woensdag avond
'Wat doe je hier Fiona?' Henry zit naast me op de bank terwijl Fi door de kamer ijsbeert. Mij is net uitgelegd dat Fi niet Henry's volle zus is, maar een half zus. Henry's vader heeft een buitenechtelijk kind verwekt anderhalf jaar voor Henry's moeder zwanger werd van hem. Fi is 1 jaar ouder ouder dan Henry en word angstvallig buiten het beeld van de media gehouden.
'Ik mag toch zeker mijn broertje wel bezoeken?' Ik ken Fi pas net, maar weet nu al dat ze totaal anders is dan Henry. Waar Henry het gevaar op zoekt en grapjes maakt, is Fi serieus en voorzichtig, op het cynische af.
'Jij komt mij nooit zomaar bezoeken. Wat moet je?' In eerste instantie schrok ik van Henry's houding tegenover Fi, maar het bleek dat Fi en hij toen ze jonger waren volledig tegen elkaar zijn opgezet.
Beide hebben ze geen goede jeugd gehad. Henry heeft constant moeten aanhoren hoe hij later een heel land moet gaan besturen, en Fi heeft constant moeten aanhoren hoe dat aan haar neus voorbij is gegaan. Ook werd Fi veel gepest, omdat haar moeder beweerde dat ze het met de koning van Denemarken gedaan had (wat dus waar blijkt te zijn), ze geeft Henry de schuld van de pesterijen.
'Ik hoorde via een van mijn vriendinnen dat mijn broertje het met een Hollandse doet.' Fi lacht terwijl ze haar voet op de andere bank zet, haar elleboog op haar knie en haar kind in haar hand legt. 'Ik houd wel van kaas.'
Het bloed stijgt naar mijn wangen en Henry staat op. Hij lijkt boos, zo boos dat Marcus geschrokken een stap naar voren doet. Hierdoor lijkt Henry te kalmeren en plotseling lijkt hij zelfs moe. 'Ga weg, Fi. Je maakt me het leven al moeilijk genoeg.'
Ik kijk van de een naar de ander en probeer te bepalen wat de dynamiek tussen de twee is. Ze lijken echt heel erg op elkaar. Ze hebben dezelfde, perfecte neus en alle twee prachtige blauwe ogen. Hoewel Henry's haar iets rossigs heeft, is dat van Fi blond.
'Bij nader inzien,' begint Fi, 'zoek ik eigenlijk nog een slaapplek.' Ze kijkt me vragend aan.
'Uh-oh.' Ik bijt op mijn lip en voel Henry's ogen in mijn schouder branden, ik doe er alles aan om niet mijn hoofd te draaien en hem aan te kijken. Mijn ouder zijn nog steeds op vakantie en komen pas morgen avond laat terug, dus in principe zou het kunnen. Maar ik weet niet of ik nóg een royal aan kan.
Fi kijkt me doordringend aan. 'Nou?'
Henry beent in 2 stappen naar haar toe en draait haar ruw om. 'Daar is de deur, Fiona. Je zoekt maar een hotel.'
Marcus legt zijn hand op Henry's schouder en Henry doet een stap naar achteren. 'Ga gewoon weg, Fiona. Ga iemand anders leven verpesten.'
Fiona pakt haar rode jas van de stoel, salueert naar mij en loopt naar de deur. De klap van het dichtvallen doet iedereen in de kamer even opschrikken. Noah heeft er de hele tijd bij gestaan.
'Dus dat is wat je bedoelde met royaldrama, Marcus.' Zeg ik.
He lieve mensen, ja ja ja dramaaa! Ik probeer beter te worden in het schrijven van drama stukken, dus feedback is altijd welkom. Stuur even een berichtje! Als je geen feedback hebt kun je ook altijd gewoon een berichtje sturen. Word ik blij van ;)
Heel veel liefs xxx
JE LEEST
Mijn niet zo Perfecte Prins op het Witte Paard ✔
ChickLit𝐸𝓃 𝓏𝑒 𝓁𝑒𝓋𝑒𝓃 𝓃𝑜𝑔 𝓁𝒶𝓃𝑔 𝑒𝓃 𝑔𝑒𝓁𝓊𝓀𝓀𝒾𝑔... Als jong meisje was Brooke al dol op sprookjes, het is dan ook een droom die uitkomt als ze ontdekt dat de uitwisselingstudent van haar oudere broer een Deense prins is. Ze kan niet wach...