donderdag avond
De lichten van de club zijn inmiddels rood geworden en haar gezicht krijgt hierdoor een akelige uitstraling. Henry doet een stap naar voren maar wordt tegengehouden door Marcus.
Ik weet niet wat er aan de hand is, maar wat ik wel weet, is dat er in ieder geval meer aan de hand is dan Henry me verteld heeft.
Fiona's mond is vertrokken in een grijns en de carnavalswinkel kroon zit scheef op haar hoofd. 'Henry, we treffen elkaar weer.' Fiona's toon doet mijn bloed stollen en om mij heen stroomt de club langzaam leeg. De sfeer is zo goed als verpest en de mensen die er nog zijn halen hun telefoons tevoorschijn.
Marcus en de andere mannen proberen de situatie te overzien. De sfeer is zo gespannen dat zelfs ik in kan zien dat dit elk moment kan escaleren.
'We weten allebei dat die kroon eigenlijk van mij is.' Fi likt haar lippen, de glinsteren in het inmiddels groene licht. 'Bedenk eens wat we samen zouden kunnen bereiken, jij en ik.'
Henry doet weer een stap naar voren, Marcus legt zijn hand op haar schouder. 'Ik wil helemaal niks met jou te maken hebben. Al zo lang ik je ken maak je me het leven zuur.' Hij schud zijn hoofd en zijn schouders, alsof hij iets van zich af wil schudden. 'Ik ben een kind van mijn moeder, de koningin, ik ben de wettige troonopvolger.'
'We weten allemaal dat ik dat eigenlijk ben.' Fi's stem is niet langer zachtaardig meer, hij heeft een scherpe ondertoon die me de rillingen bezorgd.
Marcus gaat voor Henry staan, hierdoor kan ik niet meer zien wat we gebeurd. Maar ik hoor wel nog steeds de stem van Fi. 'Ik ben ouder dan jij Henry, en jij weet donders goed dat ik helemaal gene buitenechtelijk kind ben, zoals mam je heeft verteld. Wij zijn volle broer en zus Henry.'
Ik snap niet wat ze bedoeld en probeer Henry's aandacht te trekken door zijn hand vast te pakken en hem vragend aan te kijken. Hij trekt ruw zijn hand los en probeert om Marcus heen te kijken.
Fiona's stem snijd door de club. 'Ze wilde me buiten beeld, want ik ben nu eenmaal een vrouw. En na 3 generaties vrouwen als koningin moest en zal er weer een koning komen. Geen idee waarom,' zegt ze, terwijl ze harder begint te praten. Haar stem is niet meer zo kil en vlak, er zit emotie in. Veel emotie.
Dit is goed te merken wanneer ze verder praat. 'Ik ben de wettelijke troonopvolger. Maar om het hof tevreden te houden hebben ze me weggemoffeld, en jou verwerkt. Ze waren zo blij dat je een jongen was.'
Henry weet niet wat hij moet zeggen. 'Fiona, houd alsjeblieft je mond.'
'Dat doe ik godverdomme zeker niet!' Schreeuwt Fi. Hier en daar word geflitst met camera's van mobiele telefoons. Opnames worden gestart en mensen beginnen te fluisteren.
Henry doet een stap naar voren maar word tegen gehouden door Marcus.
'Ik heb recht op die verdomde kroon, maar krijg hem niet omdat ik geen pik heb!' Fiona is een gracieuze vrouw, elegant, charmant. Op en top koningin. Maar iets in haar ogen, iets in haar ogen zegt me dat ze net een bom is, een oude bom, vlak langs een rivier, die nog niet afgegaan is. En er hoeft maar een onschuldig kind op te gaan staan, die gewoon aan de oevers aan het spelen was, en boem! Ze ontploft.
Nu is Henry echt kwaad, hij pakt mijn hand vast, knijpt er even in, laat hem dan weer los en marcheert om Marcus heen. Die dit keer niks doet om hem tegen te houden. 'We weten allebei dat dat niet waar is, Fiona. Jij werd weg gemoffeld omdat je om de minuut driftbuien krijgt. Omdat je op je 12e al iedere avond stomdronken thuis kwam. Jij werd weg gemoffeld omdat ze verdomme hartstikke verslaafd bent. Niet omdat je geen pik hebt.'
'Ze kunnen het gewoon niet maken. Die troon is van mij!' Krijst ze, nog een laatste keer. 'Hier laat ik het absoluut niet bij, Henry. Ik krijg die kroon wel.' En dan ten overstaan van iedereen in de club, steekt ze een sigaret op en paradeert naar buiten. Ik zie nog net hoe ze capuchon van haar rode jas over haar hoofd trekt en de witte rook van haar sigaret goed zichtbaar is tegen de zwarte nachtlucht.
Hee lieve mensen, wat vinden jullie ervan? Hoe is jullie dag trouwens?
Heel veel liefs xxx
JE LEEST
Mijn niet zo Perfecte Prins op het Witte Paard ✔
ChickLit𝐸𝓃 𝓏𝑒 𝓁𝑒𝓋𝑒𝓃 𝓃𝑜𝑔 𝓁𝒶𝓃𝑔 𝑒𝓃 𝑔𝑒𝓁𝓊𝓀𝓀𝒾𝑔... Als jong meisje was Brooke al dol op sprookjes, het is dan ook een droom die uitkomt als ze ontdekt dat de uitwisselingstudent van haar oudere broer een Deense prins is. Ze kan niet wach...