33.

697 92 30
                                    

Persephone zvedla obočí a probodla Lilith pohledem. Ne, že by si toho tedy Lilith všimla.

"Přitáhl si ze severu nějakou čarodějnici. Zrovinka můj bratr. Stoprocentně ho něčím omámila." Pokračovala Hadeova sestra a Pers zaskřípala zuby.

Žena ovšem pokračovala dál. "Čarodějnice ze severu, všichni víme jaké jsou. Jí děti a topí lidi v bažinách."

Persephone zvedla obočí a ušklíbla se. Zcela očividně to říkala spíš jen sama sobě a celá tato situace začínala být velmi, ale velmi zajímavá.

Pak se beze slova, bez nějakého vysvětlení vydala Lilith po schodech nahoru. Dívce se svícnem netrvalo ani vteřinu, než se rozhodla, co udělá. V mžiku oka již stála v mezipatře a opírala se o zeď. Jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá a Koré byla přesně ten typ lesa, který si nebere servítky.

"Kam spěcháte? Lord Hade teď spí."

"To může po..." Lilith se zarazila a nakrčila obočí. Tak moc se podobala svému bratrovi. "Jak jste se sem dostala?"

"Nevím." Odpověděla Persephone s kamenným výrazem ve tváři. "Nejspíš jsem cestou snědla pár dětí."

Lilith vykulila oči, jak jí došlo, co se to vlastně děje.

"Nebo jsem někoho utopila? Já vám nevím." pokračovala s notnou dávkou sarkasmu Pers a elegantním mávnutím ruky změnila svou noční košili na jakousi černo červenou variaci. Modré oči se zableskly ve světle svíčky, jak dívka nasadila svůj nejlepší ironický výraz.

"Těší mě, Lady Lilith. Já jsem Persephone, ta čarodějnice, která omámila vašeho bratra. Nebo, jak Hade s oblibou říká, Lady Persephone. Snad aby to neznělo tak cizácky."

Lilith se na tváři objevil téměř potěšený výraz.

"Nejím děti." pronesla Koré a udělala pár kroků směrem k ženě na schodech. "Proč bych je jedla? A pro vaši informaci, na severu nejsou bažiny, takže lidi můžu topit maximálně v jezerech a tůňkách."

Lilith natočila tvář na stranu a zvedla jedno obočí. "Vy jste skutečně ta..."

"Čarodějka." Skočila jí Pers do řeči a pořádně si ji prohlédla. "Čarodějnice je pěkně hanlivé označení." Aby dokázala, že nelže, rozsvítila lusknutím prstu všechny svíce na schodech.

"Jaké jsou vaše úmysly s mým bratrem?"

Persephone pokrčila rameny. "To se zeptejte jeho. To on mě unesl."

"Unesl? Můj bratr?" nakrčila obočí Lilith a udiveně zamrkala. "Můj bratr aby někoho proti jeho vůli unesl?"

"Kdo řekl, že to bylo proti mojí vůli?" ušklíbla se a napadlo ji, že je to asi první žena, kterou kdy potkala, která vypadá zajímavě ke konverzaci.

Lilith se zasmála. "To už zní reálněji."

Pak tam stály a koukaly na sebe. Mlčky.

"Měla bych vám věřit?" optala se zrzavá žena po chvíli a Koré pokrčila rameny.

"Já bych si nevěřila. Ale nemám žádné postranní úmysly a to snad stačí."

"Chápu, co na vás Hade vidí. Žena jako vy není tady na Západních ostrovech k nalezení."

"Žádná žena není jako já." pronesla Pers a když si všimla jak se na ni její společnice dívá, pokrčila rameny, znova. "No co. To říkal Hade."

"Myslím si, že se budu muset s bratrem promluvit." 

"Hade teď spí. Já jdu spát taky. Co budete dělat vy, Lady Lilith, je čistě na vás." prohlásila dramaticky, zhasla svíce a s máchnutím ruky zmizela.

"Persephone." zamumlala Lilith a přivřela oči. "Tak Persephone" Pak se usmála a skoro vypadala, že jí spadl kámen ze srdce. 

Black Swan /CZ/Kde žijí příběhy. Začni objevovat