Lord Hade dostal od Persephone několik knih, aby si je sám nastudoval. První kterou měl na seznamu otevřel již toho večera. Byla vázaná v kůži a nadepsána slovy: Zásady užívání praktické magie. Podle všeho se jednalo o vysvětlení základních principů magie jako takové a nějaké k tomu přidružené bezpečnosti. Kniha vážila snad tři kila a rozpadala se jí vazba, ale i tak byla poměrně zábavná.
Začetl se do ní a to, že je noc si uvědomil až ve chvíli, kdy se mu začaly klížit víčka. Pousmál se, když si uvědomil jak moc dnes se svým studiem postoupil a taky když si vzpomněl na Persephone.
_______
Rothbard seděl na posteli a čekal, než se jeho žena připraví ke spánku.
"Vůbec se mi nelíbí, jak se ten chlap motá kolem naší dcery." zamručel on a Claudette se otočila.
"Tantalius?"
"Ne, ten mi nevadí. Ten Lord Hade. Všimla ses jak se na Pers kouká?" pokračoval on a žena zvedla obočí.
"Ale jdi."
"Jen se podívej kolik času s ním tráví." zamračil se ještě víc a Claudette ze zasmála.
"Ty s tím naděláš. Dokud tu nebyl, trávila čas sama. Takhle má alespoň někoho kdo s ní je." zakroutila hlavou a Bard se zašklebil.
"Ale proč s ním? Vždyť to není ani čaroděj, ani člověk..."
"Rothbarde!"
"No co. Jen chci, aby se bavila s někým její úrovně. Podívej se na Odette, vždyť Tantalius..."
Claudette se usmála. "Tantalius se mi líbí taky, ale Persephone byla vždy víc jako ty."
"Bohužel." povzdechl si on a jeho žena přikývla.
"Ano. Však ji to jednou přejde a dostane rozum, začne chodit mezi lidi a přestane se tvářit jako ledová královna. Je to jen fáze."
_______
Persephone se toho rána probudila s obličejem na knize, kterou té noci studovala. Byla už téměř připravená, připravená zbavit se emocí, vyjmout své srdce a být konečně v pořádku. Nebude se muset starat o to, co cítí, nebude cítit nic. Ani to prazvláštní cosi, co ji táhne k Hadeovi.
Byla by hloupost si cokoli namlouvat, stejně už nemohla couvnout. Rozhodla se. Udělá to dnes v noci, ale ještě si musí pár věcí ověřit a přečíst, nechce nic riskovat.
Zavřela knihu, mávnutím ruky si pomocí kouzla urovnala účes a převlékla se.
Začínala se dostávat do bodu, kdy si to užívala. Užívala si to, že užívala magii lépe, než všichni ostatní. Luskla prsty a otevřela si tak dveře. Vzala knihu pod paži a vydala se do knihovny, podpatky klapaly po kamenné podlaze, jak se vyhýbala koberci. Chtěla, aby ji bylo slyšet.
Došla až do knihovny a tam už seděl Hade za svou knihou. Když ji uviděl vyskočil na nohy a mírně se uklonil.
"Persephone." usmál se a ji napadlo, že on je jediný důvod proč váhá a hlavní důvod proč to chce udělat. Žádné další trapné chvíle, žádné další plesy, nic.
Žádný Lord Hade, který by ji trápil před spaním.
Persephone nikdy nebyla zamilovaná, nikdy nečetla jedinou knihu o lásce a nikdy nebyla dobrá v rozpoznávání emocí a právě proto chápala ten tíživý pocit na hrudi jako bolest a ne jako zamilování.
Udělá to.
ČTEŠ
Black Swan /CZ/
RomancePersephone a Odette jsou dcery mocného černokněžníka Rothbarda a jeho neméně silné ženy Claudette, kouzelníků z jezera. Jemná a něžná Odette je pravým opakem své starší sestry, která místo toho, aby se zajímala o podobné malichernosti jako obyčejn...