Hade zachytil Persephone ještě předtím, než dopadla na zem. Ještě předtím než vydechla naposledy, zvládl jí máchnout dlaní před obličejem a věřte tomu nebo ne, ona nevydechla. Zastavila se přesně uprostřed výdechu, skoro jako kouzlem.
Držel ji, bezvládnou, s purpurovou skvrnou na hrudi, které jako nějaký zvrácený šperk vévodil obrovský skleněný střep. Ani se ho nedotkl, nemusel být ani velký odborník na to, aby věděl, že zasáhl srdce.
Hade si ji přivinul, vzal ji do náručí a přenesl ji do rohu místnosti, tam, kde nebyly žádné střepy. Ignoroval přitom hystericky křičící Odette, která momentálně měla jizvu přes půlku obličeje, která masivně krvácela. Působila jako dítě, které přišlo o svoji hračku v kontrastu se zraněním její sestry.
Opatrně Persephone uložil a na tváři měl cosi mezi něhou a smutkem. Nebyla mrtvá - tím si byl jist - ale dobré to nebylo. Pohladil ji po tváři a sám vypadal jakoby najednou navenek projevoval méně emocí než předtím.
"Můj obličej!" Vřískla Odette a Hade se na ni otočil, s kamenným výrazem ve tváři. Pak k ní vyrazil beze slova, s výrazem tak děsivým, že působil téměř nelidsky.
"Tvůj obličej." pronesl a ona zvedla hlavu. Ruce měla od krve, jak se držela za obličej. Střep jí skutečně škaredě pořezal pravou tvář, zasáhl i kus rtů.
"Můžeš si za to sama." Pronesl a ona vykulila oči.
"Máš být mrtvý. Zab..."
"Mě nemůžeš zabít. Ale já můžu zabít tebe." Sykl a kdyby ho byla bývala Odette znala trochu více, došlo by jí, že tohle by Lord Hade nikdy z úst nevypustil. Ne tímhle tónem.
"Nezabíjejte mě, prosím." Začala zase hrát tu roztomilou holčičku, ale Hade jí to nespolkl.
"Nezabiji tě. Tak laskavý nebudu. Jenom ti ukážu, co tě po smrti čeká." Řekl, natáhl se a položil jí ruku na rameno.
Ticho zámku prořízl výkřik tak hlasitý, že ho slyšeli i Rhadamantus s Aikosem a Minosem, kteří se oddělili od Lilith a nyní prohledávali celou budovu.
_______
Lilith vyrazila dveře a vtrhla do Velkého Sálu, pod nohama jí zakřupalo sklo. Uviděla Odette, přímo před ní, jak slepě kouká před sebe, drží si zkrvavenou tvář a cosi mumlá. Před ní stál Hade, celý v černém a koukal na ni, nehybně, klidně.
"Hade?" promluvila na něj a on se otočil, v očích měl vztek. Čišel z něj.
"Měla jsi jeden úkol, Lilith. Měla ses postarat, aby se něco takového nestalo."
Jeho sestra se zamračila. "Nemůžu za to, že ses nechal zabít."
"Měla ses postarat o její bezpečnost!" zvedl hlas a zněl jako když na ni tenkrát křičel ve své ložnici, když mu nepřivedla Persephone. Rukou máchl směrem k Persephone, ležela tam, klidná a tichá, se střepem v hrudi.
Lilith vykulila oči a couvla. Měl pravdu. Tohle pokazila ona. "Hade, nemohla jsem..."
"Měla ses o to postarat. Co teď mám dělat?" Sykl a ona polkla. Až teď si uvědomila, co všechno to znamená.
"Je mrtvá?"
"Není. Ale jen díky mému zásahu. Jenomže teď je sama a já nemám jak jí pomoct. Musím zůstat tady a najít způsob jak ji přivést zpátky." V tu chvíli vypadal už více jen smutně.
"Styx se o ni postará." Odpověděla Lil okamžitě a upřímně v to doufala. "Víš přeci, že s tím nechtěla mít nic společného, ale nabídla se, že o ni se klidně postará."
Hade se na ni koukal a pak, jakoby se rozmyslel se otočil a skoro doběhl k Persephone. Opatrně, jakoby se mohla rozbít ji vzal do náručí a políbil ji na čelo. V tu chvíli se i usmál.
"Musíme najít její rodiče." začal a jeho sestra couvla, protože přestože by se mu ubránila, neměla nejmenší touhu se s ním bít.
"Rhad a ostatní už.."
"Jdi a nech mě být. Je ještě moc brzy. Hlava mi nefunguje tak, jak by měla. Tělo si zvyká."
Podívala se na něj. Stál tam bez hole, v náručí držel Koré a konečně to byl on. Cosi v tváři se mu změnilo a ona věděla, že je ráda, že je její bratr zpátky.
"Jsem ráda, že jsi zpátky."
"Já ne." odpověděl a podíval se na zkrvavenou košili své ženy. Chtěl jí to vysvětlit sám. Kdo ví, jak to bude teď. "Ještě pár let jako člověk po jejím boku by ničemu neuškodilo."
"Tak ses neměl nechat zabít." sykla a otočila se. Než ale stačil cokoli říct, otočila se a zvedla obočí. "Co se stalo s ní?"
Ukázala na Odette, která se houpala schoulená v rohu místnosti, jakoby přišla i o ten zbytek zdravého rozumu, který měla.
Hade se na ni ani nepodíval, koukal jen na Persephone, na její obličej a vyčítal si, že ji nedokázal ochránit. "Ukázal jsem jí, co ji čeká." pronesl a odešel, nesl Koré pryč a nechal tam pološílenou Odette a Lilith, která měla co zpracovávat. Její bratr byl zpátky. Chyběl jí, to ano, ale už teď jí lezl na nervy.
ČTEŠ
Black Swan /CZ/
RomancePersephone a Odette jsou dcery mocného černokněžníka Rothbarda a jeho neméně silné ženy Claudette, kouzelníků z jezera. Jemná a něžná Odette je pravým opakem své starší sestry, která místo toho, aby se zajímala o podobné malichernosti jako obyčejn...