woensdag middag
'Dus, hoe zoent hij?' Aub en ik zitten in een koffietentje op het eind van de straat. Henry heeft pr overleg met Mandy en ik heb Aub gebeld om haar alles te vertellen. Ze raakte door het dolle heen en wilde gelijk afspreken, dus hier zitten we nu, achter een dampende kop koffie en twee enorme muffins.
Vanochtend zijn we naar school geweest, maar Aubrey had zich verslapen. En zoals Aubrey altijd zegt: 'Dan heeft het toch geen nut meer om te komen.'
Toen ik haar belde mokte ze dat ze dan toch had moeten komen. En dus stemde ik toe met afspreken.
'B, hoe zoen hij?'
Ik schrik op uit mijn gedachten en ben even gedesoriënteerd. 'Ah, ja. Sorry.'
'Oeh, je zat met je gedachten bij zijn lippen, niet?' Aub stoot me schaterlachend aan.
Ik merk dat ik niet zo in de stemming ben en kan het moeilijk opbrengen mee te lachen. 'Hij zoent goed.'
'Maar?' Mijn beste vriendin heeft me meteen door. Ik zucht en schud langzaam mijn hoofd. Aubrey schuift wat naar me toe en legt haar hand op mijn knie. 'Sorry dat ik net zo doordramde over dat zoenen. Je kun me alles vertellen, dat weet je toch?'
Ik laat mijn hoofd op Aubrey's schouder zakker en adem haar typische geur in. Ze ruikt naar parfum, vermengt met haar eigen geur. Iets herfstigs, kaneel, ze ruikt naar een lekkere herfst avond met een goed boek op de bank.
Ik zucht nog eens, en denk met weemoed terug aan de tijd dat ik iedere avond met een goed boek op mijn bed kon gaan liggen. Nu heb ik het daar veel te druk voor. Of eigenlijk, is het daar veel te druk in mijn hoofd voor.
'B?' Aub wiebelt met haar schouder, waardoor mijn hoofd er bijna afrolt.
'Ik voel me gewoon niet goed genoeg voor hem.' Ik kijk het koffietentje rond, een dame in een rode jas zit op een van de krukken aan de balie, ze nipt van haar koffie terwijl ze door haar telefoon scrolt. Als ze merkt dat ik kijk glimlacht ze. Ik draai snel mijn hoofd weg.
Aub en ik hebben een plekje aan het raam weten te bemachtigen, zo kan ik mooi het tentje in kijken. 'Je bent weer naar mensen aan het gluren, of niet?' De brunette naast me rolt nog eens met haar schouders. Zuchtend ga ik overeind zitten. 'Dat doe je als je de waarheid wilt ontlopen. Ik ken je langer dan vandaag, B.'
Ik kijk naar het vrolijke gezicht naast me en verbaas me opnieuw over hoe goed ze eruit ziet. Mijn beste vriendin draagt een strakke skinny jeans met daarop een blouse die word opgefleurd doormiddel van het korset dat erover heen wordt gedragen. Haar slanke hals schittert in het licht door de enorme diamant die aan de parelsnoer om haar nek hangt.
Aub is rijk. Heel erg rijk. Haar ouders hebben allebei geïnvesteerd in crypto geld en ze hebben er verdomd veel geluk mee gehad. Maar niet alleen geluk, zoals Aub me altijd inpepert, 'Mijn pa weet precies wat hij doet.' Zegt ze dan. 'Hij houd constant de koers in de gaten.'
'Waar zit je met je hoofd?' Vraagt Aubrey als ik weer geen antwoord op haar vraag geef. Ze kijkt me van opzij aan en wiebelt met haar wenkbrauwen. 'Bij je prins op het witte paard?'
'Eigenlijk,' zeg ik. 'Dacht ik aan je vader.'
Die blik op haar gezicht, goud!
Hee lieve mensen, nieuwe hoofdstukje! Het is heel erg raar om dit te zeggen, want ik schrijf alle hoofdstukken al op voorhand en upload ze dan telkens dag na dag zegmaar. Dus het kan goed zijn dat ik dit echt een maand voordat jullie het lezen schrijf. Ha, dat vind ik grappig!
Dat was eigenlijk echt totaal niet grappig, maar ik heb geen humor. Anyways, hoe is jullie dag? Weten jullie misschien iemand die een beetje op Aub lijkt, ik heb wel een beetje een beeld van haar, maar niet echt concreet. Dus...weten jullie iemand?
Heel veel liefs xxx
JE LEEST
Mijn niet zo Perfecte Prins op het Witte Paard ✔
ChickLit𝐸𝓃 𝓏𝑒 𝓁𝑒𝓋𝑒𝓃 𝓃𝑜𝑔 𝓁𝒶𝓃𝑔 𝑒𝓃 𝑔𝑒𝓁𝓊𝓀𝓀𝒾𝑔... Als jong meisje was Brooke al dol op sprookjes, het is dan ook een droom die uitkomt als ze ontdekt dat de uitwisselingstudent van haar oudere broer een Deense prins is. Ze kan niet wach...