PROLOG

9.5K 192 7
                                    

"Abang!!!!!!!!!!!!!"

Bang!

Bang!

Bang!

Bang!

Kedengaran empat das tembakkan berbunyi bergema di pelosok gudang usang tersebut.

"Noo!!!!!!!!!!!!!!! Kaseh! Kaseh! No!!!!!!" jeritan yang kuat bergema

"Tak guna!" jerkah dia sambil itu beberapa das tembakan di lepaskan sakin marahnya apabila melihat di hadapan matanya sendiri wanitanya itu di tembak sebanyak 4 das tembakan.

Sementara di sekeliling mereka sudah di kepung dengan pegawal keselamatan dan juga musuh bercampur gaul.

Wanita yang dia panggil kaseh itu. Semampu boleh membuka matanya membalas pandangan lelaki di hadapannya.

"A..Abang..." tangannya yang sudah di penuhi darah di angkat berawangan ke arah ajah tampan itu.

"Sayang. Kaseh. Bertahan ye. Abang...abang akan bawa Kaseh pergi hospital. Kaseh akan selamat. Abang janji." ujarnya dengan suara yang jelas bergetar.

"Ma...maa...maafkan. Kaseh abang. Maa..maafkan kaseh." ujarnya terasa tubuhnya bergetar kuat di pangkuan lelaki tersebut.

"Abang maafkan. Jangan takut, abang janji Kaseh akan selamat." gumangnya lagi.

Darah yang mengcurah keluar dari perut dan bahagian bahu milik Kaseh makin laju menuruni membasahi baju putihnya itu.

"Rey!!!!!!!! bantu aku

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Rey!!!!!!!! bantu aku. Call the ambulans!" arah lelaki tersebut dengan suara mengaungnya.

Di hospital.

"Shoot!" suasana yang mula di ulik kemelut membuatkan Tengku Erman sebagai saksi di hadapan mata melihat isterinya di selamatkan.

"Encik! Encik tak boleh ke sana. Bertenang." seorang jururrawat wanita yang berusia cuba untuk menenangkan lelaki tersebut yang sedang berusaha untuk masuk ke ruang kecemasan tersebut.

"Kaseh....kaseh...!" panggil dia seperti orang yang sudah tidak tentu arah. Walaupun bajunya sudah di penuhi darah yang berlimpa ruah.

"Encik. Encik. Tenang encik perlukan rawatan." ujar seorang jururawat lelaki yang juga berada di situ.

Tapi Tengku Erman tidak enggan perduli. Dan matanya tidak lepas melihat keadaan si wanita yang masih terbaring tidak sedarkan diri.

Dalam dia dirawat matanya tidak langsung berganjak daripada memandang si wanita.

"Shoot!" kemasukkan kali ketiga. Perkara tersebut dilakukan untuk menyelamatnya.

Akan tetapi.....
Bi...................................

Bunyi monitor nadi tersebut sudah menjelaskan keputusannya kepada semua setelah berkungkus lumut hampir 2 jam.

Tengku Erman terkaku berdiri di luar langsir ruang rawatan wanitanya itu. Bunyi yang jelas itu membuatkan dia tidak boleh berkata apa-apa.

C | PEMILIK BAHAGIA MR. TENGKUWhere stories live. Discover now