BAB 24

1.6K 53 0
                                    

     Melisa dan Rayyan sudah kembali semula ke tingkat atas, kali ini Rayyan mengajak Melisa untuk tidur bersamanya lagi.

Tetapi, kedua-dua pasang mata mereka masih segar. Melisa mendengus geram kerana matanya tidak dapat dilelapkan.

"Rayyan..."

"Tidurlah, Mel" Rayyan membalas.

"Tak boleh tidur"

"Sama" Rayyan membalas sekali lagi.

"Let's play the game questions. We didn't do it since you're avoiding me for days" Melisa segera bangkit daripada pembaringannya.

"Boleh tak, Rayyan? 2 soalan dibuka untuk malam ini sahaja" Melisa seakan-akan menawarnya kepada Rayyan yang hanya berbaring menghadap siling biliknya.

"Ladies first" Rayyan mengangguk.

"How often do you think of me when we're apart?"

"You mean for 13 years? How often do I think about you?" Rayyan memandang Melisa yang menunggu jawapannya.

"Almost everyday. Especially on rainy days. I never forget about you. As upset and as angry I am, I still think about you. Even though it makes me feel fucking pathetic"

Jawapan Rayyan dibalas dengan cebikan daripada Melisa. Begitu sayangkah Rayyan padanya? 13 tahun bukan waktu yang singkat.

"Mel, you're making me look sad right now" Rayyan memutarkan bebola matanya.

"Sekarang, Allah takdirkan Mel ada depan mata Rayyan setiap hari. That's beautiful path in our life" Melisa bermain bersama jari jemari Rayyan.

"Tapi, bila dah ada depan mata terus rasa malas nak fikir pasal Mel" selamba Rayyan bercakap.

"Sebab tu tak peduli pun tinggalkan Mel seorang diri kan?" Melisa membidas percakapan Rayyan.

Rayyan tersenyum pada Melisa. Mula sudah rajuk Melisa itu.

"Okaylah, aku tanya kau pula" Rayyan mengusap dagunya. Permainan masih perlu dijalankan. Dua soalan dapat ditanya kepada Melisa. Rayyan tidak ingin melepaskan peluang ini.

"What is your favourite way to show the love?"

"The kiss"

"Ohh...." Mata Rayyan jatuh memandang bibir Melisa. Mustahil untuk Melisa tidak nampak akan pandangan Rayyan itu yang terangan memerhatikan bibirnya.

"Kiss me"

Rayyan terus mengalihkan pandangannya ke mata Melisa. Cuba mencari kepastian dengan apa yang didengarinya.

Melisa segera merapati Rayyan yang sedang berbaring itu, pipi Rayyan diusap perlahan. Baru sahaja bibir mereka ingin bertaut, Rayyan mengalihkan wajahnya ke arah lain.

Melisa mengetap bibir bawahnya apabila Rayyan mengelak terlebih dahulu. Dengan perlahan, Melisa menjarakkan kedudukan mereka semula seperti tadi.

"It's not you, who should start the kiss. It should be me" Rayyan bangkit daripada pembaringannya dan menerjah ke arah Melisa.

Tengkuk Melisa dipegang lembut dan ibu jari Rayyan menolak bawah dagu Melisa untuk mendongak ke arahnya, lalu bibir mereka bertaut rapat.

Bibir Melisa dikucup lembut, bibir atas dan bawahnya digigit perlahan oleh Rayyan. Melisa turut menikmati ciumannya di bibir Rayyan. Tangannya perlahan merangkul leher Rayyan sebelum badannya ditolak ke atas katil.

Ciuman Rayyan yang lembut pada mulanya itu mula berubah rentak, menjadi lebih rakus. Rambut Rayyan dijadikan mangsa tarikan oleh Melisa yang terkejut dengan perubahan Rayyan itu. Pada masa yang sama, Melisa juga menikmati setiap layanan Rayyan padanya walaupun Melisa sudah mencuri-curi ruang untuk bernafas dalam setiap ciuman yang diberikan Rayyan.

Rayyan's Cinta (C)Where stories live. Discover now