Justins POV:
'Waarom zijn we hier ook alweer?' vraag ik aan Arthur. Hij zucht diep en stopt met lopen. 'Als je doorloopt kom je er vanzelf wel achter.'
Ik grinnik en loop achter hem aan. Hij klopt op een deur, waar keiharde muziek gespeeld word. De deur word voor ons geopend en we stappen naar binnen.
Het muziek klinkt harder dan ik had verwacht, maar het is goeie muziek, dus maakt het niet zo veel uit.
'Welcome to paradise my brother!' zegt hij opgewonden. Overal staan mensen te dansen.
'What the fuck is dit dan?' vraag ik om me heen kijkend. Hij grinnikt en slaat zijn arm om mijn schouder. 'Heaven.'
Hij rent naar een tafel waar een mooie meid op staat te dansen. Ze heeft alleen haar bh en onderbroek nog aan, maar het lijkt niemand iets te boeien.
Misschien de jongens die een stijve hebben wel, maar die doen ook niet echt veel. Alleen Arthur rent als een hongerige hyena op haar af. Sukkel...
Ik loop achter hem aan en zoek een plek om te zitten. Hij heeft me helemaal naar Amsterdam meegesleurd, zodat ik kan genieten van ons nieuwe jaar.
Maar dat lukt gewoon niet. Ik kan niet genieten zonder haar. Ik weet ook niet wat ik moet doen om het goed te maken, of wat er überhaupt goed te maken valt. Het is gewoon zo kut. Sinds die ene ruzie in het steegje hebben we amper nog gepraat. Ik dacht dat ze alsof deed, maar als ik haar appte reageerde ze ook niet. Zelfs niet als ik haar belde. Naar haar huis gaan is geen optie, want dan maak ik niet alleen haar boos, maar ook Valentino en waarschijnlijk ook haar ouders.
'Bro, waarom zo down?' vraagt Arthur als hij met twee bekers terugkomt. Ik leg het bekertje op de grond en haal mijn schouders op.
'Gaat het om Davina? Vergeet haar bro! Nu moet je gewoon lol hebben en even losgaan!' schreeuwt hij opgewonden.
Ik snap niet hoe hij nu al dronken kan zijn, maar ergens heeft hij wel gelijk. Het nieuwe jaar is net begonnen, ik moet niet de hele tijd sip gaan zitten doen om Davina. Ging dat maar zo makkelijk..
'Ik ga drinken pakken.' Hij kijkt me raar aan en schud zijn hoofd. 'Ik heb drinken voor je gepakt!' hij wijst naar het bekertje op de grond. 'Non alcohol!' zeg ik zuchtend.
Ik loop naar de keuken en schenk wat cola in. Als ik terugloop, kan ik Arthur niet meer vinden. Hij is vast weer een of ander meisje gaan naaien.
Ik pak mijn telefoon en scroll wat door mijn foto's. Foto's van Davina en mij. Waarom doe ik mezelf dit aan?
'Hey Justin.' Ik kijk op en zie Joy staan. 'Joy Verismo, wat doe jij hier?' vraag ik verbaasd haar hier te zien.
'Is het zo raar dat ik hier ben dan?' vraagt ze beledigd. Ik schud meteen mijn hoofd en schuif op, zodat ze naast me kan komen zitten.
'Nee, zo bedoelde ik het niet. Het is gewoon-' 'Rustig Justin, ik ben hier met Adam.' zegt ze glimlachend.
Ze komt naast me zitten en kijkt om ons heen. 'Wat doe jij hier?' vraagt ze plagend. 'Is het zo raar dat ik hier ben?' Ze haalt glimlachend haar schouders op en neemt een slok van haar blikje cola.
JE LEEST
Not Like Most Boys (NL)
Novela JuvenilIk pak zijn arm vast en trek eraan. 'Wat moet je Davina?' Zijn stem klinkt bot, maar ik snap hem wel. 'Ik wil wat zeggen.' 'Kom je me weer vertellen dat ik uit je buurt moet blijven? Want dat snap ik nu wel!' Zijn stem galmt door de lege gangen van...