Vítr kvílel a proháněl se děravou střechou a vysklenými okny. Přesunuli se do jiného města a to znamenalo taky nový... domov.
Ten zámek měl desítky místností. Děsítky pokojů z desítkami rozvrzaných postelí a desítkami skříní pomalu prožraných od červotočů.
I přes to všechno, přes klid a soukromí, které mohli mít a přes nevelké pohodlí v těch zchátralých pokojích, spali v hale.
Všichni schoulení na zemi a tisknocí se k sobě. Za ta léta už si na to stačili zvyknout a jinak už by pravděpodobně ani neusnuli.
Na jedné straně byla Ealie zima, ale na straně druhé se k ní tiskl Nëal a tak ji taky zahříval.
Bylo jí dobře. Neměla peníze ani spousty drahých šatů. Měla Nëala a Enëu. Svoje sourozence. Svou rodinu.
Enëa se tiše zvedla, ale prozradilo ji zašustění šatů.
Ealia čekala. Ležela klidně a bez hnutí a předstírala spánek.
Až když zavrzaly dveře, rychle vstala a postavila se tak, aby zabránila sestře odejít. Ať už šla kamkoliv.
„Kam si myslíš, že jdeš?" sykla a dávala si dobrý pozor, aby nevzbudila Nëala.
„Pracovat," odvětila Enëa šeptem a několika šikovnými pohyby si utáhla masku.
„A tvoje zbraně?" Ealia skřížila ruce na hrudi a přimhouřila oči. Nevědomky tím Enëu celkem vyvedla z míry, protože její jindy hřejivé medově zlaté oči byly teď úplně chladné.
„Tohle není práce, při které bych potřebovala zbraně." Enëa se napřímila ve snaze vzbudit v mladší respekt a přesně toho také dosáhla. Ale i přes strach, který se do Ealii zakousl jako dravá šelma, zůstala pořád stát přede dveřmi.
„Co přesně je to za práci?"
„Ealio,..."
„Co je to za práci?!" Ealia zaťala zuby a snažila se nemyslet na všechny tresty, které už od Enëy dostala za nechtěné otázky.
„Však ty to víš." Enëa nesklonila hlavu. Nesvěsila ramena. Nedala najevo ani špetku studu, který uvnitř cítila.
„Nemusíš to dělat! Zvládneme to! Nebo to udělám já a..."
„Nikdy!" Přerušila Enëa sestru až nezvykle ostře. „Už nikdy nenavrhuj něco takovýho a odstup od těch zatracenejch dveří ať můžu jít a udržet nás ještě nějakou dobu mezi živýma."
ČTEŠ
Maska hraběnky
FantasyKaždý se jí bál. Byla legendou. Ale věci se mění a ne vždy je to změna k lepšímu. Teď má Ealia co dělat, aby přežila. A potom přijde nabídka. Ealia dostane volnost, svobodu, po které vždy toužila a žádná cena pro ni není příliš vysoká. Eali...