21.Maaike

5.2K 212 54
                                    

Liam komt dan na wat wel een eeuwigheid leek te duren uit de kamer.

Ik hou mijn adem in.

'En?' Vraagt Louis voor mij.

Ik ben niet in staat om te praten.

'HET MAG! JE MAG MEE OP TOUR MAAIKE!' 

Op dat moment....

Dat moment dat het tot me doordringt wat hij zegt.

Dat moment dat eigenlijk alleen in boeken waar kan zijn.

Dat moment dat de hele wereld me als een waas voorbij gaat.

Dat moment was geweldig.

Gillend, huilend van geluk en op en neer springend hoor ik de jongens lachen.

Zo'n lach die je elke minuut van je leven wil horen.

Zo'n lach die alleen bij je idolen voorkomen.

'Wat heeft die dan?' Hoor ik de stem van Calum vaag op de achtergrond.

'Ze mag mee op tour.' Grinnikt Louis.

'IK MAG MEE OP TOUR!' Gil ik opgewonden en afwezig.

Zonder erbij na te denken wat ik doe loop ik naar Liam en knuffel hem plat. 'Super erg bedankt Liam, ik weet niet hoe ik je kan bedanken!'

'Dat hoeft niet, dit is al leuk genoeg om te zien.' Grinnikt hij. 'En trouwens.... Je doet al wat voor de band, want je treed op voor ons. Als je dat niet zou doen hadden we best veel concerten af moeten zeggen. Nu jij met ons op gaat treden hoeft dat niet.'

'En nu ga je naar Paul en zeg je dat je mag blijven, dan kan ik weer normaal ademhalen.' Liam lacht.

Ik laat Liam snel los en draai me om.

'Hoi.' Ik word rood wanneer ik de jongens van 5 Seconds Of Summer zie staan.

Ik hoor de jongens nog lachen, glimlachend en met rode wangen kijk ik nog even om.

Recht in het gezicht van Niall, en god wat is hij schattig!

Snel loop ik door naar het kantoor van Paul en klop aan. 

'Binnen!'

Ik ga weer op een stoel zitten. 'Ik heb met mijn ouders gebeld, en Liam heeft ze weten over te halen. Wel zouden we een maand op vakantie gaan, en aangezien mijn ouders me niet zo lang vertrouwen met het huis moet ik zo lang mee touren.'

Duimend hoop ik dat Paul het goed gaat vinden en ik hoop dat hij zal gaan zeggen dat ik de hele tour mee mag, maar dat kan niet. 

Dit is al mooi genoeg.

'Dat komt allemaal wel goed hoor, Maaike, zou je hier je handtekening willen zetten? Het is een contract waarmee je akkoord gaat met een aantal regels.'

Ik knik en lees vluchtig het contract over, het boeit me echt niet wat ik moet doen om op te mogen treden met One Direction! 

Ik zet mijn handtekening, iets wat ik al veel gedaan heb vandaag.

Maar toch voelt het anders.

Vanaf nu zal mijn leven even veranderen, over een maand kom ik terug bij mijn vriendinnen en dan kan ik zeggen dat ik met de bekendste band van heel de wereld op heb getreden, en weet ik veel wat ik dan wel niet allemaal gedaan heb.

'Je zult wel even tijd voor jezelf nodig hebben, optreden met de jongens is niet niets. Zal ik je naar je hotel kamer laten brengen? En geen zorgen over je spullen, die laat ik ophalen.'

Ik knik. 'Graag.'

Ik sta op terwijl Paul iemand belt die me naar mijn hotelkamer gaat brengen.

Niet veel later komt er iemand aangelopen die me mee neemt naar het hotel.

Hij wijst me mijn kamer en ik ga naar binnen.

Ik ga zo goed als verdoofd op het bed zitten.

Wat is er vanavond allemaal gebeurd?

Minuten verstrijken, en langzaam valt alles op zijn plaats.

Dat ik met 5 Seconds Of Summer op heb getreden.

Dat ik met One Direction heb opgetreden, nou ja... toch een deel daarvan.

Dat ik een contract getekend heb.

En misschien wel het leukste: dat ik met de jongens op tour ga, en nog veel meer met ze op mag treden!

Ik begin te gillen: Ik heb echt met mijn idolen opgetreden!

Voor meer dan duizend man!

'Maaike?' Louis doet de deur open en ik stop direct met gillen.

'Gaat het allemaal goed?' Louis grinnikt.

Ik word langzaam rood en knik.

Louis krijgt een lach op zijn gezicht en sluit de deur weer.

Ik laat me achterover vallen  op bed.

Langzaam droom ik weg.

Over het concert.

Over Liam, Niall en Louis.

Over dat iedereen zo aardig is.

Over de komende tour.

Met mijn hand in het shirt van Niall gefrummeld, dat ik trouwens nog steeds aan heb val ik in slaap.


Ik wil jullie allemaal even bedanken voor die super lieve en leuke reacties!! Ze maken me aan het lachen en inspireren me om verder te gaan. Dank jullie wel! 

Let's Sing Girl • 1D • VOLTOOID • #1Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu