100.Niall

1.9K 107 32
                                    

Ik geef de vader van Maaike de kans niet om nog iets te zeggen, maar duw Maaike zachtjes voor me uit richting de tuin.

Ik denk dat ze wel wat frisse lucht gebruiken kan!

Voorzichtig zet ik haar op het gras neer en ga naast haar zitten.

Direct kruipt ze dichter tegen me aan.

Ik sla mijn armen om haar heen nadat ik haar tranen weggeveegd heb.

Wat een eikel is haar vader zeg!

Zelfs Paul is beter dan hij!

Maaike begint weer te huilen, waarschijnlijk omdat ze het moment opnieuw voor haar ziet...

Ik trek haar nog dichter tegen me aan en sla mijn armen nog steviger om haar heen. 'Shht...'

Een lichtflits verblindt me, een teken dat de paparazzi nu ook al weet waar Liam en Maaike wonen...

Op dit moment kan het me niet schelen dat er foto's genomen worden, zolang ik Maaike maar rustig krijgt.

'Het komt wel goed, Maaike.' Ik probeer overtuigend over te komen. 'Je vader bedenkt zich wel.'

Ze schudt bijna onmerkbaar haar hoofd. 'Voorlopig kan en wil ik hem niet meer zien.'

Ik knik begrijpelijk. 

Het is weer stil, maar ze begint wel zachter te huilen, geruststellend wrijf ik over haar haar. 

'Ssshh... Ik ben bij je, alles is goed.'

Zonder dat ik het merk is Liam achter me komen staan.

Zachtjes begint hij te fluisteren. 'Ze is in slaap gevallen, zal ik haar naar bed brengen?'

'Er staat paparazzi hier.' Hij begint nog zachter te fluisteren wanneer hij dat zegt.

Ik knik, ook al had ik dat liever zelf gedaan. 'Doe maar, maar waarom is haar vader eigenlijk zo boos?'

'Hij accepteert het niet dat Maaike zwanger is.'

Direct komt mijn woede weer terug.

Hoe kan zo'n geweldig meisje ook van zo'n eikel komen?

Dan kijk ik weer naar Liam. 'En haar moeder?'

'Ze was geschrokken, maar accepteert het nu wel.'

Ik knik goedkeurend. 

Ik hoef niet te vragen hoe Liam zijn ouders reageerden, want ik weet sowieso al dat dat positief geweest is!

Zwijgend loop ik achter Liam die Maaike vast heeft aan.

In plaats van dat ik hem volg loop ik naar de kamer waar Maaike stond met haar vader.

Ik loop naar binnen en geef Liam zijn moeder een knuffel. 'Gefeliciteerd, je wordt binnenkort oma, Karen!'

Ze kijkt me opgewonden aan en knikt. 'Ik ben echt heel blij voor de twee!'

Vervolgens loop ik naar Liam zijn vader en feliciteer ik hem ook, hij bedankt me met een glimlach.

Ik kijk even twijfelend naar de laatste persoon in deze ruimte, de moeder van Maaike.

Uiteindelijk besluit ik haar wel te feliciteren.

Ik loop naar haar toe en geef haar een hand. 'Gefeliciteerd met het kleintje van je dochter.'

Ze knikt, een beetje afwezig maar ze knikt wel. 'Dankjewel, jongen.'

'Niall Horan.' Glimlachend stel ik me voor.

'Ik ga heel even naar uw man, sorry.'

Toevallig heb ik gezien dat hij iets verder op de gang liep, dus daar loop ik naar toe.

'Meneer.' Direct draait hij zich om. 'Ik wil nog iets zeggen.'

Zonder af te wachten of hij mij wel toestemming geeft begin ik te praten, hij heeft maar te luisteren!  

'Ik vind het niet normaal wat u allemaal tegen u dochter zegt, en daarom verzoek ik u samen met uw vrouw zo snel mogelijk dit huis uit te gaan. Maaike wil even geen contact meer met u, en ik weet zeker dat wanneer ze dat wel weer wilt ze u wel belt.'

Ik neem een hap adem voor ik verder praat. 'Ik zal voor u en uw vrouw tickets regelen voor de vlucht van morgen, dan kunt u vannacht in een hotel verblijven.'

Let's Sing Girl • 1D • VOLTOOID • #1Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu