geef.
-
Nog na lachend door de actie van Harry lopen we de bios uit.
Toen er in de film een zogenaamd ¨schrikmoment¨ schrok Harry zogenaamd zo erg dat hij de hele bak popcorn over de man heen gooide.
Ik kwam amper bij van het lachen!
Harry ging ook stuk en keek heel onschuldig toen de man uit zijn plaat ging.
¨Sorry meneer, dat was niet mijn bedoeling! Maar de film was ook zó spannend!¨ Dat was wat Harry zei tegen de man, en hij geloofde het!
Oké, misschien niet, maar hij heeft ons de rest van de film met rust gelaten en een nieuw plekje in de zaal uitgezocht.
Wat hem natuurlijk boze opmerkingen van de andere mensen opleverde.
Karma is real.
Ik lach zachtjes en wanneer we weer bij het hotel komen bedank ik Harry voor de gezellige avond voordat ik doorloop naar de hotelkamer van Niall.
'Hey, Maaike!' Niall springt vrolijk op van het bed en komt op me af voor een knuffel. 'Was het leuk?'
Ik knik en vertel over de man die Harry bekogeld heeft met popcorn, Niall schatert het uit. 'Nu wil ik er ook bij zijn geweest!'
'De volgende keer gaan wij.' Beloof ik hem en ga op het bed zitten.
Niall glimlacht. 'Daar hou ik je aan.'
Hij lijkt nog wat te willen zeggen, maar houdt zijn mond.
Ik kijk hem bemoedigend aan. 'Wat is er?'
Niall bijt op zijn lip. 'Wanneer gaan we de rest van de jongens vertellen over ons?'
Ik kijk hem vragend aan. 'Wil je dat direct al doen?'
Niall kijkt me twijfelend aan. 'Ik denk het?'
'Oké.' Ik knik. 'Misschien wil je het na het eten doen?'
Niall knikt. 'Doen we dat.'
Hij slaat voorzichtig zijn armen om me heen en trekt me zachtjes naar zich toe. 'Ik hou van je.'
JE LEEST
Let's Sing Girl • 1D • VOLTOOID • #1
Fanfiction'Ze slaapt nog,' mompelt een stem. 'Dat zien wij ook wel,' moppert een ander. 'Hoe kan ze zo lang slapen op deze dag?' 'Sst... 'k wil slape,' mompel ik in gebrekkig Nederlands naar de drie meiden voor me. 'Gek! We dac...