"Ya..sorry. Saya tak dapat pergi ada hal. Tiba-tiba sahaja jadi ni." ujar Dyra di telifon. Berbicara dengan salah satu kerjanya yang berada di lokasi yang patut Dyra pergi.
Setelah beberapa minit berbual akhirnya perbualan mereka tamat dengan Dyra dahulu menamatkan talian mereka.
Lalu telifon di masukkan semula ke dalam tas tangannya. Dan berpaling kepada belakangnya.
Lelaki tadi. Ya. Lelaki yang telah menolongnya sekarang mereka sedang duduk di sebuah taman yang tidak jauh daripada butik nya itu.
"Bak iodin tu. Biar saya buat." ujar Dyra.
Tangan mengambil sebotol kecil iodin serta satu stik kapas yang masih bersih. Segera di tuangkan cecair berwarna kuning pekat tersebut kepada stik kapas tersebut.
Setelahnya langsung di lumurkan ke sisi bibir kiri lelaki tersebut. Pecah berdarah. Akibat bergaduh tadi itulah!
Lelaki yang belum dia kenali nama ralit memerhati setiap satu perilakunya. Tapi tidak Dyra endahkan.
"So..Tengku Erman ke yang hantar awak? Ke Ayriana?" nyata Dyra setelah keadaan di antara mereka sunyi sepi.
Lelaki yang langsung tidak terkejut dengan pertanyaannya hanya menjawab dengan selambar.
"You know the answer right." balas lelaki tersebut.
Dyra menjeling kepada lelaki itu sekilas. Menyampah betul dengan jawapannya.
"So awak boleh pergi balik kepada Tengku Erman. Dan kata kepada dia. Terima kasih. Saya tak perlukan orang untuk jaga keselamatan saya." balas Dyra. Panjang dan jelas.
Stik kapas yang di oles ke sisi bibir lelaki tersebut du buang ke satu plastik kecil dan di masukkan ke dalam kotak kit kecemasan milik Dyra. Nanti..nantilah dia buang bila teringat.
"Are you sure. Cik Dyra? Cik tak perlukan pegawal untuk jaga keselamatan cik?" soal lelaki itu.
Dengan sepantas itu juga, Dyra membalas dengan anggukkan. "I don't want anyone. So please. Bagitahu pada Tengku Erman yang saya ucapkan terima kasih sebab dah hantar awak untuk jaga keselamatan saya selama beberapa hari ini."
"And thank you juga. But I don't need that." balas Dyra.
Baru sahaja dia hendak berlalu. Dia mendengar suara lelaki itu berbicara.
"Nama saya Fahreel Fazwan. Ketua kedua daripada agensi pegawal peribadi." ujar Fahreel memperkenalkan diri yang Dyra sendiri tidak akan ambil kisah.
Bagaikan angin lalu Dyra hanya berjalan berlalu pergi setelah masuk ke dalam kereta dan mengilang meninggalkan Fahreel sendirian di situ.
"We will see again. Cik Dyra. We will see again." ujar Fahreel dengan senyuman segarisnya itu.
************************************
Jam sudah menunjukkan pukul 8.30 malam. Hari ini, memang Ayriana seakan tidak sedar dengan waktu yang berjalan.
Teringat lagi dia pada waktu makan tengahari. "Cik Ayriana. Tak pergi makan ke?" soal Aza yang mengejutkan dia yang sedang asyik fokus kepada lukisannya di kanvas.
Ayriana kerutkan dahi. "Makan tengahari? Aik dah masuk makan tengahari ke?" blur. Sumpah dia seakan orang setengah bodoh saat itu.
Tambahan pula Aza tiba-tiaba tergelak. "Yelah cik Ayriana. Jam dah pukul 12:00 lebih dah. Saya ni baru balik dari beli makanan ni." balas Aza.
Setelah itu, Ayriana tidak tunggu lama. Kelam kabut dia keluar dan membeli makanan.
Dan kali ini, sekarang ini lah. Tanpa dia perasan dia adalah orang terakhir yang balik.
YOU ARE READING
C | PEMILIK BAHAGIA MR. TENGKU
RomanceMenceritakan kisah tragis seorang lelaki bernama Tengku Erman Yang mengalami depresi setelah isterinya Kaseh Damia meninggal dunia akibat menyelematkannya daripada di tembak daripada musuhnya sendiri. "Kau kena terima kenyataan Erman... yang Kaseh...