8 - WTF?

457 16 4
                                    

vrijdag 

Het 6 dagen geleden dat prins Henry bij ons kwam wonen. En nu is Aaron ziek. Hij ligt met verkoudheid en buikgriep in bed, en zoals ze zelfs in Denemarken weten, is dat erg besmettelijk. 

Dus Aaron blijft op zijn kamer en ik zit met uwe hoogheid opgescheept. 

Ik zit naast hem op de achterbank van de SUV terwijl we naar school rijden. De prins zit druk op zijn telefoon te tikken. Ik kijk hem schuin aan en vraag me af waar hij mee bezig is. Hij kijkt op hetzelfde moment naar mij en snel draai ik mijn hoofd.

'Bevalt het uitzicht je?' Hoor ik zijn stem naast me. Hij is een plek opgeschoven en zit nu vlak naast me. 

'Jezus, ik schrik me dood van jou.' Zeg ik, terwijl ik zo dicht mogelijk tegen de deur aan ga zitten, zo ver mogelijk bij hem vandaan. 

'Niet doen, een begrafenis kost zo veel.'

'Ik denk dat jij dat makkelijk kan ophoesten, belastinggeld zat.' Zeg ik tegen hem. 

Hij kijkt peinzend door de vooruit. 'Daar zit wat in.' Even is het stil. Ik zie dat we de straat van school in rijden, en voor ik het goed en wel doorheb stop Henry een lok van mijn haar achter mijn oor en verlaat daarna snel als de bliksem de nog half rijdende auto. 

--- 

'O. MIJN. GOD. B! Kom hier!' Hoor ik tijdens de middagpauze Aubrey door de gang schreeuwen. Ik sta bij mijn kluisje en de ochtend is relatief rustig verlopen, op een paar rare vragen over de prins en slijmende meisjes om zijn nummer na. 

Ik doe mijn kluisje weer op slot en draai me naar haar om, met de intentie naar haar toe te lopen. Maar dat is niet nodig. Want zodra ik omdraai sta ik met mijn neus tegen die van haar, zo dicht bij staat ze. Snel doet ze een stapje terug en overhandigd haar telefoon aan mij. 

Ik krijg de schrik van mijn leven als ik op het schermpje kijk. 

PRINS HEEFT EEN NIEUWE LIEFDE? 

Onze enige echte (en meest begeerde vrijgezel van het land) kroonprins is deze ochtend gespot met een meisje! We weten niet precies wat er in de auto gebeurde, maar dat het intiem was, daar zijn we zeker van. 

Onder het stukje tekst staat een foto van mij en Henry, door de vooruit genomen met een telelens, terwijl hij de pluk haar achter mijn oor stopt. 

'Shit, shit, shit.' Ik voel hoe ik wit wegtrek. 'Ik moet Henry vinden.' 

Ik grijp Aub bij haar elleboog en ren met haar naar de kantine. Onderweg roept een eerstejaars me na: 'Hij is van mij hoor!' 

'In je dromen!' Schreeuwt Aubrey terug. Terwijl ik haar nog steeds mee sleur. Volgens mij heeft iedereen op school het artikel al gelezen, want ik word meer dan normaal nagekeken in de gangen. 

Aangekomen bij de kantine scan in met mijn ogen de tafeltjes af. Bij een van de tafels is het ongewoon druk, daar moet hij zijn. Ik baan me een weg door de mensen, terwijl Aub nog steeds achter me aanloopt tot ik oog in oog sta met Henry. 

'Hier kick jij op, of niet?' Vraag ik, en ik weet dat mijn ogen vuurspuwen. Je wilt liever niet in mijn buurt komen als ik boos ben. 

Henry lijkt even niet te weten waar ik het over heb, en Aubrey overhandigd hem haar telefoon. Henry's ogen scannen vluchtig het artikel. Hij trekt lijkbleek weg. 

'Fuck,' vloekt hij. Hij kijkt naar me op. 'Ik...sorry, Brooke, echt.' Hij staat op. 'Wil je me even excuseren. Ik moet bellen.' Hij loopt langs me heen en Marcus geeft me een medelevende blik waarop hij achter de prins aanloopt. 

Ik kijk ze na. 

Ik schrik op uit mijn gedachten als ik spuug langs mijn gezicht zie vliegen. 'Hij is van mij, bitch!' En ik voel hoe iemand aan mijn haar trek. Aubrey, fuck, waar is Aubrey?

Plotseling word ik uit de menigte getrokken door de sterke armen van Marcus en voor ik het weet zit ik tussen Aubrey en Henry op de achterbank van de SUV.

En zonder dat iemand het tegen me gezegd heeft, weet ik het.

Dit is foute boel. 

Hee lieve mensen, een iets langer hoofdstukje vandaag, wat vinden jullie ervan? Voel je vrij om foutjes te verbeteren. 

Heel veel liefs xxx

Mijn niet zo Perfecte Prins op het Witte Paard ✔Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu