BAB 8

4.4K 147 1
                                    

Tepat jam 4.45 petang, seperti yang di perkatakan Ayriana di panggil oleh Tuan Hafizz ke dalam biliknya untuk di berikan tugas baharu.

Dalam keadaan terjengkek-jengkek, perlahan-lahan Ayriana berjalan kearah pejabat lelaki tersebut.

Sesaat dia memasuki sebaik mungkin dia cuba untuk berjalan dengan normal agar tidak di syaki oleh lelaki tersebut.

"Macam mana kaki awak? Okey?" soal Tuan Hafizz dan di wajahnya jelas menunjukkan kerisauan.

"Ah.." Ayriana sedikit tercengang. Bagaimana?

"Saya dapat tahu daripada kak Balqis." beritahu dia. Seperti dapat membaca apa yang bermain di fikiran Ayriana itu.

"Sikit sahaja. Tuan. Tadi kak Tinna dah urut-urut kaki saya ni. Sekarang ni pun dah okey." gumang Ayriana. Sambil melemparkan senyuman manis seakan tidak berlaku apa-apa.

"Ay. Saya minta maaf bagi pihak Adreana. Saya tak sangka dia boleh bertindak kasar macam tu dengan awak." ucap Tuan Hafizz dengan rauk wajah yang jelas terbias rasa serba salah.

"Alah...Tuan tak payah fikirlah saya okey. Don't worry. Lagi pun. Ni sikit ja. Tak sakit sangat." ujar Ayriana masih kan senyuman di hadapan lelaki tersebut.

"Okey. Kalau awak cakap macam tu." ujar Tuan Hafizz dia tahu sangat dengan sikap Ayriana itu.

"Ahah...Tadi Tuan kata nak jumpa saya bincangkan perihal kerja baru? Apa dia?" soal Ayriana sekaligus mengubah arah topik perbualan mereka kembali ke hal kerja.

Seketika kelihatan Tuan Hafizz sedang menuliskan sesuatu di atas sebuah dokumen. Sudah semestinya soal perkerjaan.

Setelah selesai terus sahaja Tuan Hafizz. Kembali memandang kearah Ayriana.

"Macam yang saya cakap tadi. Ada kerja baru untuk kumpulan awak. Ada syarikat besar yang nak gunakan perhidmatan arkitek kita. Dan saya nak awak ketuai, umtuk handle projek ni." ujar Tuan Hafizz. Sambil memberikan sebuah dokumen bersaiz A4 nipis kepada dia.

"Ini infomasi syarikat mereka. Dan tata kerja mereka. Saya harap itu dapat membantu awak untuk reka beberapa rekaan untuk projek mereka." gumang Tuan Hafizz lagi.

Ayriana mengambil fail tersebut lalu di baca isi kandungannya. Tertera nama syarikat yang akan berkerjasama dengan mereka.

Serta merta terasa rahangnya mahu jatuh. Kemudia ia kembali memandang kearah Tuan Hafizz yang turut tersenyum seakan dapat membaca riak wajah gadis tersebut.

"Tuan...Ini..Ini..saya tak salah tengok kan?" soal Ayriana matanya masih melekat kepada isi kandungan fail tersebut.

"Ini syarikat KYAIRAY HOLDING! Betul!" sedikit terjerit Ayriana di buatnya. Nasib baik dia sempat mengawal diri kalau tidak sudah dia terjerit riang.

"Ye. Syarikat tu yang awak akan handle untuk projek rekaan geleri mereka yang baharu." ujar Tuan Hafizz.

"Wah....serius lah tuan. Syarikat diorang pilih kita untuk next geleri projek!" ujar Ayriana. Sungguh dia sangat teruja.

Teruja yang teramat sangat, mana tidaknya jika syarikat ternama seperti itu memilih mereka untuk berkerjasama!

KYAIRAY HOLDING. Siapa yang tidak tahu, syarikat ternama yang sudah memajukan beberapa barang antik dan seni bina yang sangat di bilang unik.

Termasuklah, geleri-geleri yang memperagai pelbagai lukisan yang ternama daripada pelukis-pelukis terkenal.

Dengan kata lain, mempunyai empaya perniagaan dalam bidang jual beli seni lukisan dan pelbagai lagi.

"Ceo mereka sendiri yang pilih. Maknanya mereka memang percayakan kita untuk uruskan projek terbaharu mereka." gumang Tuan Hafizz jelas dapat dia melihat Ayriana dengan mata bersinarnya.

"Wah...saya tak percaya yang mereka pilih kita. Wah..jadi bila kita akan jumpa diorang?" soal dia kepada Tuan Hafizz.

"Minggu depan. Nanti pembantu mereka akan beritahu lain kepada saya. Dan saya akan baitahu pada awak. Kita pergi bersama. Dan sediakan sekali beberapa lukisan rekaan dalaman geleri yang awak ada." gumang Tuan Hafizz.

Serta merta senyuman Ayriana makin melebar terlukis di wajahnya sehingga menampakkan lesung pipi kedua-duanya.

"Okey tuan!" jawab Ayriana sambil tangannya kemas memeluk fail nipis tersebut. Memeluk seakan memeluk barang berharga.

Dan tanpa Ayriana sedar, Tuan Hafizz sedang tersenyum kearah dia. Melihat gadis di hadapannya yang suka bukan main lagi.

"So. Awak boleh pergi sambung kerja sekarang. Ingat sediakan beberapa lukisan rekaan. Okey." ujar Tuan Hafizz sekali lagi memperingatkan.

Dengan penuh senyuman Ayriana berdiri dan mengangkat tangan kanan seolah bertabik kearah majikannya itu.

"Baik Tuan! Saya akan laksanakan!" gumang Ayriana dengan semangat.

Kemudian mereka sama-sama tersenyuma antara satu sama lain.

"Dah. Sambung kerja."

"Ah...baik tuan." ujar Ayriana dan langsung pantas beredar keluar daripada ruang bilik tersebut.

Sedang dia berjalan untuk menuju kearah mejanya tiba-tiba telifon pintarnya yang berada di dalam poketnya berdering.

Tanpa melihat kepada siapa yang menelifon terus sahaja Ayriana mengangkat lalu talian panggilan di sambung.

"Hello. Ayriana speaking." ucap dia.

"Beb!" balas panggilan sebelah.

Serta merta senyuman sedikit memudar, dia tahu apa yang akan berlaku apabila si pemanggil sudah memanggil seperti itu.

Ohhhh tuhan...dia mengeluh.

C | PEMILIK BAHAGIA MR. TENGKUWhere stories live. Discover now