vrijdag avond
pov Brooke
Ik klik de bijlage van de mail open en vind er tot mijn schrik een vliegticket naar Kopenhagen in. Ik klik op downloaden - voor de zekerheid. Ik ga niet, denk ik.
Sinds ik Henry weer heb gezien is alles door de war. M'n hoofd, mijn gevoel. Net nu ik het gevoel had m'n leven weer op de rit te krijgen valt alles weer uit elkaar. En ik heb geen idee wat ik ermee aan moet.
De bel gaat - een welkome afleiding van de dagelijkste neerwaartse spiraal die ik in ga als ik aan Henry denk. Snel schiet ik mijn blote voeten in mijn sloffen en zet het computerscherm op zwart. Hier hoeft Aub niets van te weten, zij zou zeggen dat ik zou moeten gaan.
Aubrey vindt me, eh, echt een stomkop. Ze maakt al een hele lange tijd duidelijk dat ik gewoon weer naar hem toe moet gaan, dat ik hem moet 'verleiden'. Zo zei ze het echt! God, ik word al rood als ik er alleen maar aan denk.
De deur zwaait al open voor dat ik hem ook maar van het slot gehaald heb. Daarachter staat Aubrey triomfantelijk haar sleutel op te houden. De grootste fout van m'n leven: Aub een sleutel van m'n appartement geven.
'Ook hallo,' zeg ik, terwijl ik er een glimlach probeer uit te persen.
Aubrey banjert langs me heen en stormt de keuken in. Ze trekt een keukenkastje open en trekt het eerste het beste pak met koekjes uit. 'Kijk jou nou toch, meid. Je ziet er niet uit.' Ze komt naar me toe en legt haar hand op mijn bovenarm. 'Heb je weer aan hem gedacht?' Aubrey kent me echt veel te goed.
Ik schud niet heel erg overtuigend mijn hoofd en kijk haar aan. 'Oh, hou je mond, man.'
Aubrey steekt alle twee haar handen in de lucht. 'Wat heb ik nou weer verkeerd gedaan?' Ze trekt het pak koekjes open en stopt er 2 tegelijk in haar mond. 'Kwom,' brabbelt ze met haar mond vol. 'We gwaan fwilm kwijken ewn heewl hawrd hwuilen.' Gelukkig laat ze zich niet van haar stuk brengen door mijn vijandige toon en ik laat me mee leiden naar de bank.
Aubrey zoekt een film tussen mijn eeuwenoude dvd's en rukt er opgetogen eentje tussenuit. 'Dit is echt perfect.' Ze mompelt nog iets, maar ik kan haar niet verstaan omdat de titelsong van de film begint te spelen.
Aubrey propt net nog twee koekjes in haar mond als ik besef welke film ze opgezet heeft. 'Oh,' zeg ik alleen maar. En dan verschijnt de titel. 'Ik maak je af.'
Mijn beste vriendin springt van de bank af om te voorkomen dat ik haar vermoord en heft nogmaals haar handen. 'Kijk er nou gewoon naar, ik wil gewoon dat jullie weer samen komen.'
'Bah,' mok ik. 'Dat wil je vooral zodat jij en Noah ook weer samen kunnen zijn.'
Aubrey grinnikt, blij dat ik de behoefte haar iets aan te doen heb onderdrukt. 'Kijk nou gewoon, je zult zien dat je hem daarna terug wil.'
'Ik wil hem sowieso al terug,' brom ik. 'Maar volgens mij wil het universum gewoon niet dat we samen zijn.'
Aubrey komt weer naast me zitten en ik nestel me tegen haar aan. Hoe erg ik haar ook haat voor het kiezen van deze film, ik zou nooit lang boos kunnen blijven op mijn beste vriendin
De eerste scene van the prince & me begint te spelen en ik neem een slok water. Ik ga namelijk zo hard huilen, dat ik het extra vocht nodig zal hebben.
Hee lieve mensen, ergens loop ik een beetje vast, dus ik denk dat de afgelopen hoofdstukken wat saai waren. Vanaf nu word het alleen maar leuker! Bovenaan het hoofdstuk staat de trailer van the prince & me.
Heel veel liefs xxx
JE LEEST
Mijn niet zo Perfecte Prins op het Witte Paard ✔
ChickLit𝐸𝓃 𝓏𝑒 𝓁𝑒𝓋𝑒𝓃 𝓃𝑜𝑔 𝓁𝒶𝓃𝑔 𝑒𝓃 𝑔𝑒𝓁𝓊𝓀𝓀𝒾𝑔... Als jong meisje was Brooke al dol op sprookjes, het is dan ook een droom die uitkomt als ze ontdekt dat de uitwisselingstudent van haar oudere broer een Deense prins is. Ze kan niet wach...