'Klaar voor het interview?' Vragend kijk ik Maaike aan.
Paul wilde dat we een interview deden met zijn tweeën, Maaike en ik.
'Ja, die man van de vorige keer was wel aardig!' Lachend kijk ik Maaike aan.
'Mooi zo.' Ik duw haar zachtjes in de richting van de studio wanneer er omgeroepen wordt dat het interview over een paar minuten begint.
Ik geef de man een hand. 'Niall.'
Hij knikt. 'Vince.'
Ik ga in een van de stoelen zitten en Maaike komt naast me zitten.
Je merkt aan haar dat dit al niet meer haar eerste interview is, want ze is best wel relaxt.
Na een aantal minuten wordt er afgeteld, en dan start het interview. 'We hebben een paar gasten in de studio vandaag, en het zijn twee heel bijzondere!'
'Wat leuk dat jullie wilden komen, Niall en Maaike!'
Zoals altijd wordt er kort uitgelegd waar je ons van kunt kennen en dan worden er eindelijk vragen gesteld.
'Hoe is de band tussen jullie twee, en is die nog veranderd toen het uitging met Liam?' Vince kijkt Maaike vragend aan.
'Ik denk dat ik wel mag zeggen dat de band tussen mij en Niall altijd al goed is geweest, of niet soms, Niall?' Maaike lacht zachtjes.
Ik knik, en daarna praat ze weer verder. 'Nu het uit is tussen Liam en mij zijn we wel closer geworden, omdat ik nu niet meer heel de dag bij Liam ben en meer tijd met Niall kan besteden, maar hij was altijd goed!'
'En de kleine?' Vince glimlacht. 'Je hebt vorige week bij ons verteld dat je zwanger was -dat interview kunt u thuis bekijken op onze website- Ga je de baby houden?'
'Ja.' Maaike glimlacht. 'Zoals we wel vaker gezegd hebben deze week is dat Liam en ik goed uit elkaar gegaan zijn, en wij vinden niet dat er een reden is om het weg te laten halen.'
Vince knik begrijpelijk. 'Met wie ga je het opvoeden? Met Niall of met Liam?'
'Hoe bedoel je?' Ik zie dat Maaike haar lichaam zich aanspant.
Ik weet precies wat ze denkt nu: ¨hebben ze de relatie van Niall en mij ontdekt?!¨
Wanneer Maaike niet reageert besluit ik dat maar te doen, bovendien heb ik ook nog amper iets gezegd tijdens dit interview.'Maaike gaat het kindje samen met Liam opvoeden, natuurlijk. Liam blijft de vader, ook al hebben ze geen relatie meer.'
'En jij bent het daar mee eens?'
Ik kijk hem verbaast aan. 'Ik ben de vader niet en ik heb geen enkele relatie met de baby, ik heb het recht niet om het daar niet mee eens te zijn!'
'Is dat een ja, of een nee?' Vince kijkt me weer vragend aan waardoor ik chagrijnig begin te worden.
Wat was dit voor domme vraag!
Ze kunnen nog niet eens weten dat Maaike en ik een relatie hebben, dus ze zouden dit niet eens mogen vragen!
Wanneer Vince weer wat wilt vragen onderbreekt Maaike hem. 'Ik ga inderdaad het kindje opvoeden met Liam. Ik weet niet of Niall en ik zo veel bij elkaar gaan blijven wanneer de baby er is, maar als dat wel het geval is zou hij misschien wel invloed hebben op hoe het opgevoed wordt. Liam en ik blijven degene die haar echt opvoeden. Wat is de volgende vraag?'
JE LEEST
Let's Sing Girl • 1D • VOLTOOID • #1
Fanfiction'Ze slaapt nog,' mompelt een stem. 'Dat zien wij ook wel,' moppert een ander. 'Hoe kan ze zo lang slapen op deze dag?' 'Sst... 'k wil slape,' mompel ik in gebrekkig Nederlands naar de drie meiden voor me. 'Gek! We dac...