36.

720 86 2
                                    

Neměli ji rádi.

Persephone to poznala téměř okamžitě, ale konečně, byla na to zvyklá. Nijak ji to nedojímalo. Co bylo zajímavější, bylo zdejší počasí a samotná podoba Západních Ostrovů. Převážně kamenitá krajina, spousta rybářů. I přestože bylo již téměř léto, tady to tak nevypadalo. Slunce vycházelo jen málokdy, většinu času zůstávalo schováno za mraky. To Pers taky moc nevadilo, spíš naopak. 

Čtvrtého dne svého pobytu v Ilragornu se konečně odvážila vyjít ven. Foukalo a poprchávalo, takže v ulicích nebylo tolik lidí, aby si jí někdo všiml. Vzala si svůj plášť, nasadila si kápi a opatrně vyklouzla ven. Prošla spojovací ulicí až na náměstí, které bylo podle všeho v samotném srdci města. Pár lidí stálo u stánku s rybami, ale jinak tu nikdo nebyl. Jen uprostřed náměstí, které se svažovalo dolů stála socha mladé dívky s věnečkem květů ve vlasech. Ruce měla roztažené, kolem ní byly vlny a na rameni jí seděl nějaký ptáček.

Persephone přešla až k té soše a pečlivě si ji prohlédla, ale nějak jí nedocházelo, co to má znamenat.

"To je Koré." ozvalo se za ní a Pers se prudce otočila, ruce napřáhla v přípravě na obranné kouzlo, ale za sebou uviděla jen Styx. Ta stála v hnědé kápi a usmívala se. Až teď si uvědomila, že má modré oči, modřejší než ona sama. Styx měla oči blankytně modré, jako hladina průzračné řeky.

"Koré?" zvedla ona obočí a uvolnila ruce.

"Jistě. Koré, patronka jara a patronka tohoto města." začala a Pers zvedla i druhé obočí.

"Patronka tohoto města?" zamumlala a napadlo ji, že jí to nejspíš Hade zatajil s nějakým zájmem. Nebo možná jen proto, aby to znělo poeticky.

"Ano. Koré byla dívka s mimořádnými schopnostmi. Během prvních let existence tohoto města jsme se potýkali s neskutečným množstvím problémů. Toho léta dokonce přišla taková bouře, že by smetla celý Ilragorn, kdyby nebylo Koré. Legenda říká, že zastavila vlny těsně před prvními domy."

"To zní jako velmi mocná čarodějka." Opáčila dívka a neubránila se úsměvu. Tak k této dívce ji Hade připodobňoval?

Nejspíš ji měl skutečně rád, napadlo ji.

"Děkuji, Styx." kývla na ni, otočila se a vydala se rychle pryč.

Styx tam stála a koukala na ni, opatrně se usmívala a jen uznale kývala. "To je ta správná dívka, Lorde Hade." Usmála se naposled a vydala se zpět ke hradu.

_____________

Claudette se nadechla a zhluboka vydechla a opláchla si tvář vodou z průzračného potůčku. Nemohla takhle pokračovat dál. Nemohla už třetí den a noc v kuse proplakat. Takhle by to nezvládla.

Ne, že by to tedy zvládala. Rothbard byl její svět, její všechno, opustila kvůli němu svůj starý život a on jí teď takto ublíží. A její dcery, její dcery jsou teď samy, převážně tedy Persephone. I když, jestli se odvážila k takovému kroku, nemohla být sama. Věděla, že na ni Lord Hade dá pozor. Věděla to. 

Koneckonců, kdysi na jeho místě byla taky.

Dryády ji nechaly ve svém lese dlouho, ale teď už musela jít. Musela si ověřit, že je její dcera v pořádku. O Odette si starost nedělala, Rothbard na ni dá pozor. Ale Persephone byla tak zranitelná. Ne, nebude ji kontaktovat - nemělo by to smysl. Jen si ověří, že je všechno v pořádku, že je šťastná.

Přála si totiž, aby alespoň její dcery byly šťastné, když ona být nemůže.

Black Swan /CZ/Kde žijí příběhy. Začni objevovat