55. - Minulost

737 106 18
                                    

Kera seděla na úzké skalní římse a nohy jí visely přes okraj. Pohupovala jimi, jako by o nic nešlo, počítala šípy v toulci a nepřítomně hleděla do dálky.

„Veliteli?" upozornil na sebe vysoký mohutný běžec. Kera sebou trhla a překvapeně zamrkala. Pořád si na to oslovení nemohla zvyknout.

„Ano?" Oprášila si kalhoty a hodila toulec na záda. Tomu, že z římsy spadlo pár kamínků do hluboké propasti nevěnovala nejmenší pozornost.

„Máme nováčka. Hlídka teď přinesla hlášení. Napadlo mě, že byste chtěla jít s námi, býv..." zarazil se a zavrtěl hlavou, jako by se snažil vymazat myšlenky na bývalého velitele.

„Půjdu." Přikývla a následovala ho k menší skupince, která už si připínala zbraně. Rychle si svázala vlasy do neuspořádaného drdolu a vyběhla spolu s nimi.

I po tolika letech pro ni bylo běhání po obloze zvláštní. Jako by kolem nebylo vůbec nic a ona prostě visela ve vzduchu.

Dnes byla docela zima a mraky už od rána pomalu tmavly. Přicházela bouřka. Museli dostat nováčka do tábora co nejdřív.

Představovala si cokoliv. Od vychrtlého malého dítěte až po rozklepaného kostnatého staříka, ale rozhodně nečekala vysokého černovlasého elfa se širokými rameny a tyrkysově modrýma očima.

Okamžitě poznala, že tenhle muž je bojovník, i když, pravda, celkem zmatený bojovník.
Trochu zvolnila a pomalu zastavila.

Zvedla ruku a tím zarazila i ostatní. Nevěděla, jak přesně by se mohla chovat, takže postupovala klidně a rozvážně, jako by se přibližovala k raněnému zvířeti.

„Velitel mračných běžců, Kera." Narovnala se v zádech.

Nováček k ní zvedl zrak a vyhrabal se na nohy. Trochu se zapotácel, protože nebyl zvyklý stát na obloze.

„Těší mě, veliteli. Jeden z bojovníků elfského národa, Ziniën." Sklonil hlavu, čímž dal najevo, že si je vědom jejího vyššího postavení.

„Potěšení je na mojí straně. Jste v pořádku? Nějaké zranění? Nebolí vás hlava? Není vám zle?" Pozorně si ho prohlížela, ale na žádná zranění nepřišla.

„Jsem v pořádku, veliteli. Trochu překvapený, ale v pořádku."

„Dobře, v tom případě je mi ctí, že Vás můžu přijmout do řad mračných běžců."

Maska hraběnkyKde žijí příběhy. Začni objevovat