FULL SIPNOPSIS

19.9K 250 12
                                    

Menceritakan kisah tragis seorang lelaki bernama Tengku Erman Yang mengalami depresi setelah isterinya Kaseh Damia meninggal dunia akibat menyelematkannya daripada di tembak daripada musuhnya sendiri.

"Kau kena terima kenyataan Erman... yang Qaseh dah tak ada." - Tengku Hazri

"No..! aku yakin. Kaseh boleh selamat...Qaseh isteri aku tak mati!"- Tengku Erman.

Namun hakikatnya si kekasih hati meninggal dunia juga, Setelah 5 tahun... di saat mana Tengku Erman sudah mula bangkit dari dunia Yang masih gelap. Tiba" datang secebis cahaya dengan kehadiran seorang wanita Yang mempunyai rupa seumpama arwah isterinya. Iaitu Ayriana Kyaiseh

"Selamat pagi Tengku. Saya Ayriana Kyaiseh." - Ayriana Kyaiseh.

"Qaseh..." - Tengku Erman

Di titik pengenalan mereka pun bukan bermula dengan detik romantik seperti di dalam novel atau drama romantik yang kebanyakkan hanya menjadi ciptaan manusia.

"Maaf Tengku. Kalau percakapan saya agak biadab. Tapi saya tak boleh terima bila tengku tolak kerjasama sebelum tengok hasil kerja saya dulu." - Ayriana Kyaiseh.

"Buktikan. Kalau betul awak perolehi kemampuan itu." - Tengku Erman.

Sikap dingin Tengku Erman tunjulkan tidak sama sekali membuatkan semangat Ayriana Kyaiseh menurun malah ia makin bersemangat untuk mendapatkan kepercayaan lelaki tersebut atas kebolehannya.

"Saya tak tahu apa alasan Tengku seakan membencikan saya. Tapi saya akan bertahan juga. Dan perbaiki sebaik mungkin, sampai Tengku berpuas hati dengan hasil kerja saya." - Ayriana Kyaiseh.

Seumpama hujan di pagi hari petang ia datangkan pelangi, dari hari berganti hari Ayriana berusaha membuktikan dirinya mampu sehinggalah pada akhirnya kerja kerasnya di akui oleh sang ketua.

"Do your job. Saya percaya. Sekali seumur hidup awak. Sahaja." - Tengku Erman.

Di detik itulah, Ayriana makin berusaha. Berusaha. Sehinggalah mereka menjadi selesa bersama. Namun tanpa di sedari ada duri dalam daging di keliling mereka.

Dan apa yang tidak mahu terjadi, ia kembali menghantui kehidupan Tengku Erman semula.

"Pergi! You have to go! Go now!" - TENGKU ERMAN.

"No! Tengku. Tengku! Dengar sini. Saya tak akan tinggalkan Tengku. Saya akan tetap ada dengan Tengku. Saya janji." - AYRIANA KYAISEH

Disaat itu hubungan mereka dari sekadar perkerja-majikan ia berganti mereka saling melindungi antara satu sama lain.

Namun Apakah Ayriana akan bertahan untuk melindungi Tengku Erman setelah rahsia lelaki tersebut di ketahuinya? Mampukah dia menerima dan meneruskan bersama-sama?

hai pembaca wattpad...saya merupakan penulis untuk jalan cerita PEMILIK BAHAGIA MR. TENGKU ini tidak ada melibatkan mana-mana pihak. ini hanya berdasarkan rekaan imajinasi saya sahaja sebagai penulis.

saya berharap pembaca akan menyukai penulisan karya saya yang selanjunya ini... saya berterima kasih kepada yang sudi singgah untuk membaca cerita yang tidak seberapa saya ini.

ENJOIY READING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ENJOIY READING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
C | PEMILIK BAHAGIA MR. TENGKUWhere stories live. Discover now