Ik frunnik aan de rits van het vestje dat Maaike aan heeft wanneer ze mijn hand vast pakt. 'Ben je zenuwachtig?'
Ik bijt op mijn lip en trek haar nog iets dichter naar mij toe. 'Een beetje...'
Ik zwijg even en Maaike draait zich naar me toe. 'Je hoeft niet zenuwachtig te zijn, ik denk dat de jongens het heel goed op zullen vatten.'
Ik knik naar haar, nog niet echt overtuigt. 'Jij dan, ben jij zenuwachtig?'
Maaike haalt haar schouders op. 'Ik denk dat ik zenuwachtiger was bij het vertellen over de nep relatie van Liam en mij. '
Wanneer ik niks zeg legt ze haar hand op mijn schouder en geeft ze me een knuffel. 'Echt, geloof me. Dit gaat helemaal goed komen!'
Nog steeds niet overtuigt loop ik dan samen met Maaike naar de zaal waar we eten.
'Niall?' Ik prik met mijn vork in het eten, niet van plan het op te eten wanneer Louis me vragend aankijkt. 'Is er iets?'
Ik schrik op en kijk hem vragend aan. 'W-Wat?'
'Of er iets is.' Herhaalt hij. 'Je eet niet.'
Ik schud mijn hoofd. 'Nee, het gaat goed.' Maaike kijkt me bezorgd aan waardoor ik om mijn woorden kracht bij te zetten een hap eten in mijn mond prop. 'Zie je?'
Ik slik het moeilijk door, waarom kan ik niet gewoon eten wanneer ik dingen spannend vind?
Maaike pakt mijn hand onder de tafel vast en knijpt er zachtjes in, dan fluistert ze zachtjes wat naar me. 'Dit gaat niet werken voor je, Niall, wil je het nu vertellen?'
Ik kijk haar bedenkelijk aan maar knik dan.
Liam blijkt het gehoord te hebben want hij kijkt ons nieuwsgierig aan. 'Mis ik iets?'
Hij kijkt ons vragend aan waarop Maaike knikt. 'Ja, eigenlijk wel.'
Direct hebben Louis en Harry ook hun aandacht op ons gericht.
Maaike kijkt mij aan als teken dat ik het mag zeggen.
'Oké...' Ik mompel het zachtjes. 'Maaike en ik vinden elkaar leuk.'
Louis lacht. 'Zo iets dacht ik al. Gefeliciteerd.'
Ook Liam en Harry reageren heel positief, en een last valt van mijn schouders af, ik hoor hun reacties alleen niet doordat ik in mijn eigen wereldje zit.
Het concert van vanavond zal in ieder geval geweldig gaan als ik me zo blij blijf voelen!
JE LEEST
Let's Sing Girl • 1D • VOLTOOID • #1
Fanfiction'Ze slaapt nog,' mompelt een stem. 'Dat zien wij ook wel,' moppert een ander. 'Hoe kan ze zo lang slapen op deze dag?' 'Sst... 'k wil slape,' mompel ik in gebrekkig Nederlands naar de drie meiden voor me. 'Gek! We dac...