zondag middag
Weer zit ik naast Henry aan de keukentafel met Mandy tegenover ons. Ze heeft de papieren uitgespreid op het oude tafelblad en laat me op verschillende plekken handtekeningen zetten.
Mijn moeder zit aan het hoofd van de tafel en is op de hoogte van alles, ze stond erop alles door te lezen. 'Weet je het zeker?' Vroeg ze vlak voor Mandy kwam. Ik knikte terwijl ik zelfverzekerd zei 'Het is maar voor eventjes, mam.'
Dus nu zit ik hier aan de keukentafel en heb ik zojuist een contract getekend voor de rest van de uitwisseling het nepvriendinnetje van Henry te spelen.
Zodra de handtekening gezet is en die van Henry ernaast, prompt trekt hij me tegen zich aan. 'Nou liefste, daar gaan we dan.'
Ik wurm me los uit zijn greep sta op, een beetje onhandig mijn broek afkloppend. 'Het hoeft pas vanaf morgen.'
'Ach,' zegt hij met een lachje, 'even oefenen kan geen kwaad toch.'
---
Als ik die avond in de douche sta denk ik na over morgen. Hoe ga ik dit uitleggen aan Aubrey? Die weet dat ik een hekel heb aan prins arrogant - die eigenlijk toch niet zo arrogant is. Maar never nooit dat ik dat aan Aubrey ga toegeven.
De warme stralen kletteren op mijn hoofd, schouders en de grond. Het is lekker warm maar plotseling worden mijn benen koud en besef ik me vol afgrijzen...
'SHIT, fuck, ga weg!' Ik probeer mijn bovenlichaam te bedekken met mijn armen maar het is al te laat. Met grote ogen staat de kroonprins van Denemarken naar me te staren.
Veel tijd om elkaar aan te staren hebben we niet want binnen luttele seconden dringt de realiteit mijn hersenen binnen. En 'AAAAAH. Waarom doe jij in vredesnaam niet je deur op slot?' ook mijn hersenen binnen dringen.
'Ga dan weg!' roep ik terwijl ik onhandig het douchegordijn goed probeer dicht te schuiven.
Maar die oelewapper probeert hetzelfde en voor ik het weet ben ik samen met hem verstrikt in het douchegordijn.
'Rol eruit,' probeert Henry buiten adem duidelijk te maken.
'Nee, rol jij er maar uit. Hup die kant op.' Ik wijs in de richting van de deur die naar zijn kamer leidt en hij probeert los te rollen, waardoor we alleen maar meer vast komen te zitten.
'Gast,' zeg ik, 'dit helpt echt absoluut niet.'
'Sorry, hoor. Maar jij werkt ook niet bepaald mee.' Hij stopt met praten, maar daarna zegt prins Henry van Denemarken: 'gast.'
Even is het stil.
Daarna barst ik in lachen uit. 'Zei jij nou net gast?' Roep ik gierend van het lachen. Ik houd hikkend - wat dus echt niet gaat in een douche gordijn - mijn buik vast. 'Prins Henry zei gast!' Door mijn gelach merk ik niet dat we vallen, maar ik trek ons allebei mee in een val op de harde badkamer tegels.
Een zo lig ik zondag avond om 10 over 8 's avonds op de badkamer vloer bovenop uwe koninklijke hoogheid prins Henry Andersen van Denemarken. Terwijl hij piept: 'Vloer... is... hard.'
'Oh, shit...shit. Sorry.' Ik probeer op te staan maar we zijn nog steeds verstrikt in het douche gordijn, en Henry is - weet ik hoe - omgedraaid zodat hij nu met zijn gezicht naar mijn gezicht ligt, en dus ben ik veroordeeld tot een half potje neuzen met de prins van Denemarken.
'Henry,' piep ik. 'Je neus, in mijn oog. Niet fijn.'
Maar hij draait zijn hoofd niet weg, sterker nog hij begint te lachen en brengt zijn hoofd nog dichter naar mijn gezicht. En een seconde lang denk ik dat ie' me gaat zoenen, maar dan komt het douche gordijn plotseling los.
Ik sta onhandig op, het douchegordijn met me meenemend. Ik ben immers nog steeds naakt, hé.
Met een rood hoofd verdwijnt Henry zijn eigen kamer is, en laat mij bibberend van de kou op mijn natte lijf achter.
En ik heb geen idee wat er zojuist gebeurd is.
Hee lieve mensen. Dit hoofdstuk wordt maar niet zoals ik het hebben wil en ik word er gek van. Als jullie fouten zien, voel je vrij ze te verbeteren. Nog een fijne dag! Maak trouwens even dat sterretje oranje, word ik blij van <3
heel veel liefs xxx
P.S. tussen dit hoofdstuk en het volgende hoofdstuk hoort ongeveer de proloog.
JE LEEST
Mijn niet zo Perfecte Prins op het Witte Paard ✔
ChickLit𝐸𝓃 𝓏𝑒 𝓁𝑒𝓋𝑒𝓃 𝓃𝑜𝑔 𝓁𝒶𝓃𝑔 𝑒𝓃 𝑔𝑒𝓁𝓊𝓀𝓀𝒾𝑔... Als jong meisje was Brooke al dol op sprookjes, het is dan ook een droom die uitkomt als ze ontdekt dat de uitwisselingstudent van haar oudere broer een Deense prins is. Ze kan niet wach...