Prolog

1.8K 124 28
                                    

Toho rána byl v paláci pěkný shon.

Onen palác stál na dně jezera, jezera průzračného a čirého jak sklo a obývalo ho poněkud větší číslo lidí, než bylo ještě před pár dekádami let obvyklé.

Rothbard Černý, černokněžník z jezera, mocný a obávaný muž a nyní též otec dvou dcer. S ním zde žila i Claudette Laskavá, jeho žena, všemi milovaná a obdivovaná. Ti dva za sebou měli pěknou řádku příhod a jejich příběh by sám vydal na samostatné vyprávění.

A pak tu byly jejich dvě dcery, rozdílné jako den a noc. A když říkám jako den a noc, není to jen metafora.

Mladší ze sester, Odette byla krásná, doopravdy krásná. Nádhernou, něžnou tvář zdědila po matce a dlouhé husté plavé vlasy zase po otci. Byla drobná a skoro pořád na sobě měla některé ze svých pastelových šatů. Byla jako obraz, jako samotná Afrodité laskavá a něžná. Zrovna toho rána upravovala poslední detaily onoho velkého shromáždění, které bylo svoláno na počest jejích osmnáctých narozenin.

Zato Persephone, starší, ta jako každé ráno ležela ve své posteli, havraní vlasy rozhozené po polštáři a spala. Spala, protože zase celou noc seděla v knihách a ke spánku se uchýlila až k ránu. Její tvář byla ostřejší než ta její setry, ale určitě rovněž krásná. Chodila ven mnohem méně a právě proto byla její kůže téměř alabastrová, tak kontrastní s jejími vlasy a s jejím oblečením. Persephone jste totiž až na výjimky viděli jen a pouze v černé. Kdyby její oči nebyly zavřené, mohli byste se podivit nad faktem, že jsou její oči pomněnkově modré. Po otci. A i ona sama toho měla více od něj než od matky, to ona měla přijmout rodinný odkaz.

Člověk by ani neřekl, že jsou sestry. Odette měli všichni v zámku rádi, to se ovšem nedalo říct o Persephone, která místo toho, aby se s kýmkoli bavila raději koukala do knih a když už na někoho promluvila, moc přátelské to nebylo.

Když to vezmete kolem a kolem, Odette byla anděl a Persephone zarytě tvrdila, nebo se tak alespoň tvářila, že andělem být nechce. 

Člověk by řekl, že je Odette dokonalou romantickou hrdinkou, která musí počkat na svého prince a pak, když se objeví, odjedou spolu do západu slunce. Byl by to obvyklý, romantický a dokonalý příběh.

Ale to by byla nuda, ne?

Takže, ne, Odette není tou, jejíž osud vám chci vyprávět.

Tou je Persephone.

Hey, hey, hey! Vítám vás u svého dalšího příběhu, který tak nějak maličko navazuje na moje předchozí dílko "Cursed Swan", ale to, že jste ho nečetli není překážkou. Doufám, že se vám bude líbit. 

Vaše EmaZuro

Black Swan /CZ/Kde žijí příběhy. Začni objevovat