Hain planları vardı.. Hedefine doğru hızla ilerliyordu. Yaklaştıkça yüzünde dahada beliren sırıtış, aklındaki sinsi planların habercisiydi. Kafasında dönüp duran tilkileri bir o biliyordu birde Allah..
Hedefine ulaşmasına son on adımı kalmıştı. Yaklaştı, yaklaştı, yaklaştı ve sabırsızlıkla kapıyı çaldı. Kapıyı açan kadının üzerine adeta atlayarak "halacıııım" dedi. İçine çökertircesine öptü iki yanağından.
- aa ! Halasının gülü hoşgeldin
- hoşbulduk halacım
dedi ve o tombik yanaklarını bir güzel sıktı. Kadın halden hale giren yanaklarını ovuştururken konuşmaya çalışıyordu
- hayrola bu saatte hangi rüzgar attı seni buraya ? Kötü birşey yok inşallah!
-yok halam yok.Seninkine bı insan yüzü göstereyim dedim.Tabii iznin olursa
- müsaade senin yavrum. Al senin olsun. Ondan bana hayır yok zaten!
- hâlâ uyuyomu bizim koala?
- hiç uyanmadı ki!
- ben onu uyandırmasını iyi bilirim..
Aklımdan sinsi planlar geçerken,halamla beraber sevgili kuzenciğimin odasına doğru yürüyorduk. Aklımdakileri işleve dökmek için sabırsızlanıyordum. Halam önünde bulunduğumuz odanın kapısını açtı ve sanki canlı biriyle konuşuyormuş gibi,
- yavruuuum ! Kalk bak kim geldi !
dedi . Sahiden bizim koala uyurken tamamen hayattan kopuyordu. İnsan uyurken yarı ölü sayılırmışya ,hatta bütün sistemleri yavaşlarmış , bizimkinin tamamen duruyor herhalde.. Çünkü hiç yaşam belirtisi vermiyor ! Tabi onunda bu kış uykusundan uyanmasını sağlayacak bağzı istisnalar vardı elbette..
Aklımdan geçen ve hatta üzerine eklenen yeni planlarımla yüzümde kocaman bir sırıtış belirdi. Artık planlarımı işleve dökme zamanı geldii..
- halacım ben hallederim,sen uğraşma boşuna
- tamam yavrum. Ben içerdeyim. Olurda yardıma ihtiyacın olursa sürahi eşliğinde yardıma gelirim,seslenmen yeterli
dedi benden çokta farklı olmayan sırıtışıyla..
- sağol,vârol halamm
deyip halamıda gönderdikten sonra artık işe koyulabilirdim.
- kuzen , kuzen, kuzen, kuzen hadi kalk !
- ya git başımdan!
- A ! Konuştu! Vallaha konuştu, inanamıyorum! Sen yaşıyormuydun ?
Bi yandan kafasını yastığın altına sokmaya çalışıyor bi yandan bana laf yetiştiriyordu
- off ! Hafsa git başımdan yaa !
- aa kuzen ayıp oluyor ama ! Halbuki senin için çok güzel planlarım vardı
- bırakda biraz daha uyuyim ne olur !
Adeta yalvarır gibi dedi bu cümleyi.. Onu tanımasam iki gün boyunca uyumadı sanırdım. O kadar uyuduğu halde halen nasıl gözlerinden uyku aktığını anlamış değilim..Ama tabiki ben onun uyumasına izin vermicektim. Akşama kadar uyuyordu zaten.Birazda dünyaya dönsün bakalım..
- kızım, hâlâ ne uyumasından bahsediyorsun,saat bir olmuş! Ben sana koala diyerek haksızlık ediyorum zavallı hayvancıklara ! Sen ayı gibi kış uykusuna yattın, kalkmak bilmiyorsun! Heey , ayıcık uyan yaz geldi yaaaaz !
Yok ya ! Hiçbir hareketlilik yok. O kadar bağırdım kulağına, kızın uykusundan bir gram eksilmedi.Ama ben ne yapacağımı iyi bilirim ..
- kuzen.. Bak ne dicem . Eğer kalkmassan seniiii gıdıklarıııım..
Baktım gene bir hareketlilik yok bende tabiki gıdıklamaya başladım. Bu uykucu böyle uyumaya devam ederse bütün planlarım çöp olacaktı çünkü..
- Hafsa, Hafsa dur ! Allah aşkına gdıklama hahahaha
- yok, hayır! Sen o hakkı çoktan kaybettin matmazel!
Hem beni durdurmaya çalışıyor hemde bir yandan nasıl uyuyabilirim diye düşünüyordu hâlâ..
- Hafsa bak ne olur yapma altıma işicem
- işee ! Temizlicek olan sensin!
- Hafsa, Hafsa ne olur dur , tamam kalkıyorum hahahaha Hafsa duur!
- eminmisin ?
Her an tekrar gıdıklamaya hazır olan ellerimi göstererek sormuştum bu soruyu, küçük yaramaz çocukları andıran muzipliğimle..
- eminim, bırak beni !
Sonunda uyandı bayan ayıcık
- oh, sonunda hayata döndün !
- öff ! Bi uyutmadınız !
dedi yatağa tekrar yerleşirken
- bak hâlâ uyku diyor. Kaldığım yerden devam etmemi istermisin ?
Bezgin bir şekilde doğruldu yataktan uyumaktan şişmiş gözlerle..
- yok ,istemez ! Tamam kalktık ne oldu ?
-Elhamdülillah! Bi an hiç uyanmayacaksın sandım." Ne oldu " ya gelince anlatıcam. Şimdiii şöyle yapıyoruz...