Na een tijdje niks gezegd te hebben laat ik Maaike haar haar los.
Net wanneer ik Maaike wil vragen hoe haar uitje naar de dierentuin was zie ik dat ze slaapt.
Ik krijg een glimlach op mijn gezicht en til Maaike op om haar onder de dekens te leggen.
Even twijfel ik of ik haar wat comfortabelere kleding aan moet doen, maar dat besluit ik niet te doen, ik weet niet hoe Maaike dat zou vinden en ik wil haar niet wakker maken!
Voorzichtig ga ik bij Maaike onder de dekens liggen, nadat ik me omgekleed heb en sla mijn arm om haar heen.
Ik druk een kus op haar voorhoofd en sluit dan mijn ogen. 'Slaap lekker, Maaike.'
-
'Niall!' Liam komt mijn kamer binnen en ik word direct wakker. 'Wakker worden, we gaan eten.'
Liam schuift de gordijnen open, alsof hij mijn moeder is -in dit geval vader- die wil dat ik opsta.
'Heb je Maaike trouwens gezien? Ik heb haar sinds gister al niet gezien en- oh.... Laat maar.' Liam grijnst wanneer hij Maaike naast me in bed zie liggen.
Ik wrijf slaperig in mijn ogen en kijk Liam dan ongemakkelijk aan. 'Dit is niet wat het lijkt.'
Liam blijft me grijnzend aankijken en ik lach schaapachtig. 'We hebben niks gedaan!'
Bij die woorden wordt Liam zijn grijns alleen maar groter. 'Ja ja.'
'Zijn jullie samen?' Liam knikt naar Maaike, die onrustig verder slaapt.
Ik gebaar dat hij iets stiller moet zijn, maar rol dan met mijn ogen. 'Jij en Maaike hebben al wat, ben je dat nu al vergeten?'
Liam kijkt me raar aan. 'Wij hebben geen echte relatie, wij zijn verplicht.'
Ik knik. 'Weet ik.' Ik ben even stil. 'We hebben geen relatie.'
Liam kijkt me bedenkelijk aan, maar knikt dan toch. 'Oké, jullie zouden wel schattig samen zijn, alleen al toen ik binnen kwam en jij je wezenloos schrok.'
Liam lacht en ik doe ongewild met hem mee...
JE LEEST
Let's Sing Girl • 1D • VOLTOOID • #1
Fanfiction'Ze slaapt nog,' mompelt een stem. 'Dat zien wij ook wel,' moppert een ander. 'Hoe kan ze zo lang slapen op deze dag?' 'Sst... 'k wil slape,' mompel ik in gebrekkig Nederlands naar de drie meiden voor me. 'Gek! We dac...