maandag avond
Henry is aan het douchen als mijn broer naar me toe komt gelopen. 'Bro, kan ik even met je praten?' Mijn broer is de enige die me Bro mag noemen, ik zag de ironie er wel van in.
Ik knik en sta ietwat onhandig op uit mijn kleermakerszit op de bank.
We lopen samen naar de keukentafel waar al twee dampende mokken thee klaar staan. 'Je hebt er werk van gemaakt, Aaron.' Zeg ik, knikkend naar de thee.
Hij grinnikt, maar het klinkt wat geforceerd.
'Wat is er?' Vraag ik, terwijl we gaan zitten.
'Mam zei dat ik even met je moest praten.' Begint Aaron voorzichtig. Hij friemelt een beetje aan zijn vingers.
Ik kijk hem bevreemd aan, de Aaron die ik ken is altijd in voor een grapje en nooit zo zenuwachtig. 'Aar, wat is er?'
'Luister, met dat hele vriendjes gedoe enzo. Hij is mijn uitwisseling, het is mijn schuld dat je daar nu in zit. Het spijt me gewoon, oké.'
Ik begin te lachen. 'Dat is waar je zo nerveus over deed. Ach, Aar, ik snap dat het liefdesleven van je kleine zusje een beetje ongemakkelijk is, maar dat kun je gewoon zeggen hoor.' Ik lach naar hem en zie mijn grote broer ontspannen.
'Dus je bent niet boos?'
'Nee, natuurlijk niet. Ben jij niet boos dat ik nu je uitwisseling inpik?'
Hij lacht en kijkt naar zijn mok thee. 'Eerlijk gezegd, Bro,' hij blaast even in zijn hete thee. 'Ben ik er best wel blij mee. Ik had geen idee hoe ik met die kerel om moest gaan. Jij wel, jij kan hem aan. Ik...' Hij neemt een slokje thee. 'Ik weet dat totaal niet. Echt. Ik voelde me de hele tijd zo'n sukkel als ik met hem praatte.'
We lachen naar elkaar en ik ben blij dat de lucht weer geklaard is. Ik neem een flinke slok thee.
'AAAH. Fuck, shit. Heet!' Ik spring op en sprint naar de kraan, waar ik het koude water over mijn tong laat lopen.
Ik hoor gelach, twee verschillende lachjes. Als ik me omdraai staan mijn broer én Henry in de deur opening me uit te lachen.
'Ja,' zeg ik, wanneer mijn tong enigszins lijkt afgekoeld. 'Lachen jullie maar.' Ik wurm me langs Henry heen de woonkamer in.
Ik hoor ze nog lachen als ik de trap op storm.
Hee lieve mensen. Hoe is het? Dit is even een soort tussenhoofdstukje om te laten zien dat Aaron het niet erg vind van de neprelatie tussen zijn uitwisseling en zus. Als je foutjes ziet, zet het even in de reacties! Dat zou ik heel fijn vinden :)
Heel veel liefs xxx
JE LEEST
Mijn niet zo Perfecte Prins op het Witte Paard ✔
Chick-Lit𝐸𝓃 𝓏𝑒 𝓁𝑒𝓋𝑒𝓃 𝓃𝑜𝑔 𝓁𝒶𝓃𝑔 𝑒𝓃 𝑔𝑒𝓁𝓊𝓀𝓀𝒾𝑔... Als jong meisje was Brooke al dol op sprookjes, het is dan ook een droom die uitkomt als ze ontdekt dat de uitwisselingstudent van haar oudere broer een Deense prins is. Ze kan niet wach...