twee maanden later
van: LadyMargaret@royal.net
aan: Brooke@auhtor.comBeste Brooke Florez,
Het is intussen al weer een hele tijd geleden dat wij elkander gesproken hebben, en toch heb ik de behoefte dit je te melden. Hopelijk gaat het goed met het boek en zullen wij zeer binnenkort weer kunnen genieten van je schrijfkunsten. Vergeef me, juffrouw, maar ik ben even klaar met de formaliteiten en zal gelijk tot de kern van deze internet-brief overgaan.
Zondag aanstaande zal in het Royal Palace in Kopenhagen een overleg plaatsvinden tussen alle Deense adellijke kinderen. Wij stevenen namelijk regelrecht op een ramp af. Je zult me het doorvertellen van staatgeheimen via beveiligde e-mailservers maar moeten vergeven, maar Mathilde zal sterven. Zeer binnenkort. Haar conditie gaat hard achteruit en onze kroonprinses is de afgelopen weken meerder malen betrapt op het gebruiken van verboden middelen. Cathrine is zo depressief dat zij niet in staat zal zijn te regeren na het overlijden van haar moeder.
Zoals ik al vertelde, juffrouw Brooke, is dit staatsgeheim en zou ik het op prijs stellen als dit tussen ons blijft. Dit is uiteraard niet het enige waarover is je deze online post stuur. In dit overleg zal worden besloten of Fiona haar troonopvolging zal kunnen voortzetten. Mocht dit niet het geval zijn, zal prins Henry de troonopvolging weer op zich nemen, mocht hij het hier mee eens zijn natuurlijk.
Mejuffrouw Brooke, deze brief zal door de beveiligde koninklijke servers vernietigd worden zodra u hem sluit dus ik vraag je goed na te denken over wat je met deze informatie doet. Zondag aanstaande, stipt om twee uur 's middags is het overleg. Ook jij hoort daar te zijn. Jij zou wel eens bepalend kunnen zijn in Henry's keuzen. En ondertussen - als ik zo vrij mag spreken - ben jij voor mij onderdeel van de Deense Adel. Laat het niet naar de hoofd stijgen, juffrouw Brooke. Hopelijk tot snel.
Getekend,
Lady Margaret, Hertogin van Jutland.Hee lieve mensen, dit is een soort tussenhoofdstukje, maar wel nodig voor het verhaal. Hopelijk vinden jullie het nog leuk. Er is een hele tijd niet echt chemie geweest tussen Henry en Brooke maar ik voel aan mijn bloed - m'n blauwe bloed, ik voel me na het schrijven van dit verhaal bijna een royal, joh ;) - dat het snel weer zal gebeuren. Hoe is jullie dag?
Heel veel liefs xxx
JE LEEST
Mijn niet zo Perfecte Prins op het Witte Paard ✔
Romanzi rosa / ChickLit𝐸𝓃 𝓏𝑒 𝓁𝑒𝓋𝑒𝓃 𝓃𝑜𝑔 𝓁𝒶𝓃𝑔 𝑒𝓃 𝑔𝑒𝓁𝓊𝓀𝓀𝒾𝑔... Als jong meisje was Brooke al dol op sprookjes, het is dan ook een droom die uitkomt als ze ontdekt dat de uitwisselingstudent van haar oudere broer een Deense prins is. Ze kan niet wach...