deel 2 - hoofdstuk 25

266 13 0
                                    

eerder in het paleis

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

eerder in het paleis

'Waarom hebben ze hem nog steeds niet gevonden? Hij is de kroonprins verdomme. Het hele land zou er boven op moeten zitten!' Mathilde - de grootmoeder van Henry - ijsbeert door haar werkkamer. 

Haar dochter, de koningin, leunt tegen het bureau. 'Ik zou het niet weten moeder. Hij komt wel weer boven water.' 

'Jij bent zo rustig, Cathrine. Het is jouw zoon die weg is, dat heb je wel door toch?' Het ouwe kreng lijkt vreselijk over haar toeren. 

Wat Mathilde niet weet is dat Cathrine precies weet waar haar zoon en zijn vriendin uithangen. De koningin heeft ervoor gezorgd dat Sem eerder terug zou komen uit Amerika en samen met Noah zijn plan kon uitvoeren. 

Cathrine staat achter Brooke en Henry. Ze wil alleen maar dat haar zoon gelukkig is, maar ze weet ook wat Mathilde zal doen als Henry en Brooke echt samen verder willen gaan. 

Zij zal de kroonprins naar Tertia sturen en de troon aan Fiona geven. Want als Fiona de troon niet krijgt, zal zij vertellen wat Sem twee jaar geleden gedaan heeft. 

Mathilde heeft met Fiona ingestemd op een voorwaarde. Brooke en Henry zullen uit elkaar gaan. Hoewel haar grootmoeder en Fi helemaal niks gemeen hebben zijn ze het hier over eens. Brooke moet verdwijnen. En Henry het liefst ook. Alleen maar een lastpak die niet klaar is voor de troon volgens zijn grootmoeder, en iemand die in de weg van haar koninginnenschap staat volgens Fiona. 

Dus maakte de twee een deal. 

Mathilde zou Brooke en Henry van het toneel doen verdwijnen en Fione de troon bezorgen, zolang Fiona niet zou onthullen dat Sem twee jaar geleden een overval heeft gepleegd samen met de foute vrienden die hij toen had en daarbij een meisje heeft aangerand. 

Een geheim dat de koninklijke familie zou kunnen ruïneren. 

Een geheim dat koste wat het kost verborgen moet worden gehouden. 

Een geheim waarvoor de hele familie bereid is het geluk van Henry en Brooke door elkaar te gooien en de twee uit elkaar te houden. 

'Zodra hij gevonden is gaat hij naar Tertia, Brooke gaat terug naar Nederland en ze vergeten elkaar. Het liefst zo snel mogelijk.' Mathilde verlaat stampend de kamer. 

Cathrine heeft zin om ergens tegen aan te slaan. Maar wat zij niet zag was dat de handen van haar moeder trilde. 

Gechanteerd worden door je bastaardkleindochter is iets wat ze niet bepaald bovenaan haar wensenlijstje heeft staan. En het geluk van je kleinzoon door elkaar schoppen ook niet. 

Maar je doet wat je kan om je familie van de ondergang te redden, toch? 

Ze tikt het nummer van de lijfwacht in. Ze zal zijn moeder ontslaan als hij niet verteld waar ze zitten. 

Ze zal heel ver gaan om haar familie van de ondergang te redden.

Maar hoever zal Mathilde kunnen gaan om hen te redden voor ze niet eens meer door haar gered willen worden?

Oeh, lieve lezers, ja, even iets anders er tussen door. Hoe is jullie dag? Dit is 'em dan, deel twee komt hier ten einde. *cries a bit*. Maar, niet getreurd! Het eerste deel van deel 3 komt morgen online!

Heel veel liefs xxx

Mijn niet zo Perfecte Prins op het Witte Paard ✔Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu