78. Liam

2.8K 139 267
                                    

IK HEB DE UITSLAG VAN DE UITGEVER!!

En Nee, ze gaan het niet uitgeven, MAAR!!!

De reden daarvoor is omdat One Direction niet meer echt van nu is, omdat ze een pauze nemen. Als ik dit verhaal aanpas naar een andere band (ik dacht direct aan 5sos) of ik dit verhaal aanpas naar de solo carrière van een van de boys, wordt het misschien wel uitgegeven!! Dat is positief toch?! 

Maar nu de vraag: ¨Wil ik het verhaal wel aanpassen¨ of ¨Ga ik een nieuw verhaal schrijven en opsturen?¨

Of ik het verhaal wil aanpassen naar een andere band moet ik nog eens goed over nadenken, maar wat wel vast staat is dat ik door blijf gaan met schrijven -en als ik het verhaal goed genoeg vind- ik hem zeker ga opsturen! 

'Liam?' Maaike komt op me afgelopen wanneer ik het podium afloop.

We hadden weer een concert, het ging eigenlijk wel lekker!

Ik ben alleen wel gesloopt nu, vanochtend zijn we pas aangekomen en na een reis ben ik altijd moe, daarbij komt het concert en dan heb je een Liam die bijna neervalt van vermoeidheid.

Ik grinnik zachtjes.

Gelukkig ben ik er al enigszins aan gewend, dan drink ik maar een extra kop koffie!

'Wat is er?' Nu pas geef ik Maaike antwoord.

'Kan ik je spreken over de kleine?'  Ze zei het alsof ze al helemaal gewend was aan het kindje dat in haar leeft.

Ik kijk voor een moment naar haar buik, er is nog niet echt iets te zien.

Als je het weet zie je wel dat haar buik iets dikker is, maar anders zou je het niet eens zien.

'Ja, dat kan, mag ik me eerst douchen?' Ik grinnik.

Maaike knikt snel en lacht dan. 'Graag zelfs!'

Ze geeft me een grijnzende blik, ik schud lachend mijn hoofd en niet veel later stap ik in ons hotel onder de douche.

Wanneer ik weer aangekleed ben loop ik naar Maaike haar kamer, ze is zachtjes aan het zingen.

Dancing on my own.

'Maaik?' Ze kijk direct op en glimlacht wanneer ze mij ziet. 'Hey! Kom zitten.'

Ik ga rustig zitten zoals ze vroeg en kijk haar glimlachend aan, ik weet niet waarom, maar ik ben wel relaxed. 'Je wilde het over de baby hebben?'  

Maaike knikt. 'Ja, ik vroeg me af wat je van hem of haar vindt en ook of dat je het wilde houden, of niet?'

Ik kijk haar bedenkelijk aan, moet ik hier direct een antwoord op weten?

'Ik.. Ik ehmm...' Ik krab ongemakkelijk in mijn nek. 'Ik vind dat jij mag bepalen of je het wilt houden, jij bent de moeder en jij loop er negen maanden mee in je. Ik accepteer jou keuze, Ik zal achter je keuze staan, welke je ook maakt.'

Maaike heeft tranen in haar ogen gekregen, en ik glimlach terwijl ik haar in een knuffel trekt. 'Je wilt het houden, of niet soms?'

Ik voel Maaike knikken tegen mijn schouder, wanneer haar stem klinkt is het niet veel meer dan een fluistering. 'Ja.... ja, ik wil het houden.'

Ik glimlach naar haar wanneer ik me uit de knuffel haal, tranen lopen nu over haar wangen en ze veegt ze snel weg.

De glimlach van mij wordt alleen maar groter. 

'Kut zwangerschap.' Ze lacht door haar tranen heen waardoor ik moet grinniken.

'Het geeft niet, Maaike.'

Ik kijk haar aan. 'Als je een eigen plekje voor ons kindje wil, ben ik bereid een huis voor ons drieën te kopen, of te bouwen.'

Maaike begint nog harder te huilen en ik druk haar weer tegen mij aan. 'Shhhtt...'

Wanneer Maaike weer rustig is geworden kijkt ze me dankbaar aan. 'Ik wil dat huis wel kopen, maar jij gaat het niet alleen betalen. Ik verdien ook geld!'

Ik schud lachend mijn hoofd. 'Ik heb genoeg geld om dit te doen, Maaike. Ik bood het zelf aan en ik betaal het dus ook zelf.'

Maaike glimlacht terwijl zij naar de grond kijkt. 'Daar hebben we het later nog wel een keer over dan.'


Let's Sing Girl • 1D • VOLTOOID • #1Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu